Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 jul 2020 11:11

Het begon met een zeer belangrijke demonstratie in Amsterdam. Vervolgens werden we overspoeld met Belgische toeristen op onze terrassen terwijl de grenzen dicht waren. Daarna was het hek van de dam en doet iedereen maar waar hij zin in heeft. En nu krijgen we het deksel op de neus als we niet oppassen.

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 23 jul 2020 11:18

https://nos.nl/l/2341591

Gelukkig zijn er nog wel burgermeesters met verstand.

En terecht dat hij aanhaalt dat nog nergens is bewezen dat mondkapjes helpen. En dat is ook direct het probleem als je wil gaan handhaven.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 jul 2020 11:24

Het allergrootste probleem is natuurlijk dat in deze tijd begrafenisondernemers nauwelijks iets te doen hebben door de al weken aanhoudende substantiële ondersterfte.

Terwijl velen hyperventileren door de oplopende aantallen besmetting, die volgens de experts op tv en op fora niets te maken hebben met het verhoogde aantal testen op COVID19, heeft het nauwelijks effect op de bezetting van het aantal IC bedden.

Veel mensen zijn toch mooi de gordijnen in gejaagd en getuige de roep om nog meer maatregelen zitten ze daar nog steeds.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 jul 2020 11:47

Los van de gordijnen..,
Als er 100% meer positieve gevallen zijn en maar 18% meer tests gedaan zijn.., is de stijging in besmettingen maar voor een fractie toe te schrijven aan de toename van het testen ;).
Dat de besmette mensen niet direct op de IC liggen is ook logisch, ze zijn pas afgelopen week geïdentificeerd. Blijkt ook nog grotendeels groep jongen (20-40 jarige) mensen te zijn die wellicht de IC niet eens nodig gaan hebben, maar uiteraard wel aan verspreiding kunnen bijdragen.

De Belgen op Nederlandse terrassen kan je net zo makkelijk de Nederlandse jongeren in Knokke benoemen ;) COVID houdt zich niet echt aan landsgrenzen, net als mensen. En dat is eigenlijk wel prettig. Want het idee dat "in Nederland blijven" het meest verstandige is, gaat er bij mij niet in. Je kan net zo goed verstandig doen in Groningen, als dat je verstandig kan doen in de Vogezen, de Alpen etc. Sterker nog, meestal is het buitenland minder dicht bemenst dan Nederland zelf ;).

En de mondkapjes ben ik zeker niet voor. Buiten is het lariekoek. Binnen, mits goed gebruikt, zal het schelen. Maar met het risico op een vals gevoel van veiligheid. Terwijl ik nog steeds iemand met een mondkapje tracht te mijden (onwillekeurig), merk ik dat mensen met mondkapjes op vrijwel geen rem meer hebben om dicht op je, langs je heen te bewegen in bijvoorbeeld een supermarkt.
Ik vermoed trouwens dat Abutaleb vooral een extreme maatregel op tafel gooit om mensen wakker te schudden die 1.5m goed aan te houden. Soort van dreigement. (onder het mom van handhaving). De soep zal niet zo heet gegeten worden dan wanneer die wordt opgediend.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 23 jul 2020 12:04

Jans schreef: 23 jul 2020 08:47Ik ben het best vaak met Aboutaleb eens, maar bij deze vrijbrief niet. Buiten een mondkapje op, daarna mag je binnen doen wat je wilt tijdens het Offerfeest.
Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jul 2020 12:58

Je wilt wel graag dat ik op je reageer. Ik sprak gewoon over hetgeen geschreven is in de pers. We vinden dat men in quarantaine moet in bepaalde gevallen,, maar handhaven gaan we niet doen. We gaan uit van het gezonde verstand.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 23 jul 2020 13:20

Het University Medical Center, kortweg UMC, in Utrecht beslist uit de resultaten van een recente studie dat “als mensen 1,5 meter afstand houden, hun handen regelmatig wassen en mondmaskers dragen, dat voldoende is om de coronapandemie in westerse landen te bedwingen”.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jul 2020 13:22

Daar is geen meting aan te pas gekomen. Het is een wiskundig model.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2020 14:07

barbaar schreef: 23 jul 2020 11:18 https://nos.nl/l/2341591

Gelukkig zijn er nog wel burgermeesters met verstand.

En terecht dat hij aanhaalt dat nog nergens is bewezen dat mondkapjes helpen. En dat is ook direct het probleem als je wil gaan handhaven.
Ik vind het maar een rare dag :-) : meestal kan ik mij prima vinden in de stellingen van Aboutaleb en heb ik in korte tijd een aversie gecreerd tegen meneer Bruls, maar in deze is dat precies omgekeerd.
Mondkapjes buiten is kolder en wat Bruls aangeeft: geen sluitend bewijs van nut. Ook het RIVM geeft dat nog aan. En vele in NL lopen te zeiken over het RIVM, maar overall vind ik dat ze het nog best goed doen.
Wel goed dat Abou gewoon het Offerfeest benoemd, zal in december zelfde zijn met sinterklaas (als Jerry A en consorten dat nog niet definitief verpest hebben) en kerst. Veel families bij elkaar in kleine ruimtes. Gegarandeerde virusoverdracht :-(
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jul 2020 14:09

Mondkapjesplicht een populistische maatregel noemen is natuurlijk onzin. Als h populisme de drijfveer was zouden het juist niet verplichten, het volk is namelijk van mening dat het onzin is.

In België is men nu tot het besef gekomen dat de uitbraken niet meer louter lokaal zijn. Het gaat daar echt de verkeerde kant op nu. Hoop dat de grenzen nog wel even open blijven met al die reizigers in het buitenland.

Ondertussen heeft de wielerploeg van Vos zich teruggetrokken uit de Baskische koersen vanwege de hoog oplopende cijfers aldaar.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jul 2020 14:11

Kerstdiner en sinterklaasfeest?!
Ik mag toch hopen dat we tegen die tijd een vaccin hebben anders wordt inderdaad een hele vreemde toestand
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2020 14:19

Ik zou er niet op rekenen. Over ruim 4 maanden is de aanloop naar Sinterklaas en over 5 maanden is het kerst.
Dan is er hooguit zicht op een goedgekeurd vaccin. Dan nog productie opschalen, inentingstraject uitrollen, etc.
Pasen 2021 lijkt mij reeeler helaas.
Less is bore

Gesloten