Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Veiligere wielrenkleding

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 19 aug 2019 15:00

En toen was er genoeg aandacht voor deze troll en kwam er een slotje op het topic!?

Volgens mij is er gewoon speciaal een account aangemaakt om te trollen namelijk.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 aug 2019 15:38

Waarom is iedereen die anders is dan anderen meteen een Troll? Als iemand met dergelijke angsten zo toch een manier weet te vinden om te fietsen kan ik dat alleen maar toejuichen.

Ik zou echter ook eerst gaan kijken naar de fiets. Neem iets dat beter past en iets met bredere banden en schijfremmen. Met 32+mm bandjes ga je wat minder snel maar met de juiste velgbreedte en bandendruk kan het wel veel zekerder aanvoelen. Verder kun je investeren in leren sturen en leren vallen door in het bos te gaan crossen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2019 16:27

Ernie C. schreef: 19 aug 2019 15:38 Waarom is iedereen die anders is dan anderen meteen een Troll? Als iemand met dergelijke angsten zo toch een manier weet te vinden om te fietsen kan ik dat alleen maar toejuichen.
Dit kan ik snappen, alleen zitten er zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat ik twijfel aan de serieuze bedoelingen.....
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 aug 2019 16:48

Ik denk absoluut geen troll gedrag. Gewoon iemand met een sterk afwijkende mening. Voor Troll gedrag zijn TS teksten ook veel te lang. Een beetje troll is te lui om zoveel woorden te type om zijn gelijk te halen. Die zijn meer van het snel typen van een foute mening en dan weer op hun lauweren rusten en kijken hoe de rest erover discussieert
Live fast; die young. mijn blog

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 19 aug 2019 19:35

Ik heb verdomme schrik gekregen op mijn fiets door dit topic. Daarnet gaan fietsen en nog nooit zo bang geweest.. Ik kreeg na een uur al kramp in mijn hand van zo hard mijn stuur vast te nemen.

Ik lees geen zulke topics meer!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 19 aug 2019 21:31

@ernie c.: Speciaal hiervoor een profiel aanmaken.
Een extreem standpunt innemen.
Maar tegelijkertijd wel zeggen dat je de bescherming niet zo draagt dat je er iets aan hebt. (Losse kniestukken)
Dat is net als een losse fietshelm totale schijnveiligheid en zo zijn er nog wel een aantal opvallende zaken.

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 19 aug 2019 21:52

Trol of geen trol, iets meer beschermd worden door je wielerkleding zou ik wel zien zitten. Het kan misschien wel zo zijn dat hij de discussie met hele scherpe en in de meeste ogen overdreven standpunten begint dat neemt niet weg dat er ergens een kern van waarheid inzit. Veranderingen en ontwikkelingen beginnen vaak met extremen om later tot iets acceptabel uit te middelen.

Wie weet waar TS echt wil eindigen, misschien wel bij antischaafwonden kleding, ik zou er voor tekenen. Ik las dat Sunweb al met kevlar versterking bezig was, dat zijn dingen waar ik wel op zit te wachten. Dat je na een schuiver niet weer heel je heup open ligt. Stel dat fabrikanten meelezen en door dit topic getriggerd worden om toch meer aan bescherming te gaan doen en het antischaaf concept van Sunweb breed uit gaan rollen, dan worden we daar uiteindelijk allemaal beter van.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 aug 2019 22:22

daniel1975 schreef: 19 aug 2019 16:27
Ernie C. schreef: 19 aug 2019 15:38 Waarom is iedereen die anders is dan anderen meteen een Troll? Als iemand met dergelijke angsten zo toch een manier weet te vinden om te fietsen kan ik dat alleen maar toejuichen.
Dit kan ik snappen, alleen zitten er zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat ik twijfel aan de serieuze bedoelingen.....
In ieder verhaal over ongegronde angst zitten tegenstrijdigheden.

Persoonlijk zie ik liever prettig gestoorde mensen dan trollen. Vandaar geef ik hem het voordeel van de twijfel.
Campagnolo Ultra Dork

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 22 mei 2020 14:49

Gisteren mn vriendin onderuit in dld, idioten laten daar los grint op de weg liggen ze ging finaal onderuit gevolg einde fietstocht 4km voor einddoel en zwaar bloedend met grote wond terug zien te komen naar Nederland. Later die dag hechtingen en een tetanuspuit.

Zet je even te denken.
Nu is een heel harnas niet praktisch maar wat bijvoorbeeld van een knie en enkel bescherming? Zodat als je valt je op je contactpunten voorkomt dat je open ligt

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 541
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 22 mei 2020 15:16

Er zijn inmiddels wel bibshorts met sterkere stof bij je dijbeen.
Dacht Castelli maar weet het niet zeker

hayes

hayes 22 mei 2020 19:46

Een effectieve kniebescherming zal toch altijd hinderlijk zijn bij het fietsen zelf?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 mei 2020 19:57

Er bestaan wel degelijk fietsshirtjes/jasjes en bibshorts/pants met polstering op de zijkanten, maar kniebescherming niet, anders kniebeschermers die o.a. bij het rolschaatsen worden gebruikt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie