Terug in De Panne langs de zeedijk terug gekeerd. Nu er amper volk is, kan je dat eens doen zonder constant uit je doppen te moeten kijken. Ook opvallend, de kwaliteit van de lucht boven zee is stukken beter. Je ziet de vervuiling amper hangen nu.
Maar goed, na De Panne was het weer fietsen langs de kustbaan. Met heel erg weinig verkeer en niemand die parkeert langs de weg, is dat natuurlijk best te doen. Maar ik erger me iedere keer weer aan de lelijkheid van de Vlaamse Kust. Overal van die aartslelijke mastodonten (appartementen), protserige villa's in de duinen, het miserabele wegdek. Bah ...
Toch één pluspunt, op veel plaatsen zijn de fietspaden in ere herstelt, en zijn ze die naam nu ook waardig.
Bij aankomst thuis stond een nette 158km op mijn teller. En dat met het aangename weer, wat kan je nog meer wensen? Morgen en overmorgen zijn het echter werkdagen, dus ga ik niet kunnen genieten van al het moois die voorspelt werd.
https://www.strava.com/activities/3477170068/overview
Bij het standbeeld van Koning Albert I te Nieuwpoort. Dit op de plaats waar het sluizencomplex is. Daar werd de eerste wereldoorlog in een beslissende plooi gelegd. Men zette alle sluizen open, en het ganse gebied erachter kwam onder water staan. En daar zat toevallig de Duits.

Standbeeld ter herinnering aan het vele smokkelen die hier veel plaats vond.

Op de Belgische Franse grens ...