Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 mei 2020 19:29

@hopjes, ik heb geen idee of jij bedoeld wordt. Ik had een ander in mijn hoofd. Maar ik begrijp inmiddels niet goed waarom op een fietsforum zo op politiek ingezet wordt.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 mei 2020 19:34

Moet kunnen toch?
Ik heb zelf nimmer VVD gestemd, maar ik vind het op zich prima dat er een fatsoenlijke, serieus te nemen middenpartij is die de wind uit de zeilen neemt van randverschijnselen als Wilders en Baudet.
Die hebben een functie, maar teveel macht voor zulke clubs is een rem op vooruitgang.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 mei 2020 19:53

synapse schreef: 27 mei 2020 17:01 Mijn schoonzoon werkt ook bij KLM.
Zijn bonus over 2019 is ook al toegezegd en dus ook volkomen rechtmatig.
Helaas moet hij nog maar afwachten of deze uitbetaald wordt.
Hij verdient slechts 7 % van wat mijnheer Smith's vaste salaris is (€ 900,000).

Als mijnheer Smith 1% fatsoen zou hebben gehad dan zou hij de bonus geweigerd hebben
En jouw schoonzoon werkt ook 24/7 365 dagen per jaar, is verantwoordelijk voor tien duizenden banen en een omzet van vele honderden miljoenen?

Je weigert toch zelf ook niet je cao verhoging uit solidariteit, terwijl je zonder die verhoging ook best kunt blijven eten?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 27 mei 2020 20:04

Een bonus van 750000 slaat nergens op nu KLM aan het infuus hangt.. 2019 of niet...

In 2019 had mijn bedrijf ook een goed jaar.. daar profiteer ik nu beetje van in de Corona crisis van (zogenaamde vet op de botten) maar mijzelf nog even een dikke bonus uit betalen over 2019 hoeveel recht ik daar ook op heb is gewoon te achterlijk voor woorden.. voor KLM idem dito. Het is nu de tering naar de nering zetten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2020 20:13

@amcf: als het bedrijf volledig zelfstandig is ben ik het redelijk met je eens. Maar we praten nu over een bedrijf wat nu moet overleven dankzij de overheidssteun.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7986
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 mei 2020 21:13

Nou zeg!!! Het topic gaat echt alle kanten op hè ;)

Wat mooi is want, laten we eerlijk zijn, een crisissituatie als de huidige is ongekend en weekt dingen los die normaal onder de deken van “sociaal bewustzijn” en “ niet gefrustreerd zijn” blijven liggen. Het is tenslotte ook hier een sociale groep van mensen met een gezamenlijke ideologie; namelijk wielrennen en zelf fietsen.
Dat de discussie hier en daar wat gepolariseerde standpunten oproept is begrijpelijk.
Zoals ik al eerder zei: deze crisis raakt ons allemaal!

@CODEX. Ik ben het grotendeels met je eens. MAAR: we kunnen nu eenmaal niet negeren dat de huidige generatie mediawijs is en, niet iedereen zal dat met me eens zijn, toch een beetje een applaus generatie is. Ook als jeugdtrainer zul je je daaraan moeten aanpassen. Zo heb ik dat in mijn onderwijsverleden ook altijd gedaan en dat werkt!

@RVV: helemaal eens! En volgens mij ben jij als ondernemer juist heel hard geraakt door deze crisis en heb je dus alle recht van spreken over de bonus van de klm topman!

@Daniel; ik heb meegevoeld met jouw situatie; kindje van 4 thuis en Meanwhile toch thuis proberen te werken. Zie dat in mijn kring ook terug. Respect dus! En dat je een bonus over 2019 nog moet vangen zal ongetwijfeld verdiend zijn en zal niemand je denk ik verwijten; hard werken is hard verdienen, helemaal mee eens. MAAR; ook de onderwijzers en docenten werken keihard op dit moment. En die gaan volgend schooljaar ook de consequenties voelen van wat dit jaar met hun pupillen gedaan heeft, reken daar maar op! Gelukkig is er dan een vakbond die in de bres springt!!!

@Ernie; niet gaan stemmen = ook niet klagen! Democratie is een sociale verworvenheid, fietsen is een hobby. Om Churchill te citeren “democratie is een slecht systeem. Maar het is beter dan alle alternatieven die we kennen”
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7986
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 mei 2020 21:28

