Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 jun 2020 14:35

Net terug van een rondje Alkmaar/Egmond.
Heerlijk fietsweer.
Rustig aan gedaan omdat ik van de week niet helemaal lekker in mijn vel zat.
Ik heb genoten van het ritje.
Enige wat ik wat minder vond was dat ik een fietsclub/vereniging van een man of 30/40 in een groep tegen kwam.
Het mag misschien wel weer maar het is niet handig en het geeft ons wielrenners weer een boost voor ons "imago".

https://strava.app.link/QUfvHQzEh7

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 13 jun 2020 14:51

Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

i-mac

i-mac 13 jun 2020 18:13

De voorspelling van het weer zag er voor vandaag goed uit, én het feit dat ik de komende 3 weekends moet werken, deden me besluiten om eens een grote rit te fietsen.

Iets voor 8 deze morgen vertrokken richting Oudenaarde. Er stond meer wind dan eerder werd voorspelt, wat minder leuk was om te starten. Ik heb een beetje tijd nodig om opgewarmd te geraken (al zit dat wel een beetje tussen de oren).

Na ongeveer 75km stond ik een eerste keer te Oudenaarde. Te vroeg om al een tussenstop te maken, dus de heuvels gaan opzoeken. En dat klimmen is altijd confronterend. De Braambergstraat is zeker niet de lastigste helling, maar met 10% heel goed voelbaar in de benen.

Niet veel verder een verkeerde straat ingereden, met als gevolg dat ik een paar helling heb gemist. Nu ja ... missen is een groot woord, en zijn nog talrijke andere hellingen die niet of nauwelijks bekend zijn, maar daarom niet minder lastig zijn. Toen ik echter aan de Zwalm molen kwam, wist ik dat ik moest omkeren. De muur stond vandaag niet op mijn planning.

Via de Berendries richting Brakel, om zo verder het Franstalige landsgedeelte in te rijden. OP naar La Houppe. Geen zware helling (6%), maar wel een hele mooie omgeving. Je start tussen de weiden in, en om zo al draaiend en kerend het bos in te fietsen. Dit met de nodige bochten, wat het net zo mooi maakt. Echt een aanrader.

Via het wondermooie Schorisse terug naar Oudenaarde dan maar. In het Centrum van de Ronde een Crocque Monsieur soldaat gemaakt. Onder een parasol op een zonovergoten terras, meer moet dat niet zijn. De teller stond intussen op 140km.

Na het versterken van de innerlijke mens hoog tijd om huiswaarts te rijden. Onderweg krijg je nog wat hellingen onder de banden geschoven, met als beloning een prachtig vergezicht. Ik heb toch een paar keren wat tijd genomen om te genieten. Dit stukje Vlaanderen is echt heel mooi.

Het enige vervelende was de drank in mijn bidons. Na een tijdje geraakt een mens dat zoete gedoe moe. Gewoon water lukt wel, maar het neemt de zoete smaak niet weg uit de mond. Dan maar een terras opgezocht en een koffie besteld. Dat zorgt maar voor een korte tijd dat de zoete smaak wegblijft, maar het is beter dan niets.

Nog een geluk, de wind die deze morgen pal op de neus stond, blies nu iets harder én in de rug. Dat was toch aangenaam.

Rond 17u00 thuis aangekomen met een mooie 212km op de teller. Gemiddelde snelheid is niet belangrijk, maar ik kijk wel een beetje uit met mijn hartslag. Maar met een gemiddelde hartslag van 124 mag ik zeker niet klagen.


https://www.strava.com/activities/3608361838/


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 14 jun 2020 23:15

Vandaag het na 10 km opgegeven...... 4x lek in 1 week (terwijl de goede fiets wat langer bij de fietsenmaker staat omdat er iets niet op voorraad is) , en dan vervolgens met het oppompen van je laatste reserve band je ventiel op mysterieuze wijze zo kromtrekken dat je er geen lucht meer in krijgt, was iets te veel van het goede. . .Zat trouwens een flinke beschadiging in de buitenband dus doorrijden was sowieso geen optie.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 jun 2020 17:39

@I-mac: die watermolen heb ik ook wel ergens op de foto ;) Nu we (Ollanders) weer die kant op kunnen snel een lusje vanuit het CRVV doen :winkthumb:

Vandaag zelf een rondje Posbank gedaan. Gestart aan de voet van de Goudsberg. Daar ligt voor mij mega veel sentiment.
Daar twee keer met m'n oma op vakantie geweest toen ik 9-10 was.
Oma had dan een fiets voor mij gehuurd. Ik deed nog niet aan wielrennen maar was de hele dag bezig zo hard mogelijk de Goudsberg op en af te fietsen. 4 jaar later fietste ik de Grossglockner pas op :D
Vandaag even gewoon de Goudsberg. Met een extra glimlach omdat oma zo'n leuk mens was.
Afbeelding

Ginkel altijd goed!
Afbeelding

Ik heb grote belangstelling voor alles wat met de Eerste Wereld Oorlog heeft te maken. Blijft een bizar plekje......
Afbeelding

Maar in deze omgeving barst het natuurlijk vooral van zaken die herinneren aan de Tweede Wereldoorlog.
Airborne Monument Ginkelse Heide
Afbeelding

Het was vooral grijs maar zo nu en dan deed de zon een poging (op weg naar Arnhem)
Afbeelding

Wel wat fietsers op de racefiets gezien maar als ze zo allemaal op de stoep staan denk ik dat ik genoeg pasta heb :mrgreen:
Afbeelding

Geen col-bord....... Posbank
Afbeelding

Afdalen naar Laag Soeren
Afbeelding

Maar pas op: wandelende chicanes
Afbeelding

Laag Soeren, Loenen, Hoenderloo, Otterloo en weer omlaag en dan stond ik weer op de top van MIJN Goudsberg.
Afbeelding

Net geen 90 maar heerlijk gefietst want temperatuur was perfect en wat een rust overal. Was ook wel vroeg gegaan.

Zo en dan nu een knappe pan pasta maken.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 jun 2020 20:04

Zouden dit weekend (vrij-maa) in de Vogezen zijn wezen fietsen als corona geen roet in het eten had gegooid.
Thuis een but weekend gehad, en vanmiddag mezelf er toe kunnen zetten op de fiets te stappen.

Rondje Groesbeek gedaan vanuit Best. Heerlijk gefietst. Goed voor 142 km en de kop weer leeg. Benen wel vol, dat dan weer wel.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2020 16:51

Vanmorgen een band vervangen van een gewone fiets. Mijn hemel wat een operatie is dat toch. Was een fiets met versnellingsnaaf, trommelrem en gesloten kettinglast.
Ik heb meer dan 10 (!!) verschillende stukjes gereedschap nodig gehad.
Om een achterband van m'n racefiets te vervangen helemaal NIKS. Hooguit als ik Challenge bandjes op Campa velgen monteer dan heb je bandenlichters nodig en een sportschoolabonnement.

Ik krijg niet gauw stress maar knutselen aan gewone fietsen wordt ik altijd wel wat onplezierig opgewonden van.
Dus na de lunch even een intervaltraining gedaan.
Dat was er al even niet van gekomen. Vooral omdat het de laatste maanden erg druk is met fietsers.
Ik ben dus naar de roeibaan bij Zevenhuizen gegaan. Daar ligt naast de roeibaan een prachtige asfaltstrook van 2 kilometer.
5 keer op en neer. Met de wind mee handjes op het stuur en tegen de wind in even goed diep gegaan,
Daarna nog even een beetje spelen rond de Rotte.

De roeibaan ligt in een prachtig natuurgebied aan de oostkant van de Rottemeren.
Afbeelding

Als er een roeiwedstrijd is zal het hier wel een gekkenhuis zijn. Nu heb je het gevoel of je op een airstrip fietst. Geen anderen fietsers, wandelaars en geen zijwegen!
Goede kwaliteit wegdek dus ideaal om eens lekker te knallen.
Afbeelding

Langs de roeibaan staat om de 250 meter een boord met de afstand en er staan diverse juryhuisjes.
Afbeelding

Hier sta ik bij de finish en kijk je hoe de boten aankomen. In de verte de skyline van Rotterdam.
Afbeelding

Na de interval nog even een beetje rondlummelen zodat de beentjes weer een beetje normaal voelde.
Afbeelding

Best windje stond er trouwens:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 18 jun 2020 18:57

De Greenport bikeway in Blerick is ook top om intervallen te trainen. Er is zelfs een stuk wat flink omhoog loopt.
Ghost Nivolet 6LC

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 18 jun 2020 20:55

Ondanks dat ik zelf nooit m'n ritjes in dit topic zet vind ik het een leuk topic. Dit als steuntje in de rug voor jullie👍

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 19 jun 2020 08:58

In Soesterberg kun je op een echte landingsbaan fietsen. Helaas niet al te best wegdek.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jun 2020 14:56

Vandaag net als de afgelopen 4 weken naar de Posbank geweest. 90 km / 1000 hm. Genieten!
Bijlagen
99249539-636C-4C5C-AAC5-E02CEE5510EA.jpeg

hayes

hayes 19 jun 2020 18:01

Vandaag voor het eerst in maanden weer een fijn ritje in Frankrijk.
(Niet echt waar, ik ben vorig weekend al even de grens over gewipt).

En dat liep uiteraard zo af...
https://i.vgy.me/ZVnVoZ.mp4

Plaats reactie