Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

De vertwittering van een fietsforum

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 jun 2020 18:36

En dan anderen racisme en rechts gedachtegoed verwijten :lol: .

Zal inderdaad een typo zijn, Codex kennende.
Campagnolo Ultra Dork

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 09 jun 2020 19:33

bedankt. @bever en ernie C. Ik heb het maar gauw aangepast.

En Ernie C heeft mij bovendien in 2012 aan de juiste fiets geholpen . Ik heb er nu 2 van(Cdale Synapse ) ....een oude dus voor de regen-winter periode en een nieuwere voor het seizoen.Daar heb ik wat aan gehad aan die juiste tips.
En heeft mijn fietsplezier een grote upgrade (figuurlijk dan)gegeven. Superfiets dus na goed advies en tips.Vroeger (pre internet)kocht ik gewoon de eerste de beste fiets die ik zag en bij de plaatselijke FM.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 jun 2020 20:07

codex schreef: 09 jun 2020 13:03 ..................

...................

Het gaat volgens mij niet meer om inhoudelijk en positief te reageren,maar alleen maar een (onderbuik) mening te deponeren en worden werkelijk termen geuit, die opeen rechtsradicaal forum niet zouden misstaan.

.......................

Dit zelfde verschijnsel van diepe persoonlijke negativiteit vind je in andere topics ook steeds mee terug.

Ik ben zelf gematigd links(kom uit een typisch arbeidersgeslacht van veenarbeiders en aanhangers van de sociale arbeidersbeweging(SDAP en Vara) van Troelsta en Domela Nieuwenhuis en later Drees (PvdA).
...........................

Jammer genoeg is de grote afwezige ......de moderatoren ........die ons als leden de vrije hand geven en het gevolg is dat sommigen daar niet mee kunnen handelen en zich te buiten gaan aan grievende opmerkingen...........................
Je vindt het vervelend om geconfronteerd te worden met een mening die de jouwe niet is? Die andere mening is dan ook uiteraard oppervlakkig en dan volgt de onderbuik? What's next de mestkever?

Je spreekt hierover de moderatoren aan, die andere meningen zomaar laten passeren. Schande.
Wat wil je bereiken? Van het forum een safe-space maken voor de linksdenkende mens, naar het voorbeeld van universiteiten in de States?

Wat je niet wil lezen hoef je toch niet te lezen?
En waar je niet mee akkoord bent, kan je dan in een reactie, uiteraard op een opbouwende en leerzame manier, weerleggen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jun 2020 20:13

Op verschillende fora en social media maken ze geen probleem van je politieke kleur zolang die maar rood of groen is.
Als je eigen politieke mening aan de andere kant van het politieke spectrum ligt roept rood en groen al snel dat deze moet gecensureerd worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 09 jun 2020 20:45

Nu weet ik ...dat veel mensen moeilijker een ander (willen) begrijpen en je woorden in de mond leggen waar je zelf niet eens aan hebt gedacht ......maar so be it.

Dit is echt het laatste wat ik hier schrijf op dit topic. Stuur me maar een pb of nog beter negeer me maar.Is wel een knop voor naar het schijnt. ;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jun 2020 20:58

Ik ga je alvast niet negeren.
Maar laat het ons gezellig houden en politiek er buiten laten. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Steffi1969
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2017 17:58

Steffi1969 09 jun 2020 21:16

Heel goed om dit te benoemen. Ga een heel eind mee met Codex.
Hoewel ik persoonlijk vind dat het forum van Fiets best een nette omgeving is. In de topics die ik lees zie ik zo nu en dan een bijdrage die weinig hout snijdt en dat er op de man gespeeld wordt maar het overgrote deel is ter zake doende en leuk om te lezen.
Onze taalgebied kent (met de Belgen erbij) meer dan 20 miljoen zielen, het is onherroepelijk dat daar mensen tussen zitten die een lagere fatsoensnorm hebben dan de meeste forumgebruikers.

Gewoon lekker negeren als iemand helemaal leeg wil lopen op dit forum.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 jun 2020 21:26

Gelukkig heeft dit forum heel weinig gemeen met de open riolen die "social media" genoemd worden....de afvoerputjes van de menselijke geest.
Voor dat laatste is er maar 1 goede actie, gewoon vandaan blijven, veeeel beter voor je geestelijke gezondheid...
Veel strengere moderatie lijkt me niet nodig, wie het over politiek of andere niet fietsgerelateerde dingen wil hebben kan het hier (FietsCafe) kwijt, en wie dat niet wil lezen kan dat ook makkelijk overslaan....zie het probleem eigenlijk niet zo.
Laatst gewijzigd door Keezx op 09 jun 2020 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 jun 2020 21:32

Ik vind het over het algemeen ook wel meevallen, maar toch snap ik wel een beetje zijn punt.

Met name dat topic over hoe corona je leven beïnvloedt is een vrij treurige bedoening.
Maar inderdaad je hoeft het niet te lezen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2020 21:37

Ik ben het voor het overgrote deel met je eens CODEX!
En ik vind het moedig dat je dit aankaart. Ik heb Je een uitgebreide pb gestuurd omdat je in het initiële bericht schreef dat je dat geen probleem vindt.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2020 21:47

Ik heb overigens zojuist onderstaande in het corona topic geplaatst:
Bij deze (nogmaals) het verzoek aan de moderatoren om dit topic te sluiten. Gezien de ontwikkelingen lijkt de corona crisis wel een beetje op zijn eind (behoudens de enorme nasleep voor velen) en het verzandt nu in een onbedoelde discussie over politiek en andere actualiteiten.

Bovendien is blijkbaar niet iedereen heel blij met De hardheid waarmee deze discussies af en toe gevoerd worden.

Ik hoop in elk geval dat er een reactie van een van jullie komt, of dat nu positief of negatief is, als in sluiten of open houden, maakt me niet uit maar een motivering hierover zou erg prettig zijn.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 jun 2020 23:08

Lcsmet schreef: 09 jun 2020 20:13 Op verschillende fora en social media maken ze geen probleem van je politieke kleur zolang die maar rood of groen is.
Als je eigen politieke mening aan de andere kant van het politieke spectrum ligt roept rood en groen al snel dat deze moet gecensureerd worden.
is dat een buikgevoel of heb je echte voorbeelden?

Plaats reactie