Oh en voor ik het vergeet: @Jans; ik ken jou ook van het forum “wonen en leven in Frankrijk” en daar sla je toch echt een heel wat mildere toon aan. Ik vraag me af wat jij als pensionado in de Franse zon nog voor zorgen moet hebben over het NL standpunt over EU steun aan andere landen (waaronder jouw land van keuze voor domicilie)
Is geen veroordeling hoor, gewoon een vraag!!! Ik ben het met je eens dat de pensioenleeftijd in FR ver achterloopt op de realiteit van die in NL. Maar FR heeft veel meer jongeren en het aantal werkjaren per werkende is ook hoger dan dat in NL.
Dus ik vraag me oprecht af waar jouw zorgen op gebaseerd zijn? Wellicht heb je kinderen die nog in NL wonen?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mei 2020 23:12

daniel1975 schreef: 27 mei 2020 16:29
Ernie C. schreef: 27 mei 2020 15:49 Wat mij betreft moet dat positieve geluid van de school zelf komen. Zij zijn jouw contact met het onderwijs.
Gelukkig doet onze school dat zeer zeker ook. Denk dat wij het zeldzaam goed getroffen hebben met de school en de BSO organisatie.
Het verhaal wat de vakbond elke keer naar buiten brengt match ook totaal niet met onze ervaringen en hoe de betreffende leerkrachten er in staan.
Ik zou zo graag ook die kant willen horen en zien in de media.



Gister had RTL ook een leuk artikel over gebruik van tele- en groothoek lenzen. In plaats van de 35mm of 50mm lens lijken momenteel alle persfotos wel met de tele te zijn gemaakt, want dan oogt alles zo lekker druk.

Ik hoop niet dat je het zeldzaam goed getroffen hebt maar dat ouders van andere scholen hetzelfde gevoel hebben. Wij krijgen in ieder geval ook veel positieve feedback.
Het basisonderwijs heeft geen pr afdeling. Ik vind dat dus voornamelijk een tekortkoming van de media. Zoals je zelf al opmerkt heeft de media weinig baat bij positief nieuws. Vanwege de coronamaatregelen is het ook niet de bedoeling dat ouders de school binnen komen lopen voor een praatje met de leerkracht of directie. Juist die communicatie is vaak het sterke punt van het basisonderwijs.


Denk dat geen mens die eerst PVDA stemde zich precies voor de geest kan halen welke maatregelen je nu op doelt.
Ik denk dat "links" vooral zijn eigen graf graaft door teveel zaken vanuit de negatieve kant te benaderen en vooral zaken aan te dragen die iedereen geld kost zonder dat ze er iets voor terug zien en waar dus te weinig draagvlak voor is. Die zien bijvoorbeeld alleen maar dat in NL er geroepen wordt over dure, lelijke, lawaaierige warmtepompen terwijl Duitsland juist aardgas stimuleert en subsidieert. Dat wordt niet goed uitgelegd. Of dat NL als enige land nu zo nodig 100km/u moet gaan rijden.
Of het bagetalliseren van de lokale vluchtelingenproblematiek en AZC's. Of Klaver die nu wel de geldkraan naar zuid europa open wil zetten.....
Al dit soort thema's spreken maar weinig mensen echt aan en je ziet dat men steeds meer rechts en populistisch gaat stemmen. Wil je écht iets bereiken, dan zul je als linkervleugel wellicht iets meer naar het midden moeten schuiven, luisteren naar wat er leeft onder de gewone mensen en probeer dan een deel van je idealen te verwezelijken. Door nu in te zetten op alles of niks eindig je veelal met niks.
Zowat alle sociale zekerheid hebben we aan de bonden en de sociaaldemocraten te danken. Ik heb het dan niet alleen over uitkeringen maar ook over bescherming van werknemers en het zorgstelsel e.d.

Dat graf had links imho al gegraven en ze proberen er uit te klimmen met de maatregelen die jij nu noemt. Het probleem van milieumaatregelen is dat ze in algemeenheid noodzakelijk maar niet populair zijn en het effect van specifieke maatregelen moeilijk meetbaar is. Iedere euro extra op de bank iedere maand is er eentje maar een paar gram meer of minder stikstof of co2 in je tuin zegt niemand iets.
Voor vluchtelingen is het draagvlak ondertussen zo klein dat je er nooit een meerderheid mee gaat krijgen als je "er voor" bent. Een fatsoenlijke partij links van het midden die de juiste nuances weet aan te brengen zou ik wel zien zitten. Helaas verkopen nuances niet in de huidige politiek. De media en het volk willen hapklare brokken verpakt in simpele te vatten quotes.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mei 2020 23:20

Enzzo schreef: 27 mei 2020 21:13

@Ernie; niet gaan stemmen = ook niet klagen! Democratie is een sociale verworvenheid, fietsen is een hobby. Om Churchill te citeren “democratie is een slecht systeem. Maar het is beter dan alle alternatieven die we kennen”
Ik stem ook wel altijd braaf maar ik heb het klaargespeeld om in 25 jaar stemrecht nog nooit te hebben gestemd op een partij die kon gaan regeren of fatsoenlijk oppositie kon/wilde voeren. Dan heb ik het over Europees, landelijk, provinciaal en voor de gemeenteraad.
Zeker omdat ik nu niet meer tegenover het stemlokaal woon, zal ik voor de volgende verkiezingen moeilijk te motiveren zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 mei 2020 23:34

