Voor al je afspraakjes

Heuvelland op slot

Yakovlev
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2019 16:33

Yakovlev 25 apr 2020 00:13

Gelukkig begint het heuvelland al een stuk boven de A79. Vanaf Sittard richting Heerlen, Valkenburg en Maastricht heb je genoeg leuke klimmetjes en mooie glooiende heuvels om te bezichtigen. Met de Slingerberg, Sweikhuizerberg en de klimmetjes rondom Wijnandsrade is er toch wel genoeg te doen.
Is het minder dan het echte heuvelland onder de A79, ja tuurlijk, maar het is sowieso leuker fietsen dan geheel Nederland boven Zuid-Limburg.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 25 apr 2020 00:17

En als je onder normale omstandigheden de Voerstreek in rijdt kom je vreemd genoeg geen hond tegen.

Iedereen wil perse op die paar vierkante kilometer tussen Maastricht en Vaals fietsen.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 25 apr 2020 12:39

Afbeelding

paliri
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:25

paliri 25 apr 2020 20:06

robbebopper schreef: 25 apr 2020 00:17 En als je onder normale omstandigheden de Voerstreek in rijdt kom je vreemd genoeg geen hond tegen.

Iedereen wil perse op die paar vierkante kilometer tussen Maastricht en Vaals fietsen.
Klopt, lekker rustig en ook mooie klimmetjes en wegen. Fiets daar al 3 decennia.

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 25 apr 2020 21:56

Maar helaas is de Voerstreek, net als de rest van België, voor ons 'ollanders a bridge too far nu.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 apr 2020 21:58

Tsja, vrij verkeer van personen binnen de EU is ineens een no-go.
Less is bore

LethalP
Forum-lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 27 apr 2020 17:49

Het verbaasd me hoeveel FlyBy's op Strava ik tegenkom op een ritje waarbij ik net een heuveltje boven het 'heuvelland' heb meegepikt waarbij de FlyBy's royaal door zuid limburg zijn gereden.
Waarom zo'n maatregelen en niet handhaven?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 27 apr 2020 18:59

LethalP schreef: 27 apr 2020 17:49 Het verbaasd me hoeveel FlyBy's op Strava ik tegenkom op een ritje waarbij ik net een heuveltje boven het 'heuvelland' heb meegepikt waarbij de FlyBy's royaal door zuid limburg zijn gereden.
Waarom zo'n maatregelen en niet handhaven?
Inwoners van het heuvelland hebben vrij spel. Die mogen zich gewoon bewegen binnen het heuvelland.

Vandaag een ritje gemaakt, waarbij ik rondom Valkenburg zeker 3 politiemotoren en een auto met handhaving erin ben tegen gekomen.
Aan met name solorijders deden ze niks. Maar ben ook een agent tegengekomen die een groepje van 5 a 6 man staande hield en in het “bonnenboekje” aan het schrijven was. Er wordt dus zeker wel opgetreden.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 28 apr 2020 12:15

t2300 schreef: 27 apr 2020 18:59
Inwoners van het heuvelland hebben vrij spel. Die mogen zich gewoon bewegen binnen het heuvelland.

Vandaag een ritje gemaakt, waarbij ik rondom Valkenburg zeker 3 politiemotoren en een auto met handhaving erin ben tegen gekomen.
Aan met name solorijders deden ze niks. Maar ben ook een agent tegengekomen die een groepje van 5 a 6 man staande hield en in het “bonnenboekje” aan het schrijven was. Er wordt dus zeker wel opgetreden.
Woon jij in het Heuvelland? Niet dat het zo'n rol speelt voor wel/geen controle aangezien je toch niet aangehouden bent. Zelf heb ik toch maar het heuvelland gemeden, was immers niet direct de bedoeling om daar te zijn zonder noodzaak. En ook geen trek in gedoe met een boa/handhaver/vrijwillige agent die met het verkeerde been uit bed gestapt is.

Maar de regel is sowieso al dat je niet met meer dan 2 personen samen mag zijn, heuvelland of niet. Dus dat is begrijpelijk dat een groep van 5 of meer even aan de tand gevoeld wordt.
Dogma F

Yakovlev
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2019 16:33

Yakovlev 28 apr 2020 14:35

Ik hoorde al inderdaad van maten van mij dat je prima in je eentje het heuvelland in kon. Zelf ben ik er wel netjes buiten gebleven, net als velen met mij. Zelden zoveel fietsers boven de A79 gezien.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 28 apr 2020 18:32

Ramon73 schreef: 28 apr 2020 12:15
t2300 schreef: 27 apr 2020 18:59
Inwoners van het heuvelland hebben vrij spel. Die mogen zich gewoon bewegen binnen het heuvelland.

Vandaag een ritje gemaakt, waarbij ik rondom Valkenburg zeker 3 politiemotoren en een auto met handhaving erin ben tegen gekomen.
Aan met name solorijders deden ze niks. Maar ben ook een agent tegengekomen die een groepje van 5 a 6 man staande hield en in het “bonnenboekje” aan het schrijven was. Er wordt dus zeker wel opgetreden.
Woon jij in het Heuvelland? Niet dat het zo'n rol speelt voor wel/geen controle aangezien je toch niet aangehouden bent. Zelf heb ik toch maar het heuvelland gemeden, was immers niet direct de bedoeling om daar te zijn zonder noodzaak. En ook geen trek in gedoe met een boa/handhaver/vrijwillige agent die met het verkeerde been uit bed gestapt is.

Maar de regel is sowieso al dat je niet met meer dan 2 personen samen mag zijn, heuvelland of niet. Dus dat is begrijpelijk dat een groep van 5 of meer even aan de tand gevoeld wordt.
Ja, ik woon er middenin.
Overigens is vandaag de termijn voorbij, en is het heuvelland (weer) “open”.

Mijn indruk was dat men rustig solo- en duo rijders lieten gaan.
zolang je niemand tot last was.

Waar ik me wel in toenemende mate over verbaas, zijn te massale toestanden bij zogenaamde zelf in het leven geroepen “take-a-ways”
Steun de lokale horeca en haal af, dus take a way coffee, ijscos etc. Waardoor er toch weer massale toeloop is richting horeca. Maar, kennelijk vinden de horeca eigenaars hun eigen portemonnee belangrijker dan de gezondsveiligheid van de mensen die erop af komen. Daar waar normaal dit volk op het terras zit, zitten ze nu met hun ijsjes en koffie in de berm zonder de inachtneming van de 1.5m
Om nog maar te zwijgen over de verkeersveiligheid met die mensen allemaal op of langs de straat.

En kennelijk vinden ambtenaren of politiemensen dit prima, aangezien dit nu al 2 weekenden achter elkaar zag gebeuren

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 apr 2020 19:01

Lol, keuze tussen eigen zaak nog wat omzet genereren of gesloten blijven? Makkelijke keuze imho....
Less is bore

Plaats reactie