Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2020 21:32

Krijg van klachten (en zorgen) over onmogelijke vakanties, kinderen die hun zin niet krijgen, boa's, politici en andere kleinep pijntjes veel meer een zuur (glas half leeg) gevoel.
Heee, u riep mij? :mrgreen:
Grappige is dat jij (oa.) mijn belevingwereld niet snapt, maar dat je eigenlijk hetzelfde doet: we vinden allebei dat de ander soms loopt te zeuren ;-)

En ik zal zeker niet ontkennen dat het feit dat wij hier een dametje van 4 hebben lopen de boel wel extra onder druk heeft gezet. Dat kun je onzinnig vinden of even bedenken wat de invloed op een kind is om alle leuke dingen niet meer te mogen.
En nee, het is écht geen verwend nest.
Ze gaat nu twee weken 50% naar school en ze zit veel beter in haar vel. Spelen met vriendjes en door leeftijdsgenootjes worden uitgedaagd in haar doen en laten werkt beter dan papa en mama die hun best doen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 mei 2020 21:49

daniel1975 schreef: 22 mei 2020 21:32
Krijg van klachten (en zorgen) over onmogelijke vakanties, kinderen die hun zin niet krijgen, boa's, politici en andere kleine pijntjes veel meer een zuur (glas half leeg) gevoel.
Heee, u riep mij? :mrgreen:
Grappige is dat jij (oa.) mijn belevingwereld niet snapt,
Niet specifiek maar begrijp dat je je aangesproken voelt.

En ik snap je belevingswereld prima. Maar iedereen is master of his own destiny, je mag dealen met de resultaten van je eigen keuzes. Hoe je dat doet is aan jou. Het wekt bij mij soms een beeld op van verwend nest inderdaad, dat op de grond staan te stampen omdat hij zijn zin niet kan krijgen. En dan doel ik niet op je dochter van vier, fijn dat die weer beter in haar vel zit.
Laatst gewijzigd door Joseba op 22 mei 2020 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 mei 2020 21:54

@Daniel Dat is toch logisch. Ik zeg ook steeds tegen mijn vrouw als dit 6 jaar geleden was had het heel anders gevoeld ( nu zijn ze 8 en 11).

Playstation, buitenspelen en zelfstandig schoolwerk gaat heel goed. Kinderen hebben de tijd van hun leven.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2020 22:16

Haha, tis hier in de straat ook heel grappig. Tot een jaar op 9-10 zijn de kindjes allemaal helemaal blij dat ze naar school mogen, de wat oudere kinderen mopperen dat de vakantie voorbij is :-)
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 mei 2020 22:28

Joseba schreef: 22 mei 2020 21:49 CUT

En ik snap je belevingswereld prima. Maar iedereen is master of his own destiny, je mag dealen met de resultaten van je eigen keuzes. Hoe je dat doet is aan jou. Het wekt bij mij soms een beeld op van verwend nest inderdaad, dat op de grond staan te stampen omdat hij zijn zin niet kan krijgen. En dan doel ik niet op je dochter van vier, fijn dat die weer beter in haar vel zit.
Ik snap het ook wel maar kreeg tevens ook visioenen van een dreinende dreumes die altijd haar zin krijgt en vanaf geboorte in de watten is gelegd.
Deels veroorzaakt wat m'n kleinkinderen soms hebben laten zien.....
Ik krijg gewoon geen goed gevoel van de termen dametje en dergelijke, zal wel een persoonlijke allergie zijn...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 mei 2020 22:34

Of zo vader, zo dochter.... ?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2020 22:48

Joseba schreef: 22 mei 2020 22:34 Of zo vader, zo dochter.... ?
Ja, ik ben in het oude normaal ook gewend om in het weekend als dame op stap te gaan in Amsterdam ;-)
Val ik ineens door de mand :P
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 mei 2020 09:09

53x11 schreef: 22 mei 2020 15:07 Is dit dezelfde Flavio Pasquino die een paar jaar geleden nog aardig gas kon geven op de fiets?

Ik heb het interview nog niet gezien, maar het gaat hier om de mening en argumentatie van een medisch ethicus hè, niet die van Pasquino?
Opvallend trouwens dat je jezelf van een heel lijstje drogredenen bedient om de in dit mailtje geuite meningen te diskwalificeren (wat heeft zijn al dan niet eigenlijk gebruik van een tesla nou weer te maken met het punt dat de ethicus wil maken?)
Ik reageer niet inhoudelijk op het filmpje, maar op de boodschapper. Gezien wat Flavio afgelopen maanden de sociale media op heeft geslingerd is dat voor mij genoeg reden om er verder geen aandacht aan te besteden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 mei 2020 16:28

Niks aan de hand mensen.. we kunnen weer gewoon over op de orde van de dag... lekker uit eten straks in ons favoriete restaurant....

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/705619/Z ... 0TD6wBNluw

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 mei 2020 16:50

Dit soort zaken zullen voorlopig nog wel vaker gebeuren, maar ik hoop toch niet dat je daarom vindt dat we helemaal thuis moeten blijven? Hier is toch adequaat op gereageerd?

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 23 mei 2020 16:58

RVV schreef: 23 mei 2020 16:28 Niks aan de hand mensen.. we kunnen weer gewoon over op de orde van de dag... lekker uit eten straks in ons favoriete restaurant....

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/705619/Z ... 0TD6wBNluw
Bij jou is t glas wel echt halfleeg he. Wat had je dan gedacht? Dat er nooit meer iemand besmet zou raken in een restaurant. Natuurlijk gebeurt dat hier en daar, en dat is helemaal geen ramp. Ik heb reeds een reservering staan voor 1 juni om lekker uit eten te gaan.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mei 2020 17:21

RVV schreef: 23 mei 2020 16:28 Niks aan de hand mensen.. we kunnen weer gewoon over op de orde van de dag... lekker uit eten straks in ons favoriete restaurant....

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/705619/Z ... 0TD6wBNluw
Ik geef graag veel geld uit aan goed eten maar mij zien ze voorlopig niet in een restaurant.
Ik ben mantelzorger en dat ik even niet uit eten ga en even niet op vakantie ga kan ik prima mee dealen.

Ik zou normaal nu in Italië zijn wat ik zou betalen uit een project wat is gecanceld. Min 2 ton (slik)
Ja pech maar de neurose om maar heel geforceerd gelijk weer uit eten te gaan of gelijk weer op vakantie?
Ons gezin vermaakt zich prima.

Normaal ga ik 3 keer per jaar op vakantie en soms 4 keer. Ik eet heel vaak buiten de deur. Zowel privé als zakelijk.

Maar ik snap echt de neurose niet dat we allemaal ineens gaan "hollen".

Doe een ontbijt voor je lief op bed, neuk wat vaker, zet lekkere muziek op, bak een taart, schrijf een gedicht, knal op je fiets lekker door de wind, neem dan een keer een onbekende weg. Ga met je meisje wandelen en trek na een uurtje een fles Chablis uit je rugzak met wat zelf gemaakt sushi.

Zijn we echt zo diep gezakt dat we anderen nodig hebben om het een beetje leuk te maken?

Gesloten