Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 23 mei 2020 20:14

RVV schreef: 23 mei 2020 20:12 Gelukkig weet SiO2 dat hij zich niet tussen Corona besmetters zal begeven.. wat gave toch..
Dat heb ik niet gezegd. Alleen dat de kans (erg) klein is.

Ik kan morgen op de racefiets ook geschept worden door een auto. Gezien het extreem lage aantal besmettingen momenteel, acht ik die kans minstens zo groot. Toch stap ik op de fiets, omdat ik daar plezier aan beleef en me goed bij vol. Ik weiger m'n leven sowieso door angst te laten beheersen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 mei 2020 22:14

De kans is klein doordat er maatregelen genomen zijn. Nu toch wel duidelijk dat binnen in een ruimte met voldoende mensen bij elkaar Corona zich goed kan verspreiden. Voordeel voor mij persoonlijk is dat het een omgeving is waar ik altijd al niets mee had, dus nu heb ik een goed excuus omdat te ontlopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

i-mac

i-mac 23 mei 2020 23:06

Als de 2de Corona golf komt aangerold, vrees ik dat de lockdown veel strenger zal aangepakt worden. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die 2de golf er niet komt, maar de realiteit is dat zolang er geen vaccin is, de kans zeer groot is dat die er alsnog komt.

Voor velen zou die 2de golf financieel een catastrofe kunnen worden. Nu is het voor velen al pompen of verzuipen, maar bij een 2de golf .... En je kan als medische sector wel lessen trekken uit de 1ste besmettingen, je komt onvermijdelijk in een situatie terecht waar veel personeel er mentaal aan ten onder zullen gaan.

Kijk, ik heb zelf veel kunnen genieten van de niet al te strenge regels in Vlaanderen. Maar ik draag wel steevast een masker en eventueel handschoenen als ik bv. boodschappen ga doen. En ik begin toch heel erg hard mijn ouders/schoonouders te missen. Gezien hun leeftijd durven mijn vrouw en mezelf niet bezoek te gaan.

En nog even dit : vandaag met een buur staan praten. Zijn vader is recent overleden (non-covid). Het zat er al een tijdje aan te komen, en daar kon hij wel mee leven. Maar dat je je geliefde moet "afgeven" in het ziekenhuis, en niet meer op bezoek kan komen is zeer pijnlijk. Voor iedereen, ook voor de ziekenhuismedewerkers. Wij voelen zeker mee met "onze" patiënten.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 00:15

Relax er komt geen 2de golf en zeker geen 2de lockdown. Ze komen er nu zo langzamerhand achter dat het een onzinnige dure oplossing is.
Voor wie het wil weten € 6000,- schuld per persoon in Nederland ( dat is dan nog exclusief wat er dadelijk nog aan de Eu moet worden afgedragen)
Een normaal gezin heeft het al moeilijk genoeg om € 2000 te sparen.
De klucht gaat ondertussen (in Nl) door, eerste geen mondkapjes. Want dat zou een schijnveiligheid geven, nu toch weer wel in het openbaar vervoer. Maakt niet uit waarvan het is gemaakt van pleepapier is ook goed.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 mei 2020 00:28

@MAO en 53x11: als jullie serieus menen dat Nederland een te streng regime voert dan kun je altijd nog naar Brazilië emigreren he! Daar gaat het namelijk heel goed zonder corona maatregelen toch?
Oh wacht jullie hebben het niet zo met immigranten begrijp ik uit de opruiende berichten.... euh tja..
Wat dan? Hier op het forum je rechts extremisme dumpen en hopen dat mensen mee zijn met jullie ideologieën?

Ik vraag me oprecht af waar die frustratie vandaan komt? Zijn jullie dan zelf zo geraakt door deze crisis?
Ben je zelfstandig ondernemer die de klappen voelt? Ben je ontslagen? Heb je kinderen die thuis zitten terwijl jij probeert te werken om een inkomen te verwerven in deze bizarre tijden?
Moet je de ouders of grootouders missen omdat je niet naar een verzorgingstehuis mag?
Heb je kinderen in een zorginstelling waar je niet bij kunt vanwege de coronaregels? Ben je wellicht zelf onderdeel van de “kwetsbare groep” en mis je sociale contacten?

