Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

De vertwittering van een fietsforum

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7982
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jun 2020 09:36

En hopla! Daar gaan we weer.....
Misschien is het een idee om de protesten en het nieuwe iconoclasme in een apart topic te stoppen?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jun 2020 09:47

Enzzo, waarom een woord als iconoclasme?
Kan toch ook beschreven worden zodat het voor iedereen te begrijpen is?

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3078
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 13 jun 2020 09:57

Als er weinig interesse is in wat jij aanbiedt, moet je toch de conclusie kunnen trekken dat de "prijs" te hoog is voor het gebodene.

Bij mij op het hoofdkantoor klaagt het "management" ook steen en been over die "prima banen" waar ze maar geen mensen voor kunnen vinden :)

Als je dan aangeeft dat zelfs bij de plaatselijke MacDonalds al beter betaald wordt, ben je "niet constructief bezig."
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 13 jun 2020 10:21

Churchill wordt niet ineens veroordeeld, er waren altijd al kritische noten aan zijn beleidsperiodes. Dat maakt hem in mijn ogen geen doorslechte man en zijn standbeeld heeft hij wel verdiend maar ik ben het er niet mee eens dat dit nu ineens out of thin air zou komen.

Protesteren met veel nuance en zachtheid (wat eigenlijk het geval is, zeker hier in NL) brengt meestal maar heel weinig verandering. Verandering oncomfortabel, zeker waar het slecht gedachtegoed betreft waar we eigenlijk niet van willen weten, daar zijn schokken voor nodig om vanaf te stappen.

Het gaat nu weer een beetje de kant op van Niente a mane, daar ben ik het niet mee eens. Gisteren zag ik weer dat filmpje voorbij komen van peuters die donkere kinderen al stout vonden. Dat is toch pijnlijk, zo jong hebben we met zijn allen (met een automatisme waarvan we denk ik goeddeels niet op de hoogte zijn, niet eens bewust doen) Onze kinderen al geïndoctrineerd. Zelfs donkere kinderen zitten al in dat stramien. Dus ook hun ouders en directe omgeving hebben die boodschap er al in geperst.

Youssou N’Dour en Nene Cherry zongen ooit and when a child is born, into this world, it has no concept of the tone of skin it’s living in.

Dat mag waar zijn, maar het duurt niet lang tot we ze die concepten wel mee hebben gegeven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jun 2020 10:31

Sieper, dat over die kinderen, ik heb het ook gezien. Maar we weten helemaal niet hoe dat tot stand gekomen is. In zo'n docu, want daar kwam het volgens mij uit, kan het ook netjes geplakt en geknipt zijn.
Ik hoorde van de week een Nederlander die zo trots was dat zijn kinderen in Amsterdam opgroeiden want daar waren ze gewend aan verschillende rassen. Dus daar zal het item niet opgenomen zijn.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 jun 2020 10:40

Het filmpje zat (ook) in een VPRO programma, je gaat me toch niet vertellen dat het erg onderbouwd was.
Programma was overigens tenenkrommend gekleurd, mijn vriendin ( donker) durft niet door het weiland te lopen ( omdat er een bordje verboden toegang hing) ik als blanke meisje ( de reporter ) doe dat wel want ik hoef niet bang te wezen voor de politie... man man wat een nivo.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 jun 2020 11:00

Enzzo schreef: 12 jun 2020 15:08 Ik denk niet in rechts en links.
Daar kan ik zeker met je in mee gaan, het oude links rechts bestaat allang niet meer. Geen arbeider die links meer stemt, en de “upper”class stemt (groen) links.
Beetje gechargeerd misschien, maar je begrijpt vast wel de strekking.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 13 jun 2020 11:02

daniel1975 schreef: 13 jun 2020 09:25 Die huidige protesterende lieden trekken alles in het extreme. Daardoor vervliegt het nuttige deel van hun boodschap al heel snel in de discussie.
De hele beeldendiscussie vind ik daar een goed voorbeeld van. Vrijwel geen enkele “grote held” uit het verleden is naar huidige maatstaven brandschoon.
Churchill wordt nu ineens na 75 jaar veroordeeld ivm niet zo fraaie zaken in India, maar maakt het hem dan minder een icoon die Europe mede heeft behoed voor de duitse totaal overheersing?
En hoeveel demonstranten hadden echt een negatieve binding met Columbus toen ze dat beeld om trokken? Alsof Columbus vrijwel alle indianen persoonlijk heeft uitgeroeid? Dat duurde nog grofweg 350 jaar.
De primaire boodschap tav racisme heb ik begrip voor en onderschrijf ik. Maar met wat er nu gebeurt denk ik echt “rot op en doe normaal”. Dat calimero gedrag ben ik spuugzat: zo lang ik nog steeds geen goede mensen kan vinden voor normale goede productie- en operator banen en ik zie ze daar lopen roepen......
Een hele groep van de demonstranten mag ook wel eerst eens in de spiegel kijken.
Misschien wat meer verdiepen in geschiedenis. Columbus heeft alle indianen uitgeroeid in de Caribische zee Cuba, Haiti etc en was de eerste slavenhandelaar in Zuid America.

Cortez een andere Spaanse veroveraar heeft in brieven geschreven nog een beetje berouw getoond dat het niet z'n bedoeling was zoveel inheemse bevolking te doden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7982
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jun 2020 11:26

Jans schreef: 13 jun 2020 09:47 Enzzo, waarom een woord als iconoclasme?
Kan toch ook beschreven worden zodat het voor iedereen te begrijpen is?

Ik zal er plaatje bij zetten:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Enzzo op 13 jun 2020 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jun 2020 11:29

mackersv2.0 schreef: 13 jun 2020 09:57 Als je dan aangeeft dat zelfs bij de plaatselijke MacDonalds al beter betaald wordt, ben je "niet constructief bezig."
Waar haal je dat vandaan???
Less is bore

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 13 jun 2020 11:37

@vermeulen
Met de titel "De vertwittering van heen fietsforum", wilde ik aangeven dat sommige leden(topics) verworden zijn tot het "neerkwakken"van een mening,zonder dat het goed onderbouwd wordt(of uitgelegd) en de verharding tot elkaar toe in tekst en woorden

Iedereen kan hier wel wat neerzetten ..............en dan een mening van een schrijver, politiek duider, wetenschapper, publiek figuur...er bij plaatsen door middel van een artikel link...... die dan hun mening moet ondersteunen.

Je ziet dat ook met politieke partijen in de tweedekamer en op gemeentelijk- en provinciaalniveau, met al die rapporten
.De meeste rapporten zijn heel goed passend in precies hun straatje welke ze dan aanhalen.Het zelfde zie je hier met personen op het forum.

Juist de laatste dagen hebben we geconstateerd in dit topic...dat je eigen mening delen met anderen een veel betere weg is.
En dat er geen standaard mening eigenlijk meer is van links of rechts.Fout of goed.Iedereen heeft van beide kanten deels gelijk.

En probeer nu eens niet je eigen gelijk door te duwen.
Want 99%van de mensen hier kan zelf wel van alles gaan vinden en dat laten ondersteunen door wat hij of zij uit de media haalt.

en we hoeven natuurlijk ook niet altijd maar een mening te hebben op het forum,,,,als je weet dat het onrust veroorzaakt en er zullen nu ook weer leden zijn die zeggen.Dat moet juist wel kunnen.

Kortom.. je komt in een soort cirkel terecht van steeds weer het zelfde verloop van de (discussie)topics.
Iedereen gaat in de aanvallende stelling en voegt zich bij anderen die deze gedachtes ook delen(hokjesdenken) en zo gaan we met zijn allen nog veel meer de wereld verdelen(polarisatie).Dit zie je ook in het dagelijkse leven. Vroeger hadden we de verzuiling (opvoeding)............(vooral)christelijk, openbaar en katholiek.

Tegenwoordig hebben we de nieuwe verzuiling...namelijk het veel verder gaande Polarisering.Daar hebben we als samenleving compleet niets aan.

Maar genoeg gezegd hierover:)

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3078
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 13 jun 2020 12:00

daniel1975 schreef: 13 jun 2020 11:29
mackersv2.0 schreef: 13 jun 2020 09:57 Als je dan aangeeft dat zelfs bij de plaatselijke MacDonalds al beter betaald wordt, ben je "niet constructief bezig."
Waar haal je dat vandaan???
Lees mijn post nog eens goed, het zijn maar drie zinnen.......
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Plaats reactie