Als fervent Tube rijder was ik eens benieuwd na Tubeless, mijn FM raadde me het sterk af - montage en voordelen zijn er niet. Maar goed iedereen kan zijn mening hebben je moet het altijd zelf ondervinden.....en ik hoor ook weer positieve geluiden dus....
Wielen zijn 45 WTO Campagnolo met Continental 5000 TL banden, normaal rijd ik deze gewoon clincher echter deze zijn uitermate tubeless geschikt.
Montage, normaal inderdaad normaal ben ik ik toch wel wereldkampioen in het banden leggen maar deze tubeless combinatie is wel heel erg lastig na wat krachttermen zitten ze erop..., met de handpomp gewoon op druk gekregen en ze liggen er netjes op.
Qua montage heb ik sneller een Tube gelegd, dus 1-0 voor de Tube.
Vandaag of morgen eerste rit, zal op 5 bar gaan rijden.
To be continued.
Tubeless
Kan ook wel aan je banden liggen (al dan niet in combinatie met je velgen), Ik hoor veel mensen "klagen" dat de Conti 5000 er zo strak omheen gaan. Ik kan mijn banden er met blote handen omheen leggen en met gewone pomp oppompen.csteenbe schreef: ↑25 mei 2020 11:15 Als fervent Tube rijder was ik eens benieuwd na Tubeless, mijn FM raadde me het sterk af - montage en voordelen zijn er niet. Maar goed iedereen kan zijn mening hebben je moet het altijd zelf ondervinden.....en ik hoor ook weer positieve geluiden dus....
Wielen zijn 45 WTO Campagnolo met Continental 5000 TL banden, normaal rijd ik deze gewoon clincher echter deze zijn uitermate tubeless geschikt.
Montage, normaal inderdaad normaal ben ik ik toch wel wereldkampioen in het banden leggen maar deze tubeless combinatie is wel heel erg lastig na wat krachttermen zitten ze erop..., met de handpomp gewoon op druk gekregen en ze liggen er netjes op.
Qua montage heb ik sneller een Tube gelegd, dus 1-0 voor de Tube.
Vandaag of morgen eerste rit, zal op 5 bar gaan rijden.
To be continued.
Ik ben benieuwd of het bevalt.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Op mijn ouderwetse Bora's gingen ze ook vrij lastig. Had bij één van de twee een bandenknecht nodig.... Hiervoor had ik Schwalbe Pro One en die gingen er veel makkelijker op.
@csteenbe gaat ze overigens zonder sealant rijden, ben benieuwd hoe dat bevalt
@csteenbe gaat ze overigens zonder sealant rijden, ben benieuwd hoe dat bevalt
Ik vind sealant juist het mooiste aan het hele tubeless, als je dan lek rijdt gaat het ook gelijk weer dicht.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Je wast je kleding en fiets toch ook wel eens?
Ik dacht ik ga ook fietsen, dat is een echte bikkel sport.
5 jaar later ben ik er achter dat het een sport is voor ijdele, mode-gevoelige mensen, gedreven door smetvrees en hun benen scherend,
Volgens mij moeten ze bij de gemiddelde fietser eens zijn oestrogeen gehalte testen
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Dan ben je meteen klaar wanneer je lekrijdt, dan heb je alleen maar de keuze van een binnenband.
Met latex in de band heb je meerdere keuzes en wanneer je "glitters" bij de latex doet, dicht het gat ook veel sneller en dus minder rotzooi op je frame en kleren...
Nog meer spullen mee sjouwen. Geen probleem! Dat wordt mijn volgende fietstas!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Voordat je een tubeless buitenband monteert, kun je 'm het beste eerst ontvetten van de binnenzijde.
Dan hecht de sealant beter bij een lek.
Dan kun je idd beter een hutkoffer of, nog beter, een volgwagen meenemen!