Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 mei 2020 14:16

Volgens mij is de grootste misvatting in dit land dat we strenge handhaving nodig hebben om mensen op afstand te houden.

De realiteit is dat er een heel klein groepje toch wel zijn gang gaat maar de rest van de mensen verstandig genoeg zijn om rekening te houden met de besmettelijkheid van corona.
Het zou volgens mij al volstaan om met wat duidelijke tips te komen op basis van wetenschap en of aannames. Vervolgens duidelijk te vermelden hoe men tot die tips/aanbevelingen komt,

Het grote gevaar is dat die mensen die het beleid maken mede door de media er van overtuigd raken dat het zonder hard ingrijpen niet goed gaat komen. Niet de eerste keer dat politici vervreemd van de werkelijkheid trekjes krijgen die geen plaats hebben in een democratie.

Saillant is natuurlijk dat de enige plek waar het echt niet goed gaat nu de verpleeghuizen zijn waarvan het kabinet heeft gezegd, beschermende maatregelen niet nodig. De man in de straat heel goed begrijpt dat het beleid hier niet deugt.

Staat een ontluisterend artikel op FTM over de Griekse crisis en de zeer bedenkelijke rol van de Nederlandse politiek en pers.
Varoufakis-tapes: Pers schetste vals beeld van crisisvergadering Eurogroep

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2020 14:22

Joseba schreef: 22 mei 2020 13:38 . Maar als je op een stralende Hemelvaartsdag naar het strand gaat dan weet je (mits gezond verstand) volgens mij heel goed wat je kan verwachten. Dan interesseert het je gewoon geen reet en kan/wil je schijnbaar niets beters verzinnen om invulling aan je dag te geven.
Klopt dat het mij niet interesseert. De grootste klap is bewezen al gedaan toen de grote evenementen werden verboden, de horeca dicht ging en het stoppen met handen schudden. Er is geen enkele serieus onderzoek wat wijst op grote besmettingsrisico’s buiten.
Niks beters te doen: genoeg, maar als je ziet welk plezier een meisje van 4 heeft in de branding van de zee dan gooi je dat allemaal opzij en heb je echt 10 boa’s nodig om dat van ons af te pakken. Wat gelukkig niet hoeft, want het mag gewoon :-)

By the way; vandaag 8 ziekenhuisopnames en vorige week 9% ONDERsterfte in NL ipv de oversterfte van afgelopen 2 maanden.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mei 2020 14:40

mao schreef: 22 mei 2020 14:07 https://youtu.be/rlnfnsFz6c8

I rest my case.
Flavio is al weken op zoek naar enkel argumenten die in z'n straatje passen. Eerst was er weken lang niets aan de hand terwijl de IC's in rap tempo vol liepen. Vervolgens waren alle wetenschappers idioten. Hij zelf was natuurlijk het grote slachtoffer als ondernemer, al filmpjes makend in z'n zakelijke Tesla die hij voor een schijntje privé mag rijden, maar dat vergat hij er even bij te zeggen.

Als het aan Flavio had gelegen dan hadden we alles lekker door laten gaan en hadden ze in het ziekenhuis het maar uit moeten zoeken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 mei 2020 15:07

Is dit dezelfde Flavio Pasquino die een paar jaar geleden nog aardig gas kon geven op de fiets?

Ik heb het interview nog niet gezien, maar het gaat hier om de mening en argumentatie van een medisch ethicus hè, niet die van Pasquino?
Opvallend trouwens dat je jezelf van een heel lijstje drogredenen bedient om de in dit mailtje geuite meningen te diskwalificeren (wat heeft zijn al dan niet eigenlijk gebruik van een tesla nou weer te maken met het punt dat de ethicus wil maken?)
Laatst gewijzigd door 53x11 op 22 mei 2020 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 mei 2020 15:07

SiO2 schreef: 22 mei 2020 13:56 Ach, sommigen gaan op een mooie zomerdag graag naar het strand. Anderen genieten ervan om op fora/social media met het vingertje naar deze mensen te wijzen. Ieder zijn eigen invulling van een vrije dag.
Van mijn geen vingertje hoor, hooguit oprechte verbazing. En op een mooie dag als gisteren zul je me niet snel hier op t forum treffen....

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 mei 2020 15:09

Ernie C. schreef: 22 mei 2020 13:57 De scenario's voor massabesmettingen in de open lucht zijn minstens even hypothetisch trouwens.
Eens!

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 mei 2020 15:20

53x11 schreef: 22 mei 2020 15:07 Is dit dezelfde Flavio Pasquino die een paar jaar geleden nog aardig gas kon geven op de fiets?

Ik heb het interview nog niet gezien, maar het gaat hier om de mening en argumentatie van een medisch ethicus hè, niet die van Pasquino?
Jep, de wannebe prof die destijds door Salden werd gesteund.