Kortom wat drijft jullie en waarom zijn jullie zo recalcitrant??
Laatst gewijzigd door Enzzo op 24 mei 2020 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 01:31

Blijkbaar ben jij al geëmigreerd maar heb nog geen keus kunnen maken ;-) ik zou van Italië Frankrijk en Spanje Italië doen. Mooi land, lekker eten en Uitermatelijke vriendelijke mensen.
Ik kan het weten heb er 4 jaar gewoond, hoewel dat alweer een heel tijd geleden is geweest.
Afijn in het bovenstaande ( niet zo met emigranten, rechts extremisme, frustratie) kan ík mezelf niet in terug vinden, misschien SOI2 wel.
Zal ook niet weten waar ik negatief over emigranten schrijf of andere rechts extremisme gedachte goed uit.
Als jij vind als ik hier de (onnodige) angst probeer te temperen te koppelen aan het het bovenstaande dan leg je verkeerde verbanden.
Ja ik ben kritische over enkele besluiten van het huidige kabinet. gelukkig leven we in een land waar je mening nog kan geven, en als jij vind dat ik onzin loop te verkondigen dan hoor ik dat graag van je.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2020 08:40

@Mao, de stelligheid waarmee jij durft te beweren dat er geen 2e golf komt is voor mij net ze triest als de mensen die, in mijn ogen, overdreven bang zijn. Over iets van een jaar zullen we weten of jouw glazen bol de waarheid gegeven heeft. Voorlopig zul je het met de regering moeten doen die je hebt. En je zult ook mee moeten betalen aan de vriendelijke mensen uit de zuidelijke landen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3106
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 mei 2020 10:45

@Enzzo: ik heb dan wel een opmerking gemaakt over arbeidsmigranten, maar dat gaat over dit soort misstanden.
https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~a76da946/

Dit zit soms tegen slavernij aan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2020 11:50

Jans schreef: 24 mei 2020 08:40 @Mao, de stelligheid waarmee jij durft te beweren dat er geen 2e golf komt is voor mij net ze triest als de mensen die, in mijn ogen, overdreven bang zijn. Over iets van een jaar zullen we weten of jouw glazen bol de waarheid gegeven heeft. Voorlopig zul je het met de regering moeten doen die je hebt. En je zult ook mee moeten betalen aan de vriendelijke mensen uit de zuidelijke landen.
Mwa, zo triest is dit stelling niet hoor.
Iedereen kan beredeneren dat een mogelijke 2e golf totaal niet het effect zal hebben van de eerste. We zijn voorbereid, grote events verboden, afstand houden, meer handen wassen, etc: dat gaat de piek allemaal fors afvlakken.

Dat meebetalen aan zuid europa wordt wel een vervelend dingetje vrees ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 mei 2020 12:02

daniel1975 schreef: 24 mei 2020 11:50 Mwa, zo triest is dit stelling niet hoor.
Iedereen kan beredeneren dat een mogelijke 2e golf totaal niet het effect zal hebben van de eerste. We zijn voorbereid, grote events verboden, afstand houden, meer handen wassen, etc: dat gaat de piek allemaal fors afvlakken.
Dan neem je volgens mij wel aan dat iedereen de maatregelen vol gaat houden. Dat zie ik nu al wegebben. Denk dat het punt van Jans is dat je wel kan toeteren dat een 2e golf er niet komt maar als je dat niet onderbouwt is dat niet echt een stelling.

Kans op een tweede golf in het najaar lijkt me te maken hebben met 1. een mogelijk nog aanwezig virus 2. geen beschikbaar vaccin 3. veranderende luchtvochtigheid 4. minder buiten, meer binnen 5. wegebben van discipline aangaande maatregelen.

Ik zit er ook niet op te wachten maar dat lijkt meer op een onderbouwde stelling dan "gaat toch niet komen".
Laatst gewijzigd door Joseba op 24 mei 2020 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 mei 2020 12:07

daniel1975 schreef: 24 mei 2020 11:50 Dat meebetalen aan zuid europa wordt wel een vervelend dingetje vrees ik.
Tsja, dat hoort natuurlijk wel een beetje bij een Europese Unie. Niet alleen het zoet....

Als je het economisch nieuws een beetje volgt heb je gezien dat de Nederlandse Staat al sinds april is begonnen met ophalen van de nodige miljarden op de kapitaalmarkt. Gezien de lage rentestand niet onverstandig. Vraag is op welke wijze we gaan meebetalen (ofwel hoeveel wordt een gift of oninbare lening).

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2020 12:12

En dat meebetalen zou nog niet zo erg zijn, nou ja een beetje wel, maar als er dan ook maar eens hervormingen plaats zouden vinden in de zuidelijke landen. Volgens mij was Spanje al wel een beetje op de goede weg.

Gesloten