Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 08 jun 2020 15:34

Lcsmet schreef: 08 jun 2020 12:08
Robber77 schreef: 07 jun 2020 23:53 .......... in Brussel rel hebben geschopt en geplunderd hebben
Enzzo schreef: 08 jun 2020 00:19 ........... politici noemen massaprotest "nefast voor virusverspreiding" ...............
Ik heb niet betoogd en ook niet geplunderd. Ben ik dan een racist?
Politici hebben vele gezichten, veel van deze gezichten, vooral van "linkse" en extreem linkse politici waren, volgens fotomateriaal in de pers, ook aanwezig bij de betogingen in verschillende Belgische steden.
Of ze ook geplunderd hebben weet ik niet :mrgreen:

In België vallen deze "straatgevechten" samen met het heropenen van de horeca. bij een eventuele opstoot van de pandemie zie ik al zo voor mij wie de schuld gaat krijgen.

Dit filmpje, gelukkig niet uit België, maakt pijnlijk duidelijk waar het voor sommigen echt om te doen is. Hoog tijd dat het leger de straten opkuist.

https://www.facebook.com/10005150113876 ... 152771822/
Er is geen zelfreflectie bij hun.
Geef je gelijk, ze hadden nooit de gendarme mogen afschaffen, ze lachen met de polis.

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 08 jun 2020 15:37

Ernie C. schreef: 08 jun 2020 13:34
Lcsmet schreef: 08 jun 2020 12:59
Ernie C. schreef: 08 jun 2020 12:20 .........zo'n grote groep kansarme jongeren van buitenlandse afkomst.
Ik neem aan dat je met "buitenlands" niet Nederland of Duitsland bedoeld.

In België krijgt elk kind dezelfde scholingskansen.
In België krijgt elk kind evenveel kinderbijslag
Je moet de kansen die je krijgt ook grijpen in plaats van telkens te gaan jammeren dat je geen kansen krijgt.

Volgens mij is de opvoeding thuis, of net het gebrek daaraan, een veel, grotere oorzaak van kansarmoede. Je kan niet alles overlaten aan de scholen.
Als je als ouder het volgen van de islamschool belangrijker vindt dan de les en het huiswerk via de reguliere school, als het dan fout loopt moet je in de eerste plaats naar jezelf kijken en niet naar de samenleving die aan iedereen dezelfde kansen geeft.
Natuurlijk ligt het voor een groot deel aan de thuissituatie of een kind als kansarm bestempeld kan worden. Maar die slechtere thuissituatie is ook weer een gevolg van allerlei zaken. Racisme is er daar zeker één van.

Ik weet niet hoe het België is naar hier in NL is onderzocht dat kinderen van buitenlandse afkomst, met gelijke toetsresultaten, een lager advies krijgen voor vervolgonderwijs.

Hier doen ze geen moeite om zich aan te passen en de modale Belg is dit beu,elke keer als er een betoging is breken ze de boel af dat is al sinds die terrorist Abou jahjah.
De overheid heeft er ook een grote verantwoordelijkheid voor omdat er vroeger niks bestond van inburgering.

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 08 jun 2020 16:23

Ernie C. schreef: 08 jun 2020 13:34 Ik weet niet hoe het België is naar hier in NL is onderzocht dat kinderen van buitenlandse afkomst, met gelijke toetsresultaten, een lager advies krijgen voor vervolgonderwijs.
Is in België net zo.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 08 jun 2020 17:46

Vangalo74 schreef: 08 jun 2020 13:33 Gaat lekker daar in Mexico, dan ben je toch aardig van het padje af als je iemand moedwillig in de fik zet..

En die plunderaars waar dan ook. het is net of het een zoet houdertje is, je laat ze ff begaan tot ze verzadigd zijn en laat de mensen die voor hun rechten opkomen met een kater achter, omdat iedereen het beu/ niet meer boeit waar het over ging.. en alles weer bij het oude blijft..

Op naar de volgende Hype..
Wie zegt dat ze demonsteren voor black lives matter misschien demonsteren ze wel tegen corruptie van agenten. De politie moord nota bene voor de cartels, Mexico is zo corrupt als de nete.

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 08 jun 2020 19:07

Jans schreef: 08 jun 2020 09:12 Toch zijn er voldoende plekken geweest waar het wel ordentelijk kon. We zullen zien wat het over drie vier weken brengt.
Full scale testen, de natte droom van elke modelontwikkelaar ;) Ik ben erg benieuwd of dit in de cijfers is terug te zien.
Abide.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 jun 2020 19:23

Roelants schreef: 08 jun 2020 16:23
Ernie C. schreef: 08 jun 2020 13:34 Ik weet niet hoe het België is naar hier in NL is onderzocht dat kinderen van buitenlandse afkomst, met gelijke toetsresultaten, een lager advies krijgen voor vervolgonderwijs.
Is in België net zo.
Dit is wel heel kort door de bocht. Het komt vaker voor. Dat wil nog niet zeggen dat alle kinderen een lager advies krijgen.
Een van de oorzaken is ook dat blanke ouders meer met de scholen in discussie gaan over het advies. Dat ligt dus niet enkel aan de kleur van het kind ansich.

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 08 jun 2020 20:03

anderson99 schreef: 08 jun 2020 17:46
Vangalo74 schreef: 08 jun 2020 13:33 Gaat lekker daar in Mexico, dan ben je toch aardig van het padje af als je iemand moedwillig in de fik zet..

En die plunderaars waar dan ook. het is net of het een zoet houdertje is, je laat ze ff begaan tot ze verzadigd zijn en laat de mensen die voor hun rechten opkomen met een kater achter, omdat iedereen het beu/ niet meer boeit waar het over ging.. en alles weer bij het oude blijft..

Op naar de volgende Hype..
Wie zegt dat ze demonsteren voor black lives matter misschien demonsteren ze wel tegen corruptie van agenten. De politie moord nota bene voor de cartels, Mexico is zo corrupt als de nete.
Klopt, hele gebieden zijn er gewoon no go area. En trouwens niet alleen Mexico heeft dat probleem Meerdere landen in Midden n Zuid amerika hebben dat ook.

Corruptie zie je overal, genoeg ellende op de wereld maar ook zoveel mooie dingen..

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 08 jun 2020 21:42

bakboord1 schreef: 08 jun 2020 19:23
Roelants schreef: 08 jun 2020 16:23
Ernie C. schreef: 08 jun 2020 13:34 Ik weet niet hoe het België is naar hier in NL is onderzocht dat kinderen van buitenlandse afkomst, met gelijke toetsresultaten, een lager advies krijgen voor vervolgonderwijs.
Is in België net zo.
Dit is wel heel kort door de bocht. Het komt vaker voor. Dat wil nog niet zeggen dat alle kinderen een lager advies krijgen.
Een van de oorzaken is ook dat blanke ouders meer met de scholen in discussie gaan over het advies. Dat ligt dus niet enkel aan de kleur van het kind ansich.
Discussie ? Ze eisen eigenlijk dat hun kind niet naar het vmbo gaat maar naar de havo moet gaan want het kind heeft dezelfde iq als de ouders.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 09 jun 2020 09:23

anderson99 schreef: 08 jun 2020 21:42
bakboord1 schreef: 08 jun 2020 19:23
Dit is wel heel kort door de bocht. Het komt vaker voor. Dat wil nog niet zeggen dat alle kinderen een lager advies krijgen.
Een van de oorzaken is ook dat blanke ouders meer met de scholen in discussie gaan over het advies. Dat ligt dus niet enkel aan de kleur van het kind ansich.
Discussie ? Ze eisen eigenlijk dat hun kind niet naar het vmbo gaat maar naar de havo moet gaan want het kind heeft dezelfde iq als de ouders.
Ik vind dat dit soort opmerkingen gewoon bijdragen aan die idiote gecreeerde tegenstellingen. Alsof dit iets is wat met het kleurtje/ras/afkomst te maken heeft. Mijns inziens hebben de blm demonstraties in europa in ieder geval duidelijk maakt dat het probleem niet zwart wit is en zeer zeker niet alleen blank rascistisch. Die rapper, de rellen in brussel, overtreding 1.5 meter, kozp... Ik en mensen in mijn omgeving zijn inmiddels blij dat ze niets met extreem links, kozp, antifa enz te maken hebben. Blijkbaar wil men dat je mee doet en je uitspreekt. Ik ben liever een rascist, nazi dan dat ik met die idioten te maken wil hebben.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 jun 2020 09:42

Een trailrunorganisatie heeft een vergunning aangevraagd voor een serie demonstraties voor behoud van de natuur.
Er zal in een lang lint gelopen worden, ca 12 tot 42km. Aantal deelnemers beperkt tot 300. Deelnemers worden verzocht eigen beker mee te nemen en grootdeels zelfvoorzienend te zijn. Onderlinge afstanden zijn goed te waarborgen, waar bij snelheidsverschillen op brede stukken gepasseerd kan worden.

Uiteraard wordt er verwezen naar het recht op demonstratie en de recente voorbeelden daarvan.

Het hele verhaal met een knipoog uiteraard.., want tja, mensen zouden deze actie zomaar eens als respectloos kunnen opvatten richting de andere demonstranten ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013


Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2020 11:46

Gezien het gedogen van alle overtredingen van die 1.5m binnen de demonstraties kunnen ze het niet maken op die natuurdemonstratie te verbieden. Eveneens demonstraties om de zee te eren op een warme zomerdag dienen ten alle tijde plaats te kunnen vinden. Het onderwerp is te belangrijk om niet door te laten gaan ;-)

Toch ben ik benieuwd of er nu nog een burgemeester het lef heeft om stranden af te sluiten bij de volgende warme periode. Dat kun je gewoon niet maken.
Less is bore

Gesloten