Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 mei 2020 22:08

Wanneer een hond jou wil bijten en jij daar de schuld van krijgt door het baasje dan is daar is zelfs een term voor heb ik laatst geleerd, victim blaming.
Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 30 mei 2020 22:51

jepickx schreef: 30 mei 2020 21:16 Vandaag voor het eerst weer een rit van 100 km gemaakt, Dat was onderhand wel een jaar geleden schat ik.
Conditie is nog steeds niet wat het geweest is na de nodige weken met bestralingen in de zomer van vorig jaar, hoewel ik daar toen niet veel voelbare hinder van ondervond. (gewoon ook zoveel mogelijk blijven werken). Maar ik denk dat de erbij horende hormoonkuur ook niet bevorderlijk is. Voeg daarbij nog een valpartij in januari j.l. met als gevolg een gebroken elleboog en twee gebroken ribben.
Dan ben ik toch wel weer blij met het resultaat van vandaag.
https://www.strava.com/activities/3534713754
Mooi dat het na zo'n periode weer de goede kant op gaat met de conditie. Top!
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 31 mei 2020 21:41

Vandaag weer een richting Enkhuizen geweest.
Kolere, wat een wind.
In het begin liep het niet zo lekker maar langzaam kwam er weer jus in de benen.
Heerlijk weertje, mooie omgeving, prachtig ritje.
https://www.strava.com/activities/3540867344

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 31 mei 2020 22:57

Wind viel tegen idd. Mooie route geplanned van den haag stuk de voorbij Reeuwijkse plassen en terug boven Alphen langs.

Helaas was een fietsmaat niet in orde. Die had last van zijn ademhaling en die hield 25 km/u niet eens vol, en hartslag idioot hoog. Na nog geen 30 km rechtsomkeer gemaakt. Hij wou wel alleen naar huis en dat wij doorfietsten, maar hij zag er uit als of hij ieder moment echt onwel kon worden. Dus voor de zekerheid maar mee terug gefietst.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 31 mei 2020 23:36

Bah, wat eng. Hoe is het afgelopen? Goed dat je er bij bent gebleven.

Zelf een vriend (Zijn rijbewijs Is vanochtend ingenomen) vandaag gechauffeurd en in de avond uurtjes nog even een rit gemaakt. Gelukkig niet meer die Idd pittige wind van vanmiddag.
Afbeelding

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 01 jun 2020 00:08

Sieper schreef: 31 mei 2020 23:36 Bah, wat eng. Hoe is het afgelopen? Goed dat je er bij bent gebleven.

Zelf een vriend (Zijn rijbewijs Is vanochtend ingenomen) vandaag gechauffeurd en in de avond uurtjes nog even een rit gemaakt. Gelukkig niet meer die Idd pittige wind van vanmiddag.
Als er echt wat gebeurt was had ik dat hier boven wel genoemd. Nadat we omgekeerd waren (dus nu wind mee) herstelde hij vrij snel een beetje. Maar was idd beetje eng. Normaal rijdt hij makkelijker dan ik, dus vrij bizar om iemand helemaal kapot te zien gaan terwijl we heel rustig aan deden.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 01 jun 2020 00:36

Ja, dat kan ik me helemaal voorstellen, maar er is verder geen aanwijsbare reden aan het ligt gekomen bedoelde ik eigenlijk te vragen. Dat is misschien maar goed ook.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 jun 2020 15:20

@Sulla: verstandig om in zo'n situatie terug te gaan.

Toch weer wind vandaag. Niet extreem maar in de waarden waaide het wel.
Paar weken terug had ik van een maatje een tip gekregen voor een strook: Het Kerkepad.
Eigenlijk loopt het van Niks naar Nergens. Inmiddels een paar keer gedaan maar extra leuk om een keer met de tipgever te doen.

Vanuit Zuidplas, Gouda, Beijerschevliet (gravelstrook), Stompwijk, Vlist, Polsbroek, Kerkepad (gravelstrook), Cabauw, Oudwater, Woerden en weet terug. 81km

Langs de Beijersche Vliet
Afbeelding

Halfweg het Kerkepad ligt een brug. Parallel aan dat water loopt een wandelpad. Ik stond mij even te oriënteren of daar een leuk wandelrondje is te maken ;)
Afbeelding

Wind op het Kerkepad
Afbeelding

Ikzelf einde Kerkepad bij Cabauw
Afbeelding

Door de aanhoudende droogte mega stoffig
Afbeelding

Rondje
Afbeelding

Prima rondje en alleen bij Oudewater was het wat drukker.

moonwatch
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 jan 2019 16:16
Contact

moonwatch 01 jun 2020 18:28

Afbeelding

Lekker stukkie door Flevoland - veel wind en mond dichthouden tegen de vliegen!

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 02 jun 2020 13:36

Gisteren om de drukte te vermijden mooi rondje over de dijk, het was lekker warm. Goed plan om op het heetst van de dag te fietsen.. stond nog best een windje.

Heerlijk rustig fietsen zo zonder schermpje voor je neus, uiteindelijk een mooie 113km gereden

Toch fijn om weer wat leven op de terrasjes te zien, En waar ik voorbij kwam was er genoeg plaats. Vooral veel duo’s gezien en toch ook nog een grotere groep gespot.. een stoet met lotus rijders, 4 trikes die voorbij kwamen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 jun 2020 17:03

Vangalo74 schreef: 02 jun 2020 13:36 Goed plan om op het heetst van de dag te fietsen..
+1

Net terug en van mij mag het zo tot de Kerst blijven. Desnoods nog 10 graden erbij. Is het alleen maar rustiger op de fietspadden.

Vanuit het ruimteveer gezien ongeveer hetzelfde rondje gereden als gister. Geen gravel en wat langer noordelijk gebleven en kwam nu uit op 89km

De meeste nemen tussen Haastrecht en Oudewater de Hekendorpse Buurt of het fietspad langs de N228. Maar dit is lekker alternatief. Altijd rustig.
Afbeelding

Landerijen ten zuiden van Oudewater
Afbeelding

Overal bloementjesbehang
Afbeelding

Raad de molen
Afbeelding

En dit is wel een geweldige stek om in quarantaine te gaan (De Put van Broekhoven)
Afbeelding

89 dus
Afbeelding

Lekker getrapt.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 jun 2020 08:33

Raad de molen? Volgens mij staat die molen aan een plas net buiten Nieuwerbrug.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie