Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Montageschade aankoop Mantel - Trek Emonda SL6 Disc

dietercl
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2020 22:51

dietercl 06 jun 2020 23:03

Ik heb gisterenavond mijn nieuwe Trek Emonda SL6 Disc afgehaald bij Mantel. Jammer genoeg heb ik in de winkel weinig aandacht besteed aan het visueel controleren van het frame.
Vandaag heb ik dan ook ontdekt dat er op 3 verschillende plaatsen montageschade aan de lak van het frame/voorvork te bespeuren zijn (zie foto's). Ik kan begrijpen dat er bij het monteren wat schade (een krasje) kan ontstaan maar toch geen schade van deze omvang. Of zie ik dit verkeerd?

Daarnaast vraag ik me of dit enige invloed heeft op mijn frame? Gaat de lak de komende jaren nog verder afschilferen?

Alvast bedankt voor jullie input!
Bijlagen
IMG_20200606_220727.jpg
IMG_20200606_220610.jpg
IMG_20200606_220533.jpg

Rob71
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 16 feb 2017 11:06

Rob71 07 jun 2020 00:26

Ja dit is wel balen. Ik zou hier ook niet blij mee zijn , want dit gebeurt niet met normale montage. Daar kom je toch niet met monteren. De bout raakt dat deel zelfs niet. Ik zou er mee terug gaan.

Ik denk niet dat de verf er verder zomaar af zal gaan, er is gewoon iets niet goed gegaan lijkt me.

Mvg Rob

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 jun 2020 08:12

Gewoon garantie. Niet over nadenken en teruggaan. Een fiets behoort geen krassen te hebben in absolute nieuwstaat.
Live fast; die young. mijn blog

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 07 jun 2020 08:29

Niet twijfelen.

Stuur wat je nu toonde al naar de winkel en ga maandag met de fiets langs.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jun 2020 09:42

Gewoon terug doen.
Dit mag niet en hoef jij niet te accepteren. Ook een "herstelling" met een touch-up stift hoef je niet te nemen.
In het geval Mantel "moeilijk" zou doen direct contact opnemen met Trek Benelux.
Mocht dit van bij Trek vandaan komen dan had de verkoper contact moeten opnemen met Trek Benelux, deze nemen deze fiets dan zonder problemen terug.

Hopelijk schuiven ze hun eigen fout niet af op jou.

PS: Om je een idee te geven wat Trek met deze fietsen normaal doet/deed. Er was een Trek dealer die adverteerde met Trek fietsen met een "klein krasje/beschadiging". Daar kreeg je dan op zo'n fiets als consument 40% korting op de adviesverkoopprijs. Dan was het aan de klant om voor een "foutloze" dan wel voor een "beschadigde" te gaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 07 jun 2020 09:59

Welkom in de wereld van te dik gelakte carbonframes en lak die slecht op kunststof houdt.
Dit kan bij de importeur zijn gebeurd, bij mantel en wat betreft de de opnames van de steekassen ook als je zelf bij vervoer de wielen eruit hebt gehaald en weer terug hebt gezet.

Kwaad kan het zeker niet en als ik het afweeg tegen de andere trek disc fietsen (met name in wit en rood) gaat dit tijdens het gebruik veel vaker gebeuren, Positief is dat het perfect en onzichtbaar kan worden bijgetipt (met name rood is een makkelijke kleur).
Gewoon even contact opnemen bij mantel en kijken wat zij zeggen, en voor het tweede: ja dit gaat nog veel vaker gebeuren maar dat geldt voornamelijk voor bijna elke carbon fiets, het is een gebruiksding en als je fiets na vijf jaar geen gebruikssporen heeft zal de volgende eigenaar de eerste zijn die optimaal van de fiets gaat genieten......

En wat betreft schade aan fietsen en korting, dat wordt wel gedaan maar eerder bij schade op ongebruikelijke plekken en ernstiger dan dit en ik zou me eerder zorgen maken over de snelheid waarmee dit is gebeurd en de verkoper / trek hierop aanspreken.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 jun 2020 10:36

Heb mijn frame voor minder teruggestuurd en een nieuwe gekregen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 jun 2020 10:39

Ik zou het simpelweg negeren en gaan fietsen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 jun 2020 10:41

sharkman113 schreef: 07 jun 2020 09:59Welkom in de wereld van te dik gelakte carbonframes en lak die slecht op kunststof houdt.
Waarom zouden we ons welkom moeten voelen? Sorry,.... maar ik snap dat niet echt. Het is toch de fabrikant die kiest om een bepaalde lak soort te gebruiken die niet houdt op de ondergrond. Ik noem zoiets gewoon een ontwerp fout. Ik hoef toch als klant niet te accepteren dat bij het monteren en demonteren van wielen zoiets kan gebeuren? Dat ze gewoon een fatsoenlijk product leveren voor dat geld.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 07 jun 2020 10:46

Het hoort zeker niet. Dus ga maar terug. Maar aan de andere kant. De schade rond de steekassen heb je binnen de kortste keren zelf ook. De lak op de meeste carbon fietsen van tegenwoordig is juist van bedroevende kwaliteit. Sterker je kan het zelf hebben gedaan bij in en uitladen van je fiets na t afhalen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 07 jun 2020 10:49

[/quote] Ik hoef toch als klant niet te accepteren dat bij het monteren en demonteren van wielen zoiets kan gebeuren? Dat ze gewoon een fatsoenlijk product leveren voor dat geld.
[/quote]

Geld uitgeven en een fatsoenlijk product krijgen heeft tegenwoordig weinig met elkaar te maken. Als ik zag hoe de lak van mijn Ridleys eraf vloog kon ik me op gegeven moment er alleen maar bij neerleggen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 jun 2020 11:18

Keezx schreef: 07 jun 2020 10:39 Ik zou het simpelweg negeren en gaan fietsen.
Dat had ik achteraf ook moeten doen, want 3 maanden laten zaten er al grotere krassen en plekjes op.

Voor een high end carbon fiets vind ik dat wel iets anders.

Plaats reactie