Denk niet dat als de medisch ethicus een andere mening heeft dan Flavio dat hij hem in de auto meeneemt en er een filmpje van maakt.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 22 mei 2020 15:22

mao schreef: 22 mei 2020 14:07 https://youtu.be/rlnfnsFz6c8

I rest my case.
Een "klinisch ethicus" die "het niet begrijpt." Nee, allicht, als je je vizier puur en alleen richt op het falende ouderenbeleid en van daaruit stupide generalisaties toepast dan snapt niemand er ene reet van.

Dat deze "klinisch ethicus" die met "beide poten in de modder staat" geen enkel besef heeft van cijfers, van statistiek, van kansberekening, van het feit dat bijna de helft van de Nederlandse bevolking een chronische ziekte onder de leden heeft, of aan overgewicht lijdt, is hem ernstig aan te rekenen.

Dat de mens een sterfelijk wezen is, duidt op een open deur van wereldformaat. Dan toch liever de mening, de zienswijze en vooruitziende blik van Prof Dr Diederik Gommers (over met beide poten in de modder staan gesproken) die Nederland heeft behoed van een humanitaire ramp: het overstromen van de IC-capaciteit.

Om te eindigen bij: puberaal (want recalcitrant) handje schudden in de auto.

Wel bedankt, meneer de "klinisch ethicus."

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 mei 2020 15:25

@Joseba:
Dat geloof ik best, en dat maakt Pasquino waarschijnlijk tot een niet kritische interviewer, maar doet niets af aan het punt dat de ethicus wil maken (waar je het uiteraard prima mee oneens mag zijn).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 mei 2020 15:46

53x11 schreef: 22 mei 2020 15:25 @Joseba:
Dat geloof ik best, en dat maakt Pasquino waarschijnlijk tot een niet kritische interviewer, maar doet niets af aan het punt dat de ethicus wil maken (waar je het uiteraard prima mee oneens mag zijn).
Kijk aan, de eerste winst is binnen vandaag (Ignore button van 53x11 overwonnen ;) )....

Heb het filmpje niet gezien, openingsstatement was voldoende voorbode vermoed ik? En ik heb zijn column destijds wel gelezen. Vind ook niet dat we de maatschappij op slot moeten gooien om ouderen te beschermen. Het lastige is dat we alleen weten wat het effect is van de huidige maatregelen, niet van de maatregelen die niet getroffen zijn (of juist zijn weggelaten). Dus het blijft hoe dan ook gissen. Zweden is vaak aangehaald als voorbeeld door de anti-maatregelen mensen. Zie daar nu toch ook twijfels over ontstaan.

Volgens mij willen we het een beetje behapbaar houden voor de zorg. Nou dat gaan we de komende tijd ontdekken. Recht zoals die gaat voorlopig...

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 22 mei 2020 15:58

Probleem is dat we zelfs van een deel van de huidige maatregelen niet weten wat het effect is. Handen wassen, elleboog niezen, thuisblijven bij klachten en geen grote evenementen lijken vrijwel voor het volledige effect op R0 te hebben gezorgd. Dat geeft t RIVM zelf ook aan. Alles daarna (horeca dicht, scholen dicht, max 3 pers. bezoek, 1,5m afstand etc. ) lijkt nauwelijks bijgedragen te hebben. Maar voor vrijwel alles geldt dat er (nog) nauwelijks wetenschappelijke studies zijn gedaan. Ik verbaas me dan ook over het feit dat RIVM stelt dat de maatregelen werken.

En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet per se tegen maatregelen. Alleen vind ik dat als je zeer ingrijpende maatregelen neemt die grote economische schade veroorzaken en daarnaast grondrechten van mensen inperken, je heel zeker moet weten dat ze effectief zijn. En tijdelijk.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 mei 2020 17:27

daniel1975 schreef: 22 mei 2020 14:22
Joseba schreef: 22 mei 2020 13:38 . Maar als je op een stralende Hemelvaartsdag naar het strand gaat dan weet je (mits gezond verstand) volgens mij heel goed wat je kan verwachten. Dan interesseert het je gewoon geen reet en kan/wil je schijnbaar niets beters verzinnen om invulling aan je dag te geven.
Klopt dat het mij niet interesseert. Niks beters te doen: genoeg, maar als je ziet welk plezier een meisje van 4 heeft in de branding van de zee dan gooi je dat allemaal opzij en heb je echt 10 boa’s nodig om dat van ons af te pakken. Wat gelukkig niet hoeft, want het mag gewoon :-)
+1 maar zo denk ik al sinds half maart dat we terug kwamen uit Frankrijk - de dag voordat Frankrijk op slot ging. De afgelopen dagen wel flink "dood" gekeken door de bejaarden op de fiets ( elektrisch natuurlijk ). Ook tijdens hardlopen , waarschijnlijk omdat ze kans hebben besmet te raken door mij of zo :?

Gisteren wel gelachen in de supermarkt... oudere vrouw kreeg haar rubber handschoentje niet goed , berg gerommel en gemopper... karretje vies omdat er een doekje en spray ligt ( doekje geschikt voor 100+ karretjes ). Handschoentje half over haar hand... Ik zei : gaat lekker zo .... werd ik weer dood gekeken. :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gesloten