Zipp60 "overleden"?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Mijn vraag blijft toch wel hoe je 48k met één set gehaald hebt. Rustig gebied, weinig dalen, alleen droog weer, regelmatig schoonmaken, goede remtechniek?
Stel dat iemand 10k per jaar rijdt en een winter/zomer set heeft (zomer zal iets meer mee gereden worden, laten we zeggen 70%). Dan is 6-7 jaar toch een prima levensduur? Ik zou er gelijk voor tekenen als al mijn wielsets zo lang meegingen.
Stel dat iemand 10k per jaar rijdt en een winter/zomer set heeft (zomer zal iets meer mee gereden worden, laten we zeggen 70%). Dan is 6-7 jaar toch een prima levensduur? Ik zou er gelijk voor tekenen als al mijn wielsets zo lang meegingen.
Mijn Bora's hebben ook zoiets gelopen en de remranden zijn nog bijna als nieuw. Hoe? Niet mee in slecht weer rijden en zo weinig mogelijk remmen
Goede gewoonte en vooral vasthouden.fredmtb-sport schreef: ↑18 mei 2020 10:32 Dank voor snelle antwoorden en maar even reageren:
- Inderdaad Fredje remt altijd voor, ook met MTB. Bij mijn dealer was ook zo'n beetje de enige die remblokjes voor eerder op had dan achter. Ruim 40 jaar motorrijden en bijna alleen de voorrem pakken werkt ook door bij het fietsen.
Zouden meer mensen moeten doen!
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Die 48K was hoofdzakelijk met goed weer, ben geen slechtweer rijder. Daarvoor gebruikte ik een oude MTB op de weg, later door CX en nu een betere CX/Gravelfiets.
Eerste rit was 16-2-2014. Vanaf die periode 6 maal Canarische eilanden met veel klimmen/dalen (denk zo'n kleine 6.000 km / 120.000 hm) en ook een Giro di Kika in 2015 met 1.000 km. Verder aantal malen Duitsland/ Oostenrijk/Italie.
Denk overall zo'n 12.000 km en de rest in het vlakke NL.
Maar begrijp dat het achteraf best veel km's is geweest voor het setje (had er nooit echt bij stil gestaan om eerlijk te zijn).
Eerste rit was 16-2-2014. Vanaf die periode 6 maal Canarische eilanden met veel klimmen/dalen (denk zo'n kleine 6.000 km / 120.000 hm) en ook een Giro di Kika in 2015 met 1.000 km. Verder aantal malen Duitsland/ Oostenrijk/Italie.
Denk overall zo'n 12.000 km en de rest in het vlakke NL.
Maar begrijp dat het achteraf best veel km's is geweest voor het setje (had er nooit echt bij stil gestaan om eerlijk te zijn).
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Als je geen koersen rijdt en een beetje de situaties kan inschatten dan valt het remmen best mee. Vooral als je een beetje nadenkt over je remgedrag (voorrem gebruiken en niet slepend remmen)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5574
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Lijkt me vrij normaal, ik gebruik ook zelden mijn achterrem, ik rem altijd voor.thestudent schreef: ↑18 mei 2020 08:51 Applaus! Eindelijk iemand die zijn voorwiel eerder op heeft gereden dan het achterwiel! Hoe vaak is het niet het omgekeerde.
Set Fulcrum zero waren ook na zo'n 45k "op" bij mij. Achterwiel hangt nog als reserve in de schuur nog in vrij goede staat.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
@colnagofreak Je ben eerder de uitzondering dan de regel hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Als je ergens niet moet remmen is het wel in koersen.
De velgen uit m'n koerstijd waren zo goed als nieuw toen ik ze weggaf.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Reed je altijd solo in koers? Genoeg koersen waar je in 1 koers in de regen meer dan de helft van je blokken kwijt bent. Nerveus gedoe, geeft veel remmen en dat ga je alleen niet voorkomen.
Veel ligt aan waar je rijdt, kleine weggetjes met veel bochten die in de winter vol met rotzooi liggen is funest voor velgen.
Veel ligt aan waar je rijdt, kleine weggetjes met veel bochten die in de winter vol met rotzooi liggen is funest voor velgen.
Ja, ik reed wel eens solo , maar toch niet meer dan een paar rondjes per koers.....
Ik begon te koersen in 1976 en nieuwe remblokken moest ik pas na jaren kopen, het zal ergens in de vroege jaren '80 geweest zijn.
Remmen deed je zo weinig mogelijk en als je het zonder noodzaak deed werd je uitgescholden...
Ik begon te koersen in 1976 en nieuwe remblokken moest ik pas na jaren kopen, het zal ergens in de vroege jaren '80 geweest zijn.
Remmen deed je zo weinig mogelijk en als je het zonder noodzaak deed werd je uitgescholden...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Scheelt dat ik nooit koersen gereden heb, dus kan daar niet zinnigs over zeggen.
In ieder voor morgen avond gaat de "Mavic Aksium " er voor op, ondanks dat het er niet uitziet.
Veiligheid voor alles.
Verder even balletje bij mijn dealer opgegooid of hij een leuk idee heeft. In het verleden kwam ik wel eens voor een voorrem en zat uiteindelijk een hele gravelracer aan vast................
In ieder voor morgen avond gaat de "Mavic Aksium " er voor op, ondanks dat het er niet uitziet.
Veiligheid voor alles.
Verder even balletje bij mijn dealer opgegooid of hij een leuk idee heeft. In het verleden kwam ik wel eens voor een voorrem en zat uiteindelijk een hele gravelracer aan vast................
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........