Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 02 jul 2020 20:12

Pelep schreef: 02 jul 2020 10:51
Dritty schreef: 02 jul 2020 09:50 Lijkt er op dat Giant voor de Defy 2021 modellen afstapt van de geïntegreerde cockpit en weggewerkte kabels.

https://www.giant-bicycles.com/kr/bikes ... d-pro-2021
Had het ook al gezien. Giant wil precies wel een statement maken. Geen full integratie op de TCR en bij de Defy Pro stappen ze er zelfs vanaf.
Perfect toch. Ik vind die vaste opstelling zo stom. 80% van de mensen heeft anders stuurpen, stuur breedte of stuur hoek nodig. Nee laten we wat maken waar 80% niks mee kan, en dan marketen zodat we er meer geld voor kunnen vragen.....

Wat wordt de volgende dure optie? Een zadel op 1 vaste hoogte? Kan ook het klemmetje weg, scheelt weer 5 gram en is meer Aero.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 jul 2020 21:53

In mijn ogen zijn die geintegreerde kabels exact hetzelfde als een auto waarbij je voor een lampje te vervangen de halve voorbumper moet demonteren. Geintegreerde stuurkabels is echt niet per se vooruitgang.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 02 jul 2020 22:10

Helemaal waar Mhr. Zip en thestudent.
De fietsenbranche lijkt enkel nog oplossingen voor onbestaande problemen te kunnen bedenken.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 03 jul 2020 14:05

dwangarbeider schreef: 02 jul 2020 22:10 Helemaal waar Mhr. Zip en thestudent.
De fietsenbranche lijkt enkel nog oplossingen voor onbestaande problemen te kunnen bedenken.

Gaat ook niet om het oplossen van een probleem maar over esthetiek. Wat ook een eigen invulling is voor iedereen. Rose heeft een oplossing (al dan niet geslaagd) waarbij gewone stuurpen/stuur kan worden gebruikt.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 04 jul 2020 22:17

De Advanced SL's zijn in deuitverkoop: https://www.giant-bicycles.com/nl/sale#categorie=race

Nu ben ik wel in de markt voor 1 van beide echter ik wil geen van beide groepen. de R8000 is prima voor mij.

Als de Giant dealer met mij mee zou gaan, wat zou dan een redelijke prijs zijn voor 1 van beide (vind ze nl allebei wel mooi) met een R8000 groep ??
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jul 2020 10:07

Groep tegen adviesprijs + sleutelen door de fietsenmaker. Met een beetje pech ben je beter af als je genoegen neemt met Red.
Campagnolo Ultra Dork

LD002
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2013 08:10

LD002 06 jul 2020 21:09

Dura ace di2 met vermogensmeter met een top carbonframe en carbonwielen voor 4500 Euro is een hele mooie deal als je liefhebber bent van velgremmen.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 06 jul 2020 22:18

LD002 schreef: 06 jul 2020 21:09 Dura ace di2 met vermogensmeter met een top carbonframe en carbonwielen voor 4500 Euro is een hele mooie deal als je liefhebber bent van velgremmen.
Is ook een superdeal; idd houd ik van velgremmen. Maar tis wel 4500 euro !!!! liever heb ik een topframe met een R8000 groep ook een zeer goede groep.

Ik ben (inmiddels) een beetje een ouwe lul; is wel 10.000 harde guldens. En ik weet dat het bijna onbetamelijk om het nog om te rekenen, maar heeeeeel soms doe ik het stiekem toch.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

LD002
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2013 08:10

LD002 06 jul 2020 22:28

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel hoed koper gaat worden als je de groep laat ombouwen. Maar je kunt het uiteraard altijd vragen aan je fietsenmaker.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jul 2020 08:56

Ik denk dat het verschil tussen een topframe en een subtopper kleiner is dan het verschil tussen een topgroep en Ultegra. Het gevoel scheelt bij beide nauwelijks ben op gewichtsverschil wint de groep.
Campagnolo Ultra Dork

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 07 jul 2020 10:09

thestudent schreef: 02 jul 2020 21:53 In mijn ogen zijn die geintegreerde kabels exact hetzelfde als een auto waarbij je voor een lampje te vervangen de halve voorbumper moet demonteren. Geintegreerde stuurkabels is echt niet per se vooruitgang.
Niet?? Ik vind het helemaal geweldig, Voor mij geen fiets meer met zichtbare kabels.
En hoe vaak moet je nu wisselen?? En daarbij zijn er al heel wat merken waarbij een stuurpen te wisselen is zonder de kabels los te halen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 07 jul 2020 10:33

japiecarbon schreef: 07 jul 2020 10:09
thestudent schreef: 02 jul 2020 21:53 In mijn ogen zijn die geintegreerde kabels exact hetzelfde als een auto waarbij je voor een lampje te vervangen de halve voorbumper moet demonteren. Geintegreerde stuurkabels is echt niet per se vooruitgang.
Niet?? Ik vind het helemaal geweldig, Voor mij geen fiets meer met zichtbare kabels.
En hoe vaak moet je nu wisselen?? En daarbij zijn er al heel wat merken waarbij een stuurpen te wisselen is zonder de kabels los te halen.
Voor de consument echt geen vooruitgang. De gemiddelde fietser kan nu voor alles naar de dealer. :roll: Als je geen elektrisch schakelen hebt zijn de hoeken van de kabels nog extremer ook, waardoor ook het schakelgevoel achteruit gaat. Over de aero gains kan ik alleen mijn schouders ophalen denk ik :roll: . Ik heb een tijdje een ridley noah aero+ gereden met de F-steerer. Vorkje inkorten was geen feestje bij deze fiets. Spacers verwijderen kan alleen door ze door te knippen tenzij je alles wil demonteren ( En dat wil je niet bij een net nieuwe fiets )

Ik vervang kabels bij mijn veel gebruikte fietsen bijna elk jaar wel trouwens. En daarom schakelt het ook gewoon goed.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie