Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 jul 2020 12:06

Dat noemen ze verborgen marge, Mark. ;)

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 jul 2020 12:11

Maar die 50e extra bij canyon realiseert zich niet iedereen die eerst naar fietsen kijkt en dan bestelt. Op mijn simpele mtb van minder dan 1.000 euro is 50e ineens meer dan 5 procent extra kosten.

Flake
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 apr 2020 07:28

Flake 23 jul 2020 12:40

Ik heb sinds gisteren mijn canyon aeroad di2 ontvangen.
Ik heb echter 2 vragen.

Vraag1:
De kabels naar de junction box DI2 zijn zeer kort.
Wanneer ik de junction box eruit probeer te halen dan komt het soms voor dat ik de kabels los trek. heeft iemand hiervoor een oplossing ?
Afbeelding


Vraag2:
Op mijn Garmin probeer ik de DI2 batterij status op te vragen maar dit lukt niet?
Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor de feedback

nielsve
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 23 jul 2020 12:53

Voor de koppeling Garmin en Di2 zul je een d-fly moeten plaatsen in het circuit van het elektronisch schakelen. Anders kan hij niet koppelen.

De afbeelding van de kabels is bij mij niet te zien.

Flake
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 apr 2020 07:28

Flake 23 jul 2020 15:05

Ik heb eens gekeken naar de dfly.
Ik zie het echter niet zitten om het zelf te installeren in het frame ter hoogte van de bottom bracket. Ik krijg de unit er niet uit tenzij men de bottombracket verwijderd.

Bah zal dus wachten op een service bij canyon en het dan vragen.

Ik vermoed dat er teweinig plek is onder het stuur om hem daar te installeren.

nielsve
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 23 jul 2020 15:15

Flake schreef: 23 jul 2020 15:05 Ik heb eens gekeken naar de dfly.
Ik zie het echter niet zitten om het zelf te installeren in het frame ter hoogte van de bottom bracket. Ik krijg de unit er niet uit tenzij men de bottombracket verwijderd.

Bah zal dus wachten op een service bij canyon en het dan vragen.

Ik vermoed dat er teweinig plek is onder het stuur om hem daar te installeren.
Bij mij lukte het net wel, het was wel een beetje prutsen. Zal beetje afhankelijk zijn van fiets tot fiets. Bij het stuur heb ik geen ervaring aangezien de junction box bij mij onder het stuur hangt.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 23 jul 2020 15:18

Bij mij lukte het ook onder het stuur Ultimate CF SL). Ik heb daar een ander component vervangen. Zoek even terug in dit topic.

i-mac

i-mac 23 jul 2020 17:16

Alez, ik leef weer in hoop. Deze middag een Canyon Grail Di2 besteld. Nu maar hopen dat deze geen schade heeft. Levering volgende week.

nijsss
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2020 21:36

nijsss 23 jul 2020 21:49

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een tijdritstuur (opzet) die past op de H36 aerocockpit. Ik zie dat Canyon momenteel niets in de store heeft en zie ook niet zo snel een oplossing bij andere winkels. Heeft iemand van jullie een oplossing? Bijvoorbeeld een anders opzetstuur in de markt die ook op de H36 aerocockpit past?

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 24 jul 2020 12:43

Flake schreef: 23 jul 2020 12:40 Ik heb sinds gisteren mijn canyon aeroad di2 ontvangen.
Ik heb echter 2 vragen.

Vraag1:
De kabels naar de junction box DI2 zijn zeer kort.
Wanneer ik de junction box eruit probeer te halen dan komt het soms voor dat ik de kabels los trek. heeft iemand hiervoor een oplossing ?
Afbeelding
Mount los en voorzichtig proberen de kabels te "verlengen" door er aan te trekken. Indien dit niet lukt: stuurlint eraf en opnieuw. De plaatsing is i.c.m. het opladen een gruwel. Plastic breekt regelmatig en kabels schieten los (en op die plek wederom een gruwel om weer vast te krijgen). Een "d-fly" installeren kan ook veel eenvoudiger in de kabel zelf (bijvoorbeeld bij de RD). Maar of het mooi is? zie Shimano WU 111
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 24 jul 2020 12:44

nijsss schreef: 23 jul 2020 21:49 Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een tijdritstuur (opzet) die past op de H36 aerocockpit. Ik zie dat Canyon momenteel niets in de store heeft en zie ook niet zo snel een oplossing bij andere winkels. Heeft iemand van jullie een oplossing? Bijvoorbeeld een anders opzetstuur in de markt die ook op de H36 aerocockpit past?
is er niet. Tweedehands dus.....
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 24 jul 2020 13:10

Joseba schreef: 23 jul 2020 08:15 Voor zowel de Canyon mount als de HideMyBell geldt dat het lelijke mounts zijn die je op je stuur monteert. Het belletje van de Deca is €2,90 en de HMB begint bij €29 volgens mij. Ben persoonlijk sowieso geen voorstander van een bel maar met sommige ritjes kan het handig zijn. Dat Deca ding kan je ook verwijderen als je wil, die HMB is permanent.

Ik wist trouwens niet dat het bedrijf/eigenaar steun nodig heeft, gaan de zaken niet goed?
De mounts zijn inderdaad niet fraai maar een bel is verplicht (en tegenwoordig ook echt wel nodig gezien de drukte op de fietspaden). HBM heeft tegenwoordig ook een verwijderbare bel die fraaier & lichter is maar alleen op de CP10/20 en H31 past. Of hij echt steun nodig heeft weet ik niet maar als ik de keuze heb tussen het "ondersteunen" d.m.v aankoop bij een Mega firma als Canyon en een enthousiaste NL ondernemer dan lijkt me dat een eenvoudige keus. De HMB (en nee, die monteer je niet op je stuur maar op dezelfde wijze als de Canyon mount) kost overigens 60 euro en is dus een stukkie duurder dan 35 euro (niet leverbaar overigens) voor de mount en een bel
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Plaats reactie