Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 05 mei 2020 21:17

Pfff, dat rechtse hekje. Je zou er zomaar je onderbenen mee kunnen kraken.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 05 mei 2020 22:37

Op de foto die ik postte was het inderdaad een soort van fietssluis. Daarbij heeft de bedenker geen enkel idee hoe op een lange afstandsfietspad (bedoeld voor mensen die minimaal een week fietsen) de bagage vervoerd wordt. En dat in Frankrijk waar de lowrider al heel vroeg populair was.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 06 mei 2020 11:43

ultra_ivo schreef: 05 mei 2020 22:37 Op de foto die ik postte was het inderdaad een soort van fietssluis. Daarbij heeft de bedenker geen enkel idee hoe op een lange afstandsfietspad (bedoeld voor mensen die minimaal een week fietsen) de bagage vervoerd wordt. En dat in Frankrijk waar de lowrider al heel vroeg populair was.
Kun je ook de exacte locatie met ons delen waar die fietssluis op jouw foto staat?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3521
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 mei 2020 14:43

Jans schreef: 01 mei 2020 12:19 Ja, Orlok, er zijn zelfs verschillende kaarten in omloop. De Vaucluse was op "deze" kaart gistermiddag groen. (La Provence) Maar toen de officiële kaart uit kwam was hij plots oranje. Terwijl er gisteren 7 van de 79 patiënten het ziekenhuis uit gingen en 4 van de 13 van de IC af. Ik geloof dat het Haut-Alpes was dat ik gisteren las dat er ondersterfte was. Maar op deze kaart oranje.
Corsica bijvoorbeeld zijn er in het zuiden nog veel meer mensen in het ziekenhuis en op de IC dan in het noorden. Het noorden is rood, het zuiden groen. (waarschijnlijk dat daar een groter ziekenhuis staat).
https://dashboard.covid19.data.gouv.fr/ Het Franse overzicht, wordt dagelijks 's avonds ververst.
@jans, interessant kaartje. Alhoewel ik psychisch al een beetje gedag aan het zeggen ben tegen mijn zomervakantie geeft dit wel een beetje hoop als bepaalde besluiten op basis van departement genomen worden. Bestemming is namelijk uiterst zuid-west. Kun jij iets meer vertellen of er inderdaad per gebied besluiten worden genomen en hoe dat dan werkt? Of is daar niks over bekend?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2020 15:22

Het lijkt er op dat er vanuit de Europese Commissie een soort van vakantie advies gegeven gaat worden medio mei. Frankrijk gaat daar sowiso op wachten, Macron heeft al eerder aangegeven graag een gezamenlijke besluit te nemen. (waar Frankrijk dan weer vrij is om van af te wijken....).
Toerisme binnen de EU is ca. 400 miljard euro waard, ongeveer 10% van het bnp. Dat stil leggen gaat zo gruwelijk veel problemen opleveren dat er echt wel wordt gekeken naar mogelijkheden.
Hoop wel dat er snel duidelijkheid komt, dan kunnen we verder met plannen maken.
Less is bore

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 mei 2020 16:17

daniel1975 schreef: 06 mei 2020 15:22 Het lijkt er op dat er vanuit de Europese Commissie een soort van vakantie advies gegeven gaat worden medio mei. Frankrijk gaat daar sowiso op wachten, Macron heeft al eerder aangegeven graag een gezamenlijke besluit te nemen. (waar Frankrijk dan weer vrij is om van af te wijken....).
Toerisme binnen de EU is ca. 400 miljard euro waard, ongeveer 10% van het bnp. Dat stil leggen gaat zo gruwelijk veel problemen opleveren dat er echt wel wordt gekeken naar mogelijkheden.
Hoop wel dat er snel duidelijkheid komt, dan kunnen we verder met plannen maken.
Toerisme vind ik wel lastig hoor. Die 400 miljoen is sowieso lastig omdat het natuurlijk verdeeld is over hotels, bnb's, campings, vliegmaatschappijen, reisbureau's, touristen winkeltjes, attracties, winkelstraten etc. Een groot deel van die 400m kan gecompenseerd worden als mensen gewoon in eigen land op vakantie gaan. De vraag is ook of je vliegverkeer weer op moet starten om zo de tourisme branche te ondersteunen.

Dat zijn maar vragen natuurlijk, verder heb ik er niet echt een mening over. Ik vind het ook te vroeg om te zeggen of ik nu wel of niet het vliegtuig instapt, maar zo lang alle evenementen gecanceld zijn, zie ik weinig redenen om op een buitenlandse vakantie te gaan en daar voor een museum of terras in de rij te gaan staan vanwege 1.5m afstand.

Gezien de #1 vraag op al onze kantoren is hoe het met de vakantiedagen zit, denk ik dat de eerstvolgende schoolvakantie waarin mensen weer vrij reizen mogen een gekkenhuis wordt. Al moet ergens op een camping staan wel weer gewoon kunnen lijkt me.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2020 17:23

Eens. Maar voor kinderen is een camping met een gesloten waterparadijs een behoorlijke kwelling :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mei 2020 17:48

Misschien hebben ze het nog nooit meegemaakt, en vinden ze het ook leuk om buiten een keer een hut te bouwen, of voor mijn part in een kanaal te gaan zwemmen.
Het hoeft helemaal geen voorgeproduceerd vermaak te zijn bij kinderen.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 06 mei 2020 17:55

daniel1975 schreef: 06 mei 2020 17:23 Eens. Maar voor kinderen is een camping met een gesloten waterparadijs een behoorlijke kwelling :lol:
Yes, daarom maar een camping geboekt met behalve een zwembad ook natuurwater aanwezig.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2020 18:14

Hoop wel dat Europa nu voor één keer gezamenlijk optrekt. Als één land zijn grenzen openstelt en de rest niet dat gaat natuurlijk ook niet want dan gaat iedereen naar dat land.

Enkele mogelijkheden die nu schijnbaar op tafel liggen

- alleen op vakantie in aangrenzende landen
- niet vliegen (waar vooral Spanje tegen zal zijn ivm Ballearen en Canaries).
- "corona" paspoort bij vertrek (Grienkenland pleit hiervoor, die hebben natuurlijk niks aan buurlanden)

Zwembaden niet open wordt een drama, dan krijg je samenscholingen bij natuurwater, wat je ook niet wil. Vakantie zonder zwemmogelijkheden is gewoon geen doen, iedereen die anders beweert heeft zelf geen kinderen....

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mei 2020 19:25

Fijn dat jij alles altijd zo goed weet.

Top!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2020 19:52

havana schreef: 06 mei 2020 18:14 Hoop wel dat Europa nu voor één keer gezamenlijk optrekt. Als één land zijn grenzen openstelt en de rest niet dat gaat natuurlijk ook niet want dan gaat iedereen naar dat land.

Enkele mogelijkheden die nu schijnbaar op tafel liggen

- alleen op vakantie in aangrenzende landen
- niet vliegen (waar vooral Spanje tegen zal zijn ivm Ballearen en Canaries).
- "corona" paspoort bij vertrek (Grienkenland pleit hiervoor, die hebben natuurlijk niks aan buurlanden)

Zwembaden niet open wordt een drama, dan krijg je samenscholingen bij natuurwater, wat je ook niet wil. Vakantie zonder zwemmogelijkheden is gewoon geen doen, iedereen die anders beweert heeft zelf geen kinderen....
+1
Less is bore

Plaats reactie