Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Parijs - Roubaix 2011 topic

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 10 apr 2011 19:11

Boom reed iig op een crossfiets.

Mooie winnaar, goedmakertje voor 2009, toen hij over Flecha viel. Rabo in de breedte ook sterk ondanks wat pech op cruciale momenten. Boom had mooie dingen kunnen doen als hij niet lekreed. Langeveld reed ook lek op het moment dat Cancellara voor het eerst ging.

Mooie editie, waar alles in zat, poker, actie, valpartijen, verrassende wendingen en een mooie winnaar.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

fleppestijn
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 aug 2010 12:25

fleppestijn 10 apr 2011 19:13

Wat een heerlijke editie, en schitterend voor van Summeren. Dat je de race van je leven zo kan bekronen, daar droom je van.
*ellendige motors, waar is dat nou voor nodig?? Externe omstandigheden zoals dat en toeschouwers die in de weg staan worden soms wel erg bepalend voor het verloop van de koers...
Fietsen is afzien.

defreddy
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:08

defreddy 10 apr 2011 19:18

maurice schreef:Wat heeft Hushovd laf gereden zeg, wat een lamzak!


De koerstactieken van Van Petegem zijn terug hé. Nu gun ik het Vansummeren wel, maar de andere kanshebbers hebben echt weer belachelijk op Cancellara zijn wiel gereden.
Uiteindelijk is het maar goed dat geen van hen gewonnen heeft.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 10 apr 2011 19:18

Ik mocht eerst wel over Thor, maar na vandaag heeft ie het helemaal verknald. Ook voor zichzelf trouwens. Grote sukkel.
Cancellara komt alleen nog maar hoger op mijn lijstje te staan. Naast dat hij hard kan rijde ook nog een erg sportieve renner!
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 10 apr 2011 19:26

Fietsernl schreef:Volgens mij reed Boom op een rabo Colnago, in Giant kleuren.


Boom reed gewoon op zijn eigen normale giant crossfiets waar hij afgelopen winter op gecrost heeft.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 10 apr 2011 19:33

Je houdt ervan of niet; de garmin tactiek......ze hebben uiteindelijk wel gewonnen.

Hele mooie winnaar trouwens. Ik denk dat niemand moppert over deze winnaar.
Achteraf heeft Hushovd(of beter van petegem/vaughters;) ) wel gelijk dat ie niet meereed met cancelara. Stel je voor ze rijden er naar toe en cancelara rijdt alles aan gort op carrefour......
Hushovd ging duidelijk voor zijn sprint en wilde zo min mogelijk krachten verspelen.
Je moet natuurlijk ook de luxe(ploeg) hebben dat je dit kan doen......die luxe had cancelara duidelijk niet. Waar was zijn ploeg????
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 10 apr 2011 19:37

twofourtwo schreef:iemand een idee waarom boom met een veldrit fiets reed?


In verband met die mtb-remgreepjes?

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 10 apr 2011 19:38

Zijn ploeg was natuurlijk waardeloos, maar kan mij niet voorstellen dat Hushovd zegt: we hebben het goed gedaan. Hij wilde toch zo graag PR winnen in zijn trui? nou dat hebben we gezien. Hij wilde het zo graag dat hij niet eens bereid was om een gaatje van 25 seconden mee dicht te rijden....
Met de winnaar ben ik het overigens wel eens, natuurlijk gun je het iemand die altijd voor anderen moet werken. Ik gun het de ploeg alleen niet.
En Cancellara moet volgend jaar maar naar Rabo toe:p
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

roodhoofd
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 feb 2009 02:25

roodhoofd 10 apr 2011 19:53

Inderdaad slappe hap van Hushovd en Ballan. Je zo beperken tot één tactiek: in het wiel van een ander die al het werk moet doen 'en dan maak ik het op de wielerbaan af'....
Ze mogen niet in de schaduw van Cancellara staan. Tweede in Milaan-San Remo, Ronde van Vlaanderen derde, tweede Parijs Roubaix... beide koersen gemaakt met een heel peloton dat alleen maar rijdt om bij hem te blijven of hem te verslaan... en hier toch aan het eind ook zo dicht bij komen. Wat een klasse, zoals hij terug komt bij Tjalingii en anderen.
Ik gun het Van Summeren, maar de man die het allemaal doet dit voorjaar is toch echt Cancellara.

Overigens doet Rabo het ook goed, met Tjalingii op het podium en Boom in een sterke rol.

dj
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:33

dj 10 apr 2011 20:08

Natuurlijk moest Hushovd blokken - je hebt een goede renner voorin, op het laatst alleen op kop, dan hoef je helemaal niet te koersen. Toen het hele spul weer bij elkaar was zat Garmin met Vanmarcke weer tempo te maken en Cancellara in het wiel. Cancellara is een sympathieke klasbak en de sterkste van het stel maar hij kan het niet allemaal alleen. Zijn ploegmakkers waren zowel vandaag als vorige week allemaal afwezig in de finale en dan zie je maar dat wielrennen een teamsport is. Net zoals Cancellara niet met Hushovd naar de meet wil fietsen omdat hij de sprint verliest heeft Hushovd geen zin om hem in de positie te brengen waar hij zich kan lanceren.
Overigens mooie maar koersvervalsende camerashots en een erg sterk Nederlands contingent. Mooi!

dimitrid
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jul 2010 11:36

dimitrid 10 apr 2011 20:15

Proficiat Summie. Winnen met een leegloper! Bron http://www.hbvl.be/nieuws/sport/wielren ... omdag.aspx

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 10 apr 2011 20:30

paulusR3 schreef:Je houdt ervan of niet; de garmin tactiek......ze hebben uiteindelijk wel gewonnen.

Hele mooie winnaar trouwens. Ik denk dat niemand moppert over deze winnaar.
Achteraf heeft Hushovd(of beter van petegem/vaughters;) ) wel gelijk dat ie niet meereed met cancelara. Stel je voor ze rijden er naar toe en cancelara rijdt alles aan gort op carrefour......
Hushovd ging duidelijk voor zijn sprint en wilde zo min mogelijk krachten verspelen.
Je moet natuurlijk ook de luxe(ploeg) hebben dat je dit kan doen......die luxe had cancelara duidelijk niet. Waar was zijn ploeg????


ok, maar ik vind het wel jammer, en dan die discussie zo kort voor het eind van wie
er nu eens overnemen moest, zo speelden ze nog eens dik 30 sec. kwijt. Tactiek of niet
jammer dat Boonen de pech had ( Quickstep iig )en kansloos was, maar dat is er een die wil wel rijden
en niet ouwehoeren.
Kennelijk wisten ze het bij de leiding ook niet goed wat ze moesten.
En ja, waar waren Cancelara's ploegmakkers

Plaats reactie