@Enzzo, ik vroeg me echt af waar je vraag naar toe moest. Maar ik zal je antwoorden.
1. Ik ben nog zo Nederlands als maar kan. Geen francofiel, zeker niet.
2. We zijn in het rijke bezit van een tweede huis in Nederland.
3. Onze kinderen wonen in Nederland.
4. Dat ik op Nederlanders.fr veel milder zou zijn, zijn enkelen op dat forum echt niet met je eens. Je hebt de discussie gemist over niet mogen fietsen in Frankrijk? Ik moet wel zeggen dat diegene die heel fanatiek tegen me tekeer gaat daar, erg persoonlijk geworden is. Ik neem aan dat jij daar geen Sequoia heet, of hoe je dat ook moet schrijven.
5. Als mensen op dat forum weer komen vertellen dat "alles" beter is in Frankrijk, bijvoorbeeld de gezondheidszorg, dan ben ik toch echt niet te beroerd om daar iets van te vinden.
6. Als er redenen zijn, bijvoorbeeld vanwege slechte gezondheid, dan ga ik gewoon terug naar Nederland.

Conclusie: ik denk niet dat ik me op het ene forum anders voor doe dan op het andere.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 781
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 27 mei 2020 23:44

daniel1975 schreef: 27 mei 2020 18:15
Klein_Verzet schreef: 27 mei 2020 17:03 De dominante aanwezigheid van de VVD-sympathisant op dit forum bepaalt (helaas) grotendeels de sfeer. Dat de morbide drift van "Greed is good," aangewakkerd onder het mom van vrij ondernemerschap destructieve gevolgen heeft laat zich vandaag weer heel concreet optekenen:

hutjemutje per busje naar de kadaverindustrie.
Dit is dus echt een belachelijke samenvoeging van zaken. Alsof dat slachthuis iets te maken heeft de VVD oid.
Dit is gewoon een verziekt bedrijf, in de lijn met bijv de aspergeproblematiek van enkele jaren geleden.

Mensen als Mr Smith vind ik ook een rupsjenooitgenoeg, laat daar geen twijfel over zijn! Overheidssteun, mensen ontslaan, normaal personeel geen bonussen en zelf gewoon incasseren: totaal ongeschikt als CEO.
Het adagium van modern ondernemerschap is winstmaximalisatie en primaire bevrediging van aandeelhouders. Die winst is maximaal als de arbeidskosten zo laag mogelijk zijn; de uiterste consequentie hiervan is de hierboven genoemde moderne slavenhandel - vroeger gingen ze per roeiboot, nu per busje, en vroeger leefden ze in hutjes, nu in goedkope bouwvallen net over de grens met tientallen per woning.

Deze wantoestanden zijn niet alleen te vinden bij de kadaverindustrie, maar ook in de transport, tuinderij, aardbei-teelt, en overige seizoensgebonden arbeidsintensieve bedrijvigheid, waar veelal goedkope Oost-Europese slaven via u-bocht constructies van uitzendbureaus van Nederlandse makelij wet en regel ontduiken om vooral maximale winst te maken.

Over deze mensonterende praktijken zei de VVD-minister; tja, het moet Europees geregeld worden, want er valt niet tegen te handhaven.

Heeft niets met de VVD-mentaliteit te maken, tuurlijk joh.

Weltruste.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2020 07:54

Jij staat wel een beetje buiten de realiteit ben ik bang. Laat ik nu toevallig best e.e.a. weten over oost europese arbeidskrachten in de land- en tuinbouw, maar wat jij schetst zijn gelukkig (!!) exessen. De controles op huisvesting zijn in NL fors toegenomen, de administratieve controles eveneens.
En ja, er zijn ongetwijfeld zo een lijstje met voorbeelden op te noemen waar het niet goed is gegaan, maar hoeveel zijn dat er tov alle andere plekken waar het WEL goed gaat?
De asperge en aardbeien wereld heeft ook enorme problemen gehad met illegale arbeid en ontduiking van de regels, maar daar zijn de laatste jaren forse stappen gemaakt.
Sowiso, om dit soort uitwassen toe te schrijven aan de mentaliteit van 1 regeringspartij is ook niet echt objectief.

Daarnaast ga je met de eerste zin al de mist in. Wat jij schrijft is eerder het oude ondernemerschap van een aantal bedrijven. Modern ondernemerschap is zorgen voor bedrijfscontinuiteit waarbij de meeste goede werkgevers echt wel weten dan hun personeel hun belangrijkste capitaal is.
Less is bore

Gesloten