Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 29 jun 2020 11:47

Nog even 1 toevoeging op gezond eten. Biologisch is per definitie niet gezonder. Ook niet per definitie beter voor milieu, ook per definitie niet beter voor diergezondheid/welzijn.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 29 jun 2020 11:51

SiO2 schreef: 27 jun 2020 21:19 Ik ga trouwens volgend weekend twee dagen fietsen rond Stavelot, in de Ardennen, en vroeg me af hoe t in België zit met horeca en reserveren. Kan ik onderweg spontaan een kop koffie oid op een terras drinken of moet ik dat van te voren reserveren? En hoe zit t met s avonds ergens wat eten? In NL is reserveren momenteel namelijk verplicht in restaurants. Ik lees alleen dat t wordt aangeraden in België.
In 't weekend zal het in de buurt wel lekker druk zijn, maar reserveren voor een kop koffie lijkt me wat overkill. In het fietserscafé in Stavelot (Le Coffee Ride) waar ik regelmatig kom, is de capaciteit niet aangepast... Ook een terrasje doen in de brasseries die de streek rijk is, kan je gewoon improviseren. Maar door het succes van de Ardennen vandaag als bestemming, en de verminderde capaciteit in restaurants, zal je toch moeten reserveren om te dineren (en zelfs een week of meer op voorhand, voor populaire etablissementen).
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2020 13:24

Joseba schreef: 29 jun 2020 11:36 Hear, hear.... !! Daarom vroeg ik me ook af waarom je zo enorm boos wordt als er tijdelijk een strandje wordt afgesloten.
Omdat het voor mij een typisch voorbeeld is van inconsequent en niet capabel bestuur.
Er is geen enkele serieuze aanwijzing dat er in de buitenlucht echte verspreiding plaats vindt. "Bewezen" door alle grote manifestaties de laatste 5-6 weken.
Dus dan vind ik het heel typerend dat die demonstraties gewoon mogen doorgaan, de 1.5m alleen gehanteerd wordt op het veld/plein en niet bij de aan/afvoer van mensen en dat dan een strand wordt afgesloten.
Dan heb je het als burgemeester niet begrepen en ondermijn je alleen het draagvlak.
Het liefst zou ik die hele 1.5m regel in de buitenlucht schrappen, maar dat is blijkbaar een no-go. Daar accepteer ik dan weer de "parlementaire democratie".
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 jun 2020 13:32

Tsja, ook een mooi voorbeeld: wel weer samen fietsen maar voor een bakkie onderweg aan meerdere tafels en afstand houden. Maar goed, ben allang blij dat er weer ergens een bakkie gedaan kan worden.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 29 jun 2020 13:37

i-mac schreef: 29 jun 2020 10:16 Intussen in België ...
Dat komt ervan als je al 10-tallen jaren bespaart op de zorg, terwijl men heel goed weet dat de vergrijzing net voor zeer veel extra werk zorgt. Ik merk rondom me ook collega's die stik kapot zijn. Vooral zij die de op Covid afdelingen hebben gewerkt zijn leeg. En daar zitten mensen bij die nochtans sterk in hun schoenen staan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200629_05003953

En dat zal wel niet anders zijn in Nederland.
Belgische regering heeft het toch opgelost met restaurantcheque van 300 €.
Dit is echt beschamend. Ik hoop dat ieder personeelslid deze cheque weigert.
Afspraak in september voor de "witte woede"

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 29 jun 2020 15:24

Heeft iemand dat stukje gelezen in de volkskrant over Djokovic en z'n tennis toernooi. Ik vond het al een naar mannetje maar door die soap is het alleen maar erger geworden die gast spoort echt niet.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jun 2020 15:30

gene schreef: 29 jun 2020 13:37
i-mac schreef: 29 jun 2020 10:16 ............ Ik merk rondom me ook collega's die stik kapot zijn. Vooral zij die de op Covid afdelingen hebben gewerkt zijn leeg. .............
Belgische regering heeft het toch opgelost met restaurantcheque van 300 €.
...............
Het nare is dat ook de administratief bedienden en anderen die niet in contact gekomen zijn met Covid deze cheque zullen krijgen.
Net als de betaalde "rimpeldag" die je elke maand mag nemen als je 45 jaar bent en enkel bureauwerk doet in de kliniek.

De beste paarden moeten de beste haver krijgen, nu krijgt iedereen een beetje zolang je maar het juiste statuut hebt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 29 jun 2020 15:42

Joseba schreef: 29 jun 2020 13:32 Tsja, ook een mooi voorbeeld: wel weer samen fietsen maar voor een bakkie onderweg aan meerdere tafels en afstand houden. Maar goed, ben allang blij dat er weer ergens een bakkie gedaan kan worden.
Rugby dan; tijdens de wedstrijd in hoopjes op elkaar duiken, en na het fluitsignaal allemaal 1.5 afstand moeten houden in de kantine.

