Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 25 mei 2020 15:59

Helemaal mee eens en ik denk precies zo. Maar volgens mij ging het hier om een spacer kit of kleine onderdeeltjes zoals de frame specifieke afdekkingen voor als je Etap hebt etc. en dat die proprietary artikelen hier als reden genoemd wordt om een merk links te laten liggen.

Lijkt me geen probleem om daarvoor even een dealer te bellen toch? Ik heb me ook blauw gezocht om een paar van die kleine onderdelen, toen de dealer opgebeld en 2 dagen later zaten ze in de bus.

Verder ga ik ook niet betalen voor iets wat ik zelf kan doen. Ik zal er ongetwijfeld 4x zo lang over doen dan iemand met ervaring, maar net als wmc dan wel met oog voor detail.

Thuissleutelaars hebben de naam dingen stuk te maken (wat ergens ook wel te verklaren is, als het écht stuk is heb ik pas een goede redenen om hulp te zoeken), maar ik weet zeker dat mijn fiets meer/betere aandacht krijgt door het zelf te doen. Samen met dat ik het leuk/ontspannen vind en je er flink geld mee bespaard zijn er volop argumenten om je eigen onderhoud te doen.

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 25 mei 2020 16:05

Het is inderdaad geen punt om de dealer te bellen, grootste probleem is echter of die wil leveren als je je frame bij een goedkopere bron hebt gehaald.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 mei 2020 16:58

Voor mijn BMC was dat in ieder geval geen probleem (al wilde ie liefst wel dat ik alles zelf deed, wat ik zelf ook liefst wilde :D )
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5921
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 jun 2020 14:30

Vandaag mij zoon zijn Cervélo eens gepoetst. Hij zit momenteel toch aan boord voor zijn stage tot juli dus heeft de fiets nu niet nodig. Flinke poetsbeurt icm ketting schoonmaken - remmen poetsen en daarna in de wax zetten. Fiets glimt weer als een hondel*l in de maneschijn. Gewoon nog 10 speed ( @havana ), wel met Quarq powermeter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Wielerliefhebber
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2019 23:49

Wielerliefhebber 19 jun 2020 19:14

Hoi, ik heb vandaag een Cervelo C2 disc gekocht. Morgen kan ik hem waarschijnlijk ophalen!

Ben er heel blij mee. Is voor mij m'n tweede fiets na een goedkoop instapmodel. Was een grote aankoop, maar door een flinke korting viel ie net binnen budget.

Rapha_Rcc
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2019 19:03

Rapha_Rcc 01 jul 2020 00:34

Ik heb een test rit gemaakt op een C3.. en heb later via via een C5 kunnen kopen... Daarvoor een S5 gehad. C modellen zijn puur voor comfort gemaakt en heb de C5 wel als er prettig ervaren.. hoeveel mm banden kunnen in de C2.. Ik had 32mm gravelkings tbuless..

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 jul 2020 16:33

Maar weer eens een plaatje. Al een tijdje niets veranderd. Qua fietspositie en onderdelen is alles nagenoeg perfect nu.

Heb als laatste een Zipp SL70 Aero stuur gemonteerd i.p.v. een vaste stuurpen/stuur combinatie, en ben erg content met die keuze. Zowel de korte reach, grip op de tops als de algehele vorm van het stuur hebben me positief verrast. Ga volgende week alleen de S-Works Turbo banden vervangen voor een setje Pirello P Zero's, simpelweg om na 2-3 jaar weer eens wat anders te proberen.

Erg blij met deze fiets, die een stuk comfortabeler is dan vooraf gedacht. Ook lange ritten van 200km blijken geen probleem, alleen klinkerwegen zijn niet tof en kasseien begin ik niet eens aan (beide zijn hier nauwelijks in de omgeving).

Afbeelding

Afbeelding

@Rene, die S2 is toch wel één van de redenen dat ik nu een Cervelo heb. Toen ik een jaar of 10-12 geleden begon met fietsen vond ik dat hét merk. Inmiddels zie ik toch wel wat subtiele verschillen zoals de achterbrug, vorm van de downtube, voorvork (al is dat meer het verschil tussen de S2/S3) en hap uit de zitbuis. Ook zal die iets harder zijn gok ik, maar nog steeds een leuk frame!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 jul 2020 16:47

Erg mooie fiets!

Ik heb hetzelfde stuur op mijn S5, grote fan van de ergonomie ervan. Lekker dikke buizen om vast te grijpen in de drops, en ook met de handen bovenop het stuur voelt het comfortabel aan. Het enige jammere vind ik dat je er geen aero extensies op kwijt kan, anders zou ik met de S5 wel eens een tijdritje rijden.
Afbeelding

Wielerliefhebber
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2019 23:49

Wielerliefhebber 02 jul 2020 16:52

Rapha_Rcc schreef: 01 jul 2020 00:34 Ik heb een test rit gemaakt op een C3.. en heb later via via een C5 kunnen kopen... Daarvoor een S5 gehad. C modellen zijn puur voor comfort gemaakt en heb de C5 wel als er prettig ervaren.. hoeveel mm banden kunnen in de C2.. Ik had 32mm gravelkings tbuless..
Ik had al op google zitten zoeken. Aangezien ik ook een keer wat gravelritten wil doen. Het meeste gravel in Nederland schijnt met 32mm banden prima te kunnen. Het enige wat ik kon vinden via internet was die 32mm, en aangezien jij die ook had gaat dat dus in ieder geval.
Ik heb even gemeten hoeveel ruimte er is. Achter beneden is de smalste doorgang voor de band. Er is daar 43mm ruimte. Kan daar dan een 33mm band tussen? (hoeveel reserve ruimte is er nodig?) Veel gravelbanden die te koop zijn, zijn namelijk 33mm breed.

Nu heb ik continental ultrasport banden van 28mm dik eronder zitten. Deze zaten standaard onder de fiets bij aankoop. Afgelopen weekend kwam ik in een weekendje hoge veluwe per ongeluk op een semi verhard "steentjespad" en dat ging met deze banden prima.

Om de fiets iets minder comfort, en iets minder sport te maken denk ik er aan om er een langere stuurpen op te zetten. De fietsenmaker doet dit dan als service omdat ik de fiets daar net heb gekocht. Zal dat schelen om de fiets iets meer richting racer te stellen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jul 2020 17:04

Wielerliefhebber schreef: 02 jul 2020 16:52 ........Kan daar dan een 33mm band tussen? (hoeveel reserve ruimte is er nodig?) Veel gravelbanden die te koop zijn, zijn namelijk 33mm breed.

Nu heb ik continental ultrasport banden van 28mm dik eronder zitten. ............
Het is vooral belangrijk hoe breed een bandje echt is, eens het gemonteerd is op je velg.
Weet dat sommige banden smaller vallen dan aangegeven en andere juist weer breder.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 jul 2020 19:38

Mooie Velo Ypuh, wel een aparte zadelpen...
YFood !!!

yoeki
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:22

yoeki 09 jul 2020 15:22

Heeft iemand iets concreets gehoord over een nieuwe Cervelo endurance model voor 2021? Schijnt in juli ongeveer te komen?

Plaats reactie