Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2020 19:59

Wat mij betreft ook niet hoor!
Bovendien vind ik jou posts op dit forum doorgaans netjes en doordacht Mark. Niets om je zorgen over te maken dus!
Aangaande de slachtoffers van die crash: impliciet is dat wel zo denk ik. Als er geen sprake van extractie was zouden ze op dat moment waarschijnlijk daar niet gevlogen hebben dus er zit wat in. Indirect uiteraard maar toch.

Ik lees veel verontrustender berichten in dit forum...
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6037
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jul 2020 20:02

Wat ik duidelijk wil maken is dat er onterecht over coronaslachtoffers gesproken wordt.

Normaal gesproken lijd je aan een ziekte. Over kom je te overlijden aan een ziekte. Ethisch gezien tenminste.

Slachtoffer ben je van een misdrijf, verkeersongeluk, natuurramp of bijvoorbeeld een oorlog. Een plotselinge gebeurtenis dus.

Maar omdat de media en de politiek in deze pandemie over slachtoffers spreekt. En daarbovenop de sterftecijfers en ziekenhuisopnames per dag, en nu per week, presenteerden. Wordt - in mijn ogen onterecht - de pandemie zwaarder neergezet dan recht doet aan de situatie. - - > framing.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2020 20:13

Vandaar “impliciet”
Deze pandemie vergt vele slachtoffers. Maar daarbij Sterft het gros blijkbaar vanwege onderliggende aandoening.
Maar dat geldt feitelijk ook voor kanker, je sterft uiteindelijk aan een longontsteking, leverfalen of andere zaken die een gevolg zijn van de kanker.
Of je dat framing moet noemen betwijfel ik. Maarja de media hebben op dit moment weinig andere zaken te melden dan dat wat met corona te maken heeft.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2020 20:17

En ondertussen in ‘vakantieland’

https://nos.nl/l/2341314
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 20 jul 2020 20:26

@Mark.
Van mij mag je alle discussies voeren die je wilt. De openingspost kon echter ook als een mislukte vorm van humor worden gezien of als trollen.
De reactie die daar op kwam, had je ook al vooringenomen ingevuld waar het bezwaar zat.

De richting die je nu kiest, kun je net zo goed in het taaltopic voeren. Er zijn andere groeperingen die de laatste tijd veelvuldig in het nieuws zijn, die ook over elk gekozen woord vallen.
"Want, je kunt het ook opvatten als... etc." Ik vind het vermoeiend. Ga er vanuit dat men het goed bedoelt en ga geen vliegen afvangen.
Gegroet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2020 21:39

Enzzo schreef: 20 jul 2020 20:17 En ondertussen in ‘vakantieland’

https://nos.nl/l/2341314
Ach, zelfde in NL: forse haard in Hillegom, zuip en sex toeristen op de Wallen en Belgen in Zeeland die hun “bubbel” van 15 personen elk moment anders invullen.
De zomer excessen waarvan iedereen wist dat ze zouden komen....
Zolang de ziekenhuisdruk echter zo laag blijft vind ik dat we het maar moet accepteren zonder direct in paniekmodus te schieten.
Als “ze” slachtoffers willen voorkomen zouden ze eens kunnen beginnen met rookwaar te verbieden, incl de cannabistroep.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2020 22:21

EmPeHa schreef: 20 jul 2020 20:26 @Mark.
..... De openingspost kon echter ook als een mislukte vorm van humor worden gezien of als trollen.
De reactie die daar op kwam, had je ook al vooringenomen ingevuld waar het bezwaar zat.

De richting die je nu kiest, kun je net zo goed in het taaltopic voeren. ...

Jij ken Mark toch ook al wat langer van hier op het forum? Dan zou je zijn post ook wel met een korreltje zout kunnen nemen en had je kunnen weten dat hij bepaald niet aan trollen doet toch?
Het is maar een gedachte hè.
In de wetenschap dat iedereen zo zijn eigen ervaringen en gedachten heeft bij deze idiote crisis. ;)
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 20 jul 2020 22:26

daniel1975 schreef: 20 jul 2020 21:39 Zolang de ziekenhuisdruk echter zo laag blijft vind ik dat we het maar moet accepteren zonder direct in paniekmodus te schieten.
Probleem is, dat ziekenhuizen deze stijging moeilijk kunnen negeren. Bij ons kwam vandaag al een mail binnen waarin gemeld werd door de directie dat men terug bepaalde Covid afdelingen klaar zal maken. Dat doe je beter iets te vroeg, dan net te laat.
Het moet nu wel gezegd, we hebben al veel lessen getrokken uit de eerste golf. Maar het neemt niet weg dat we toch met de nodige voorzichtigheid kijken naar deze toch wel onrustwekkende evolutie.
We zijn er ons ook van bewust dat zolang er geen werkend vaccin is, deze situatie nog een hele tijd kan aanhouden. Men is blijkbaar op goede weg voor dat vaccin, maar zo simpel is het nu ook weer niet.

Ik bekijk het positief, want ik sta (gelukkig) aan de "goeie" kant van de pandemie. Het kan natuurlijk snel veranderen. Mijn zorg gaat veeleer uit naar al die mensen wiens broodwinning er vanaf hangt. Voor hen moet de huidige berichtgeving pijn doen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2020 22:30

@Daniel: alweer deels met je eens (het moet niet gekker worden ;) )
Alleen het verbieden van bepaalde verworvenheden (Cannabis en rookwaren) roept bij mij dezelfde weerstand op als de verplichtingen die de laatste tijd worden opgelegd.

Vandaag bij 28 graden met mondkapje op wezen boodschappen doen. Echt heel onprettig!! En dan had ik ook nog de avond voordien veel knoflook gegeten. Misschien des te fijn voor anderen in dit geval maar mijn punt is: benauwend, warm, bril die beslaat en gewoon de onprettige realisatie dat we nog steeds in een heel vervelende situatie zitten.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 jul 2020 22:36

i-mac schreef: 20 jul 2020 22:26 ..........Mijn zorg gaat veeleer uit naar al die mensen wiens broodwinning er vanaf hangt. .................
En die door het betalen van hun belastingen maken dat er "zorg" is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2020 22:37

@IMac: tja en die ziekenhuisopnames volgen altijd wat later dan de oplopende besmettingen.
Maar voorlopig lijkt het er op dat vooral de jongeren en wat vitalere mensen voor hogere cijfers zorgen. Dat zou hopelijk een wat minder grote druk op de ziekenzorg moeten geven. Maarja verspreiding gaat helaas niet via eenrichtingsverkeer dus afwachten hoe dit zich ontwikkelt
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2020 22:39

Lcsmet schreef: 20 jul 2020 22:36
i-mac schreef: 20 jul 2020 22:26 ..........Mijn zorg gaat veeleer uit naar al die mensen wiens broodwinning er vanaf hangt. .................
En die door het betalen van hun belastingen maken dat er "zorg" is.
Ergo: de hoofdpopulatie van elk land....
Do or don’t, there is no try

Gesloten