Maar het ergste zijn nog die voetbalstadia waar duizenden mensen moeten fluisteren en stilletjes moeten klappen bij de doelpunten.
Bovendien, iedereen die wel eens in een stadion geweest is weet dat je nooit die duizenden mensen door de in- en uitgangen krijgt zonder dat ze in rijen op elkaar gepakt worden.
Dit weekend ben ik in Amsterdam geweest, en je ziet gewoon de discipline verslappen, omdat het gewoon niet mogelijk is altijd maar afstand te houden. De roltrappen op centraal station staan volgepakt, reizigers moeten in de rij voor de poortjes, op de stoepen is geen plek om afstand te houden etc.
En als je net uit de massa komt op centraal station, snap ik wel dat je in het museum ook geen afstand meer gaat houden (ondanks dat het wel zou moeten).
Koppel dat aan de rest van de wereld waar het virus nu meer voorkomt dan ooit, en de constant doorgaande vliegreizen, en dan is een tweede golf eigenlijk niet te vermijden.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 jun 2020 15:43

Joseba schreef: 28 jun 2020 09:37 CUT
Naar mijn gevoel is er meer dan voldoende strand in dit Noordzeeland. Waarom iedereen naar dezelfde plek moet is voor mij dan weer een raadsel.
Dat komt omdat iedereen , op enkelen na, zonodig per auto ergens heen moet.
Er zijn legio strandafgangen alleen per fiets bereikbaar waar geen mens je een strobreed in de weg legt.
Was bij Castricum goed te zien, 1 km ten zuiden daarvan is er zo een en heel erg rustig en 100 verderop naar het zuiden, waar het naaktstrand begint nog veel rustiger...dus daar ga ik altijd een uurtje zwemmen als het warm is.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jun 2020 15:55

Lcsmet schreef: 29 jun 2020 15:30
gene schreef: 29 jun 2020 13:37
i-mac schreef: 29 jun 2020 10:16 ............ Ik merk rondom me ook collega's die stik kapot zijn. Vooral zij die de op Covid afdelingen hebben gewerkt zijn leeg. .............
Belgische regering heeft het toch opgelost met restaurantcheque van 300 €.
...............
Het nare is dat ook de administratief bedienden en anderen die niet in contact gekomen zijn met Covid deze cheque zullen krijgen.
Net als de betaalde "rimpeldag" die je elke maand mag nemen als je 45 jaar bent en enkel bureauwerk doet in de kliniek.

De beste paarden moeten de beste haver krijgen, nu krijgt iedereen een beetje zolang je maar het juiste statuut hebt.
Want je zult maar eens 10 cent teveel belasting betalen...

Wellicht is het belangrijker om een goede teamspirit te hebben dan om een paar euro te besparen en onderscheid te gaan maken wie er wel en wie niet extra heeft moeten werken.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 29 jun 2020 16:00

Lcsmet schreef: 29 jun 2020 15:30 Het nare is dat ook de administratief bedienden en anderen die niet in contact gekomen zijn met Covid deze cheque zullen krijgen.
Net als de betaalde "rimpeldag" die je elke maand mag nemen als je 45 jaar bent en enkel bureauwerk doet in de kliniek.

De beste paarden moeten de beste haver krijgen, nu krijgt iedereen een beetje zolang je maar het juiste statuut hebt.
Wat de rimpeldag betreft (ook gekend als ADV, ofte Oude venten/wijven dag), dat is voor een groot stuk de schuld van de vakbond. Die gingen niet akkoord dat alleen zij die in 3 diensten werken (vroeg, laat of nacht) die ADV kregen. Neen, voor hen was het iedereen of niemand. Waarschijnlijk is dat nu ook de reden dat iedereen de cheque zal krijgen. Om zo geen extra gezaag te krijgen.
Ter info, je krijgt vanaf 45 jaar één rimpeldag, vanaf 50 een 2de, vanaf 55 een 3de dag per maand. Voor er kritiek op komt, je levert iets in op je wedde, wat ook inhoud dat je pensioen ook wat zakt. Verpleegkundigen konden ook kiezen voor geld ipv een extra dag thuis. Alle anderen in het ziekenhuis mochten niet kiezen. Iedere Belg is immers gelijk voor de wet ...

Een vakbond is nodig, maar als ik soms hoor wat sommigen allemaal durven "in naam van het werkvolk", dan zakt mijn broek af. Je moet idd je personeel beschermen, maar er zijn ook mensen die het tot het uiterste drijven. En dan moet je, ook als vakbond, durven te zeggen, tot hier en niet verder. Ik heb die discussie al meerdere keren aangegaan met vakbondsmensen op mijn werk. En de "gewone" vakbondsmensen begrijpen dat en gaan daar ook grotendeels mee akkoord. Op hoger niveau echter.

Wat de cheque betreft. Veel collega's interesseert het niet. Men wil meer volk op de werkvloer, en een aangepaste verloning. Daarmee zouden ze al hun respect tonen daar in Brussel. En ze gaan dat misschien wel doen hoor, maar je kan er vergif op nemen dat na x aantal jaren men weer de knop zal dichtdraaien.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 jun 2020 16:02

Ik vind het coronavirus an sich geen aanleiding voor een bonus of salarisverhoging, valt voor mij in dezelfde categorie als het applaudisseren. Dat werknemers in de zorg structureel verbeteringen in arbeidsvoorwaarden willen kan ik me voorstellen. Maar dat maakt ze niet anders dan leraren of metaalarbeiders wat dat betreft.

Gesloten