Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

i-mac

i-mac 26 jul 2020 19:43

Jans schreef: 26 jul 2020 19:39 Nee hoor, heb je nog niet gelezen hoeveel bedenkingen ik heb over maatregelen in Frankrijk? Of lees je vooral selectief?
Daar ben je dan ook één van de weinigen 😉

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2020 19:54

SqueeZer schreef: 26 jul 2020 19:35 :mrgreen: Los van al die meningen valt het mij op dat het buitenland jullie meer bezig houd dan eigen land :) ik mag dat ook vinden als EU burger? :mrgreen:
Tuurlijk, zolang het niet puur persoonlijk wordt mag er veel gezegd en gevonden worden ;-).

Spanje is lokaal ook foute boel, maar Belgie ligt mij dan toch iets nader aan het hart. Plus dat het veel dichterbij is, dus meer risico....
En helaas hebben jullie in Antwerpen echt wel een serieus probleem :(

In NL gaat het ook wel omhoog, maar tot op heden eigenlijk niks ernstigs.
Benieuwd hoe dit de komende dagen gaat ontwikkelen. Blijft het op dit niveau: niks aan de hand. Loopt het op: helaas ingrijpen.
Less is bore

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 jul 2020 20:28

Enzzo schreef: 26 jul 2020 17:58
senior schreef: 26 jul 2020 16:38
Jans schreef: 26 jul 2020 09:40

Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik lees zeker ook wat mensen zeggen, schrijven, die een ander idee hebben. Maar bij sommigen komt dat niet verder als: "als je kapje op hebt, denk je er meer aan". Als ze dan geen afstand meer houden dan denk ik dat dat denken nogal tegenvalt.
Wie zich aangesproken voelt doet dat geheel voor eigen rekening, wetende waarom hij/zij dat doet.

Ik voel me aangesproken maar ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Iets minder cryptisch misschien?....
ik kijk wel uit. En aangezien je je aangesproken voelt denk ik dat je best weet wat er bedoeld wordt.

i-mac

i-mac 26 jul 2020 20:40

Nog een geluk dat sommige Zeeuws-Vlamingen naar Vlaamse ziekenhuizen komen, dan komen ze niet bij de Nederlandse Covid cijfers 😉

Geen grapje trouwens

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2020 20:42

En wat bedden voor patienten in Duitsland. Zo houden we het in NL onder controleren.


Maar zonder gekheid: als je de cijfers uit Antwerpen weg laat, dan is Belgie toch ook geen paniek?
Less is bore

i-mac

i-mac 26 jul 2020 20:50

daniel1975 schreef: 26 jul 2020 20:42 En wat bedden voor patienten in Duitsland. Zo houden we het in NL onder controleren.


Maar zonder gekheid: als je de cijfers uit Antwerpen weg laat, dan is Belgie toch ook geen paniek?
Het is vreemd genoeg ernstig in kleine regio’s. Maar als je alle cijfers bij elkaar telt, krijg je een ander beeld.

Ik merk vooral wat paniek bij veel mensen. Jongeren die op kamp zijn, en ziek worden, daar vragen alle ouders een test voor. Wat eigenlijk onzin is, want niet alles is Covid. Een simpele verkoudheid, wat kuchen, een kater die wat langer duurt, alles is goed om een test aan te vragen. Gisteren was het zelfs "eisen". En als je dan de correcte uitleg geeft zoals we ze moeten zeggen, komt het woordje advocaat op de proppen. ja ja, het applaus is opeens hééél ver weg.

En mensen luisteren of lezen het nieuws maar met een half oog/oor. En ze nemen hun waarheid als de juiste waarheid, ook als die anders. En dat zorgt voor veel wrevel bij ons op de werkvloer. Wij hebben richtlijnen te volgen. Om een voorbeeld te geven : Als men test afneemt worden je gegevens genoteerd. Indien je positief bent, wordt je binnen de 48 uren op de hoogte gesteld. Hoor je na die 24 uren niets, dan heb je geen Covid. Dat wordt ook zo meegedeeld aan der patiënt. En toch krijgen we dagelijks telefoons van mensen die beweren dat ze binnen de 4 uur mochten terugbellen. Als je dan vraag naar wie ze moesten bellen, weten ze het niet. Wat niet vreemd is, aangezien WIJ hen opbellen.

De volgende 3 dagen ben ik vrij, en ga ik rustig wat kilometers maken. Het hoofd leeg maken (hopelijk).
Laatst gewijzigd door i-mac op 26 jul 2020 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 jul 2020 21:16

Waar ik ook niet goed tegen kan is de moraal die gehanteerd wordt waarbij de meest calvinistische landen ineens een vinger in de pap krijgen bij de wat vrijere en ruimer denkende landen. Ook al met corona als “leverage”
Ik moet er niet aan denken dat we straks in heel Europa de enge Nederlandse moraal over ons heen gespuugd krijgen. Jakkes!
Grappig dat jij wanbeleid en corruptie als vrijere en ruimer denkend bestempeld.
Maar het Nederlandse moraal is wel goed genoeg om de knip te trekken.

By the way: https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... anden.html

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 jul 2020 22:00

Ik denk dat het over @Enzzo gaat. Ik heb steeds begrepen dat hij in Nederland was tijdens de lock down. Als Frankrijk, Spanje en Italië zoveel beter zijn dan begrijp ik dat niet.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 27 jul 2020 08:51

EmPeHa schreef: 26 jul 2020 19:04 Wat de EU deal betreft, vind ik het belangrijkst dat er überhaupt een deal is.
Hopelijk kan zo Rusland en China buiten de deur worden gehouden. Dat is in Griekenland eerder misgegaan. Daar is een haven nu in Chinese handen.
En dat gaat niet goed? Hier in Nederland zijn veel restaurants in Chinese handen, hoor ik soms klachten over maar ook weer niet heel veel.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 27 jul 2020 08:55

Enzzo schreef: 26 jul 2020 17:55 Waar ik het totaal niet mee eens ben is dat Nederland zich bemoeit met het economisch systeem en pensioenstelsel van andere landen. Onder de dekmantel van corona. Waar ik ook niet goed tegen kan is de moraal die gehanteerd wordt waarbij de meest calvinistische landen ineens een vinger in de pap krijgen bij de wat vrijere en ruimer denkende landen. Ook al met corona als “leverage”
Ik moet er niet aan denken dat we straks in heel Europa de enge Nederlandse moraal over ons heen gespuugd krijgen. Jakkes!
Welke enge moraal is dat? En wat versta je onder "vrijer en ruimer denken"? Gezamenlijk 750 miljard ophoesten om landen te helpen die steun nodig hebben vind ik behoorlijk ruimdenkend.

Ik vind niet dat Corona een dekmantel is. Ook voor deze crisis is er in Europees verband aangedrongen op hervormingen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 jul 2020 09:20

@Joseba, een haven of een restaurant, er zit nogal wat verschil in. Ik heb geen idee hoe de voortgang is, maar iets van een jaar geleden was er sprake van dat Frankrijk een nieuwe kerncentrale wilde ontwikkelen, samen met China. Je moet maar durven.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 27 jul 2020 09:28

Joseba schreef: 27 jul 2020 08:51Hier in Nederland zijn veel restaurants in Chinese handen, hoor ik soms klachten over maar ook weer niet heel veel.
In handen van de Chinese staat? En die restaurants, die maken deel uit van een (economisch) kritieke infrastructuur?
Vorsprung durch Pedantik

Gesloten