Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 mei 2020 16:22

Gister wezen hardlopen en toen ik vanmorgen voor m'n lief een ontbijtje stond te maken had ik toch een paar schele benen.
Dus een paar uurtjes losfietsen. Alleen dat pakte even anders uit.
Het ging steeds harder waaien en bleef ook niet droog.

Rondje Krimpenerwaard maar gedoseerd naar binnen:
Afbeelding

Ik heb mij vandaag tot 1 provincie beperkt maar zo fraai als de Krimpenerwaard is kunnen we dat nauwelijks een beperking noemen.
Afbeelding

Veel baby's op komst want ik zag er wel heel veel
Afbeelding

En bizar veel lelijke eendjes. Meestal drogen ze aardig op
Afbeelding

Paar favoriete strookjes
Afbeelding

Enorme wind toen ik eenmaal hier was.
Afbeelding

Op de terugweg in Moordrecht even gestopt bij mijn favoriete wielercafe. Gaat door de crisis helaas definitief dicht, Het was aan 1 kant een cafe en andere deel was een winkel met bijzondere shirts, hebbedingetjes, boeken en beeldjes.
Leuke gast, leuk concept alleen de crisis is hier genadeloos.
Morgen nog open voor spulletjes en dan is het klaar.
Ik heb daar de afgelopen jaren heel vaak gezeten en mocht zelfs op een van de events als spreker optreden. Ik zat toch met een naar gevoel op de fiets toen ik weer naar huis fietste.
Afbeelding

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2145
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 25 mei 2020 07:05

Gisteren weer afstandsrecord gevestigd. 120km gereden in 4u3minuten. Jammer genoeg best wel veel wind en nét geen 30km/h gemiddeld gereden. Ach, 29,7 is ook netjes.
Dogma F

Touranosaurus
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mei 2020 22:59
Locatie: Beverwijk

Touranosaurus 25 mei 2020 09:11

Afgelopen week de eerste en tweede rit op de racefiets gemaakt in plaats van modderhappen op noppen. 40 en 50 kilometer door het platteland in de Zaanstreek. Een verademing om niet gebroken thuis te komen. Wel even wennen kwa houding maar dat ging de tweede keer beter dan de eerste. Ga mij niet blind staren op gemiddelden, Strava wel aangezet maar pas bekeken na de rit.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2020 16:42

Zaterdag was niet leuk om te fietsen. Heb ik ook maar 50 gedaan omdat ik wat moest ophalen en brengen maar kortste weg genomen. Wel heel veel wind.

Gister rustdag maar vandaag was natuurlijk te mooi om niet op de fiets te springen.

Zuidplas-Katwijk aan Zee-Zuidplas 100km
Wat noordelijk heen en wat zuidelijk terug

Boven Noord AA langs
Afbeelding

Mooi maar niet toegankelijk stukje natuur ten oosten van Wassenaar
Afbeelding

Hier ben ik heel veel geweest voor een zakenlunch. Kan je heerlijk zitten aan de Vliet. Hopelijk kunnen ze snel weer een beetje handel maken.
Afbeelding

Wassenaarseslag
Afbeelding

Strand van Katwijk. Aan de vlaggen kan je zien dat het vanaf hier echt leuk ging worden :mrgreen:
Afbeelding

De Gele Trui was van plan deze met hand en tand te verdedigen
Afbeelding

IK ging toch niet voor een klassement dus voor de lunch even afgestapt en heerlijk in het zonnetje gezeten.
Afbeelding

De groep met geslagenen......
Afbeelding

Duinen
Afbeelding

Duinwater
Afbeelding

Duinnympf (die lekker doortrapte)
Afbeelding

Niks met voetbal maar vanaf hier gaat het gas er altijd op. Door de duinen doe ik lekker handjes op het stuur maar vanaf ADO is het nog 25km naar huis zonder stoplichten dus gas erop
Afbeelding

Wel wat wind maar serieus minder dan zaterdag. Temperatuur was perfect.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 25 mei 2020 17:18

Wat een prachtig mooie omgeving is dat daar bij jou, geniet elke keer weer van de foto's.
Met name die polders, om te kwijlen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 25 mei 2020 23:07

Bekende plaatjes, maar ben eigenlijk nog nooit gestopt bij die watertjes in Meijendel.

En bij de knip kan je prima eten idd.

En dankzij Corona mag Ado het weer een jaartje proberen in de Eredivisie. Op de scholen in de wijk achter het stadion deelt Ado 1x per jaar gratis kinderkaartjes uit. Ben geen echte voetbal en/of Ado fan maar 1x per jaar naar een wedstrijdje is altijd leuk, en ik ben blij dat het niet Ado - Top Oss oid wordt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 mei 2020 06:12

Leuke rit zeg! en wat een geweldige fiets :winkthumb:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

moonwatch
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 jan 2019 16:16
Contact

moonwatch 26 mei 2020 11:05

Gister onze 'Dirty Kanzelled', 100 mijl grotendeels over de Veluwe.

Afbeelding
Afbeelding

... en vanochtend vroeg mevrouw Moonwatch afgezet op haar werk, en daarna de beentjes even lekker losgefietst met een ritje van 40km.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mei 2020 15:41

:winkthumb:

Vandaag rondje Groen Hart: Zuidplas-Gouda-Woerden-Woerdens Verlaat-Meije-Zwammerdam en toen heb ik er een beetje een rommeltje van gemaakt.
Maar ben weer thuis gekomen. Kleine 100km

Het is al weken prachtig wee. Ze zeggen wel eens dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt.
Maar hier zitten er ook 100en :mrgreen:
Je vind het aan de oostkant van Moordrecht. Daar loopt een nieuw fietspad door een mini natuurgebied. Wie het zoket: Pad loopt van de N457 naar de Ringdijk
Is sowieso een passage die de moeite is
Afbeelding

Ik ben geen uitgesproken vogelliefhebber maar hier toch eens gaan wandelen met een echte camera en een wat langer lensje
Geen beste foto maar we snappen het idee van deze muur.
Afbeelding

Daarna door naar Gouda
Afbeelding

Oudewater en dan langs dit prachtige watertje richting Woerden
Afbeelding

Maar na een aantal km's slaan we af en dan dit heerlijke fietspad
Afbeelding

Met deze geweldige pick-nick plek
Afbeelding

Nog een experimentje (mislukt)
Afbeelding

Bij Woerden iets te druk en daarna omhoog en heerlijk rustig overal. Bij de Kwakelbrug stellen we ons natuurlijk nooit de vraag welke. Groen over de Houtkade naar Woerdens Verlaat
Afbeelding

Houtkade (die wel heel stoffig was dit keer)
Afbeelding

Voor de liefhebber is er ook een klompenpad
Afbeelding

Helaas had ik totaal verkeerde schoenen aan
Afbeelding

Dan langs de Meije
Afbeelding

Zwammerdam en met wat slierten terug naar huis (Zuidplas). Laatste 20km even flink het gas erop zodat straks een extra wrapje kan nemen :mrgreen:

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 26 mei 2020 17:11

Gastheerg schreef: 22 mei 2020 16:22
Op de terugweg in Moordrecht even gestopt bij mijn favoriete wielercafe. Gaat door de crisis helaas definitief dicht, Het was aan 1 kant een cafe en andere deel was een winkel met bijzondere shirts, hebbedingetjes, boeken en beeldjes.
Leuke gast, leuk concept alleen de crisis is hier genadeloos.
Morgen nog open voor spulletjes en dan is het klaar.
Ik heb daar de afgelopen jaren heel vaak gezeten en mocht zelfs op een van de events als spreker optreden. Ik zat toch met een naar gevoel op de fiets toen ik weer naar huis fietste.
Afbeelding
Dat is inderdaad zonde dat het dicht gaat. Ben er ook wel een paar keer geweest, maar zat niet echt op mijn route.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

i-mac

i-mac 26 mei 2020 22:10

Deze namiddag met mijn vrouwtje rustig gefietst. Met bijna 40km op de teller is dat voor haar al een heel eind. Ze heeft veel last van haar rug, en lang fietsen wordt na een tijdje pijnlijk.

Vanavond rond 18u45 nog vertrokken voor een avondrit. Voor alle zekerheid nog een lichtje vooraan gemonteerd en een windstopper mee.

https://www.strava.com/activities/3516555892

Nog wat foto's genomen langs het afleidingskanaal van de Leie in de omgeving van Moerkerke (bij Damme).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 mei 2020 16:03

De meeste van mijn vrienden zijn gezond en sommige zelfs mega, mega fit.
Twee hebben echter een beetje pech gehad.
Met de ene ga ik morgen wandelen. Ga ik er op de fiets heen via een omweg ben ik alvast een beetje moe.
Vandaag met de andere wezen fietsen. Hij op een E-Bike. Van hem heb ik eens een complete Festina set gekregen dus E zal wel van EPO zijn :mrgreen:
Dat neemt niet weg dat dit een prima manier is om het niveau verschil te compenseren.
Hij zag veel van m'n fietsfoto's de laatste weken en wilde wel wat tips voor rustige routes die hij met de E-bike zou kunnen doen.
Dat kan.

Vooral het gebied van Bentwoud, boven Zoetermeer, Stompwijk wat doorkruist.

Als Rotterdammert neem ik iemand natuurlijk eerst mee naar het begin van de Rotte
Afbeelding

Als iemand zich afvraagt waar de uitdrukking "gekortwiekt" vandaan komt. Dit dus
Afbeelding

Zelf hebben we een paard maar niet ieder vind dit een fijne passage
Afbeelding

Leuk om op deze manier samen een geslaagde dag te hebben
Afbeelding

Met E op je fiets ga je wel hard omhoog
Afbeelding

Als Rotterdammert sta ik te popelen om de nieuwe Maastunnel te fietsen. Dit blijft toch wel een erg mager alternatief
Afbeelding

Uitzicht vanaf klein Giethoorn. Volgende week een heerlijk terras voor koffie tijdens een ritje
Afbeelding

Heerlijke route bij Klein Giethoorn (is gewoon bij Boskoop) maar niet geschikt om daar met een waaier doorheen te trekken
Afbeelding

Geen naam van een molen zorgt voor zoveel anekdotes
Afbeelding

Lunch pauze: Ik eet echt zelden friet maar lekker buiten in de zon en de wind smaken ze extra lekker.
Afbeelding

En even zingen (maar niet binnen natuurlijk)
Afbeelding

Prima dagje en slechts 60km maar wel 60km fun.

Plaats reactie