Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 19 mei 2020 02:47

Ik zou al lang betaald hebben als dat ik met Ideal had gekund.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 19 mei 2020 06:14

Zwasja schreef: 19 mei 2020 02:47 Ik zou al lang betaald hebben als dat ik met Ideal had gekund.
Ideal werkt alleen in Nederland. Over de grens dus alleen als een site zich specifiek richt op Nederlandse klanten. Voor Strava is Nederland gewoon te klein om dit in te bouwen.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 19 mei 2020 07:10

Ik zie het ook meer als een social media platform; beetje bijhouden wat je vrienden fietsen.

Segmentjes ben ik hooguit geïnteresseerd in hoe ik het tov van mijn eigen eerdere tijden heb gedaan.
Wat Jan en allemaal op hetzelfde stukje gefietst hebben boeit me niks (meer).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2020 07:12

Jammer, nu kan ik niet meer zien wie de leider is op de Schubbekutteveensedijk tussen N32 en hoek van de Straat deel 3. Gemiste kans.

Routebuilder gebruikte ik toch al nooit. Gebruikt een OSM layout zonder zichtbare fietspaden en stuurt je vaak over onverhard en was daarom voor mij sowieso al onbruikbaar. Projecteren van voorbeeldroutes is ook niet mogelijk.

Ik heb overigens nu wel een Pro abo ivm de vermogensmeter maar de analysemogelijkheden zijn veel minder dan Trainingpeaks. Ik ga er dus niet mee door.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 mei 2020 07:20

RVV schreef: 19 mei 2020 00:01 Ik betaal zonder probleem elk jaar mijn Strava bijdrage. Het boeit me eigenlijk helemaal niet zo wat ik er extra voor krijg. Ik zie het gewoon als een steuntje voor een voor mij een heel belangrijk (Social media).sport platform. Het komt deels ook dat ik geen Pre Strava tijd heb gehad. In 2011 begonnen met serieus sporten (eerst lopen) en vanaf dag 1 is alles via Strava gelogd fietsen begon ik 2014 mee en draaide net zo makkelijk mee. Garmin’s kwamen pas in 2015 bij mij in het vizier. Daardoor is Strava voor mij de belangrijkste database/bron van al mijn sport activiteiten. Zonder Strava zou ik ook nooit zo gemotiveerd zijn. Dus ja ik vind mijn steun voor mij wel gerechtvaardigd. Verder geen waardeoordeel over hoe een ander er in moet staan.
Waarom zonder strava niet zo gemotiveerd? Je doet het dus om anderen te laten zien? Want via Garmin Connect kan je exact hetzelfde loggen, maar dan zonder kudo gelik.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 mei 2020 07:58

Uhm je doet alsof het iets vulgairs is dat je je activiteiten aan een ander wil laten zien?! Alsof het alleen maar voor de bühne of kudos is. Zo ja en wat dan nog? Als dat voor extra motivatie zorgt waar je zelf op alle vlakken van profiteert? Wat is daar dan überhaupt mis mee. En ja ik heb wel eens geen motivatie en dan zie ik het een en ander voorbij komen en denk ik trek toch even de hardloop schoenen aan.

Ander punt zijn de uitdagingen op Strava die vind ik ook altijd erg motiverend en pak iedere uitdaging mee die mogelijk is. Daarvoor moet je activiteiten meestal ook openbaar zetten anders tellen de resultaten niet.

De enige optie die ik echt mis op Strava is dat je niet de mogelijkheid heb om kudos ontvangen of reacties ontvangen kunt uitschakelen. Dat ene 10 km ritje wil ik wel mee laten tellen in de uitdagingen statistieken maar ik hoef er echt geen kudo voor.

De een schrijft het nog in een schriftje op de ander houd het in excel bij. En ja Garmin houd het ook bij maar Garmin is voor mijn niet compleet zoals ik hierboven schreef. Ik gebruikte al 4 jaar Strava voordat Garmin in zicht kwam. Mijn Garmin database is dus niet volledig. Garmin connect gebruik ik voor mijn persoonlijke (gezondheids)data. Overigens staat Garmin connect bij mij volledig op privé.

Bij mij begon het allemaal met Strava. En het laten “zien” aan anderen is waar Strava 100 procent om draait. Tientallen miljoenen mensen gebruiken op die manier Strava. Clubrijders vergelijken elkaar, amateur rijders houden op die manier in de gaten wat de “concurrentie” doet, professionals zetten zichzelf zo op de digitale sport kaart, altijd handig om een indruk te wekken op toekomstige werkgevers etc.. Maar dat is allemaal nog done omdat de calvinistische Hollander het maar raar vind om een kudo te krijgen of te ontvangen. Maar ondertussen wel de wereld rond roepen als jezelf de eerste 300 km rit heb gereden. Hypocrisie ten top weer.
Laatst gewijzigd door RVV op 19 mei 2020 08:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2020 07:59

Het is me een drama....

Idd wat NuitKor aangeeft, ben al jaren Garmin Connect gebruiker veel fijner qua analyse van je rit.

Strava heb ik ook vind, kijk er ook op zo nu en dan momenteel wat meer vanwege Havana hahaha.

@RVV wat ik af en toe zie op Strava is gewoon lachwekkend en dat hele Kudo gedoe man man man... Ook die uitdagingen, is gewoon mekaar opjutten - welk normaal mens gaat tussen kerst en nieuw 500km rijden in kl*te weer. Maar goed ieder zijn ding, laten we zeggen het is niet mijn ding heb Strava en dergelijke niet nodig om lekker te fietsen.
Laatst gewijzigd door csteenbe op 19 mei 2020 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
YFood !!!

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 19 mei 2020 08:03

Kudo's geloof ik wel, maar ik raak wel gemotiveerd/geinspireerd/gefrustreerd als ik zie wat vrienden doen, terwijl ik geen zin heb of twijfelde om te gaan.

Ik gebruik de route builder ook icm veloviewer plugin, maar verder steeds minder. Ooit maakte ik wel analyses over segmenten en deed mijn uiterste best om zo hoog mogelijk te komen, maar dat doe ik al tijden niet meer. Maar misschien weer een nieuwe doel, overal top 10 rijden :mrgreen: . Tot een jaar geleden schreef ik ook hele verslagen van elke rit. Daar ben ik ook mee op gehouden. Dus ik denk niet dat ik echt veel zal missen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 mei 2020 08:07

csteenbe schreef: 19 mei 2020 07:59 Het is me een drama....

Idd wat NuitKor aangeeft, ben al jaren Garmin Connect gebruiker veel fijner qua analyse van je rit.

Strava heb ik ook vind, kijk er ook op zo nu en dan momenteel wat meer vanwege Havana hahaha.

@RVV wat ik af en toe zie op Strava is gewoon lachwekkend en dat hele Kudo gedoe man man man... Ook die uitdagingen, is gewoon mekaar opjutten - welk normaal mens gaat tussen kerst en nieuw 500km rijden in kl*te weer. Maar goed ieder zijn ding, laten we zeggen het is niet mijn ding heb Strava en dergelijke niet nodig om lekker te fietsen.
Wil je nou een sticker ofzo?

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 19 mei 2020 08:13

Ik vind het vooral jammer dat ik straks mijzelf niet meer kan vergelijken met vrienden. Wat de top 10 doet kan mij weinig interesseren. Heb ook een tijd een abbenoment gehad maar buiten de segmenten op de fietscomputer maakte ik daar te weinig gebruik van. Maar op deze manier maakt Strava het voor mij steeds een stukje minder interessant om hun app te gebruiken. Gratis is het overigens niet, je geeft hun je data waardoor zij massa's data kunnen verzamelen. Data verzamelen en doorverkopen is big business.

De analyse, als ik die al doen doe ik in Sigma Data Center of de Sigma Link app.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 19 mei 2020 08:14

Ik ben een blije en betalende Strava gebruiker sinds jaar en dag. Ik heb er mensen ontmoet die ik nu mijn vrienden noem, en de segmenten zijn mijn sterke motivatoren om kwaliteit in de ritjes te brengen. Route-builder, clubs, foto's enz...

Strava is virtuele voorpret, gids op onbekende wegen, coach, en het digitale café na de rit. Zijn geld voor mij meer dan waard.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 mei 2020 08:14

Altijd lachen dat hautaine gedrag en afgeven op Strava. Maar ondertussen zelf regelmatig tot zeer regelmatig Strava checken. Want je wilt ook niks missen van je fiets matties. Was Havana ook niet altijd anti Strava?! en nu lees ik dat die toch (weer) een actief account heeft. Tssssss :-)

Plaats reactie