Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Montageschade aankoop Mantel - Trek Emonda SL6 Disc

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 07 jun 2020 11:51

Ik zou er in elk geval mee terug gaan.

Het lastige kan alleen zijn dat ze moeilijk gaan doen omdat je er thuis achter gekomen bent. Hun argument kan dan zijn dat je het zelf gedaan hebt.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 07 jun 2020 19:35

Waarom zouden we ons welkom moeten voelen? Sorry,.... maar ik snap dat niet echt. Het is toch de fabrikant die kiest om een bepaalde lak soort te gebruiken die niet houdt op de ondergrond. Ik noem zoiets gewoon een ontwerp fout. Ik hoef toch als klant niet te accepteren dat bij het monteren en demonteren van wielen zoiets kan gebeuren? Dat ze gewoon een fatsoenlijk product leveren voor dat geld.
Als je even verder denkt snap ook jij het wel, carbon is een kunststof en flexibel en heeft ook nog eens de eigenschap dat met geen enkele lak een optimale hechting krijgt (in ieder geval nooit zo goed als met metaal).
Op kritische plaatsen springt de lak er relatief makkelijk af zeker als de gebruikte kleur veel laagdikte nodig heeft om te "dekken" met name wit is hier hier berucht om.
Is het te voorkomen? jawel gewoon elk carbon frame in een dunne gelcoat (zwart) spuiten of met een dunne blanke laklaag afwerken (geen lak kan ook maar dan kun je problemen met UV krijgen) maar niet elke koper vindt dat mooi en wil kleur en dus is het helaas een producteigenschap (net als bij kunststof autobumpers, daar laat de lak ook makkelijk los, zeker i.c.m. een hogedrukstraler).
Ga je voor een kleurtje op je frame van carbon: gewoon extra voorzichtig zijn en accepteren dat je met carbon sneller gebruiksporen hebt of als je dat niet wil voor een alternatief framemateriaal kiezen (Gespoten titanium frames zijn overigens een nog vervelender verhaal, daar houdt lak nog minder goed op)

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 08 jun 2020 07:51

Gewoon terug gaan. Doe je het niet, krijg je achteraf spijt. Voor je het weet blijft het knagen....
Trek staat voor een kwaliteitsmerk te zijn, dus zullen ze moeten waarmaken wat ze je beloven, en waar je voor betaald hebt. Als je zelf een kras oid maakt is dat altijd anders dan wanneer je iets krijgt waar je zelf geen invloed op hebt gehad ;-)
Mantel lijk me trouwens een heel redelijke winkel die je fatsoenlijk helpt.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 jun 2020 11:53

Ik zou het melden en vragen naar een oplossing. Ik heb op mijn vorige fiets op die manier 150 euro gekregen voor dit soort beschadigingen.

Vond ik prima, na een paar maanden zit er meer op.
Maar melden zou ik altijd doen.

Zelfde met wit, vrijwel elke fiets heeft wel een stukje paintcrack.
Ik snap ook wel waarom merken zo dol zijn op mat zwart, dan zie je dat allemaal niet.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 08 jun 2020 20:32

Pfff, dat is wel erg matige lak. Het kapje waar de kabels in het frame gaan is af fabriek gemonteerd, dus dat zal sowieso al geweest zijn van Trek uit. Dat kunnen ze bij Trek echt niet op jou of Mantel steken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jun 2020 19:07

dietercl schreef: 06 jun 2020 23:03 .............
Alvast bedankt voor jullie input!
En? Wat hebben ze bij Mantel gezegd?
I know myself like no one else
Nothing to defend

dietercl
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2020 22:51

dietercl 16 jun 2020 19:11

Lcsmet schreef: 09 jun 2020 19:07
dietercl schreef: 06 jun 2020 23:03 .............
Alvast bedankt voor jullie input!
En? Wat hebben ze bij Mantel gezegd?
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben uiteindelijk teruggegaan bij Mantel en ze hebben de fiets zonder probleem geruild voor een nieuwe. Ik moet het nu wel stellen met een zwart exemplaar want de rode hadden ze niet in voorraad en konden ze niet meteen meegeven.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jun 2020 19:30

dietercl schreef: 16 jun 2020 19:11 ...........de rode hadden ze niet in voorraad en konden ze niet meteen meegeven.
En je had geen zin om te wachten?
Je had ook op jouw rode kunnen blijven rijden tot de vervangfiets binnen was, of was dat geen optie?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie