Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 apr 2020 16:02

Ik vind dat nog best meevallen.
Een BMC Timemachine road is toch nog een stuk lager.

Ik zou er in ieder geval op passen (op de L met de standaard topcone van 1.5cm en 13cm stuurpen en op de XL zonder topcone en met een 11cm stuurpen)
Ik zou dus probleemloos dezelfde zit kunnen hebben als op mijn TCR (slammed, 13cm stuurpen) en op mijn BMC.

Het is een aerofiets, je moet dus overweg kunnen met veel drop.
Afbeelding

havermout
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2020 10:17

havermout 19 apr 2020 18:55

Dank voor de reacties. Fingers crossed dat het dan niet zo lang duurt. Ik zal morgen eens bellen.

Maxxx
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2020 10:44

Maxxx 20 apr 2020 10:51

havermout schreef: 19 apr 2020 18:55 Dank voor de reacties. Fingers crossed dat het dan niet zo lang duurt. Ik zal morgen eens bellen.
Hee, even een account aangemaakt omdat ik precies in dezelfde situatie zat als jij een week geleden. Ook de Canyon ultimate disc 7.0 en levertijd eind juni.

Ik heb afgelopen week een beetje de Canyon outlet in de gaten gehouden en opeens stonden er zaterdagochtend allemaal nieuwe fietsen in de outlet. Heb toen toch maar de 8.0 versie gekocht met korting die, als het goed is, deze week wordt geleverd.

Ik denk dat ze elke zaterdagochtend de outlet updaten dus misschien interessant om dat in de gaten te houden.

Succes!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 20 apr 2020 21:40

Bovenstaande is infetdaad interessant om in de gaten te houden. Ik rij nu al en maandje op een grail cf sl m, levertijd ergens dit najaar :-)

Gebruikersavatar
bw75
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 nov 2012 20:06

Gebruikersavatar bw75 21 apr 2020 08:15

Ook hier een Ultimate 8.0 besteld, leverdatum half juni. Ben benieuwd.

havermout
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2020 10:17

havermout 21 apr 2020 20:06

Maxxx schreef: 20 apr 2020 10:51
havermout schreef: 19 apr 2020 18:55 Dank voor de reacties. Fingers crossed dat het dan niet zo lang duurt. Ik zal morgen eens bellen.
Hee, even een account aangemaakt omdat ik precies in dezelfde situatie zat als jij een week geleden. Ook de Canyon ultimate disc 7.0 en levertijd eind juni.

Ik heb afgelopen week een beetje de Canyon outlet in de gaten gehouden en opeens stonden er zaterdagochtend allemaal nieuwe fietsen in de outlet. Heb toen toch maar de 8.0 versie gekocht met korting die, als het goed is, deze week wordt geleverd.

Ik denk dat ze elke zaterdagochtend de outlet updaten dus misschien interessant om dat in de gaten te houden.

Succes!
Hee, dank voor de tip! Houd ik dan ook maar even in de gaten.

De Canyon helpdesk gaf zelf aan dat er geen verschillen tussen de tijden op de website en de te ontvangen bevestiging van de mail zouden moeten voorkomen. Die persoon die ik sprak ging het nog even navragen bij het hoofdkantoor en ik ontvang hier per mail reactie op. Dus ik heb nog goede hoop.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12626
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 apr 2020 14:20

TL@ schreef: 19 apr 2020 16:02 Ik vind dat nog best meevallen.
Een BMC Timemachine road is toch nog een stuk lager.

Ik zou er in ieder geval op passen (op de L met de standaard topcone van 1.5cm en 13cm stuurpen en op de XL zonder topcone en met een 11cm stuurpen)
Ik zou dus probleemloos dezelfde zit kunnen hebben als op mijn TCR (slammed, 13cm stuurpen) en op mijn BMC.

Het is een aerofiets, je moet dus overweg kunnen met veel drop.
En dat is dus niet waar :-)

Een Aeroad is 397 reach en 550 stack en een BMC 395 en 555, dus 2mm korter en 5mm hoger. Niet veel dat snap ik, maar langer en lager ga je ze echt niet veel vinden dan een Aeroad.

Een Aeroad is over het algemeen bijna 1,5cm lager dan de concurrentie een foil heeft bij een reach van 395 een stack van 568. dat is toch ook een aero racer en daar zit ik met 185 en een bbl van 91cm op een drop van 12cm met 2cm spacers. Dat lijkt mij toch geen kleine drop

Heb je geen lange benen moet een aeroad prima passen natuurlijk.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 apr 2020 15:39

Dan heb je niet heel het plaatje opgenomen, de BMC heeft standaard een cockpit met een pen van -15° waardoor je dus een heel stuk lager uitkomt. Deze pen is niet echt te wisselen tegen iets met een minder hoek (het kan wel maar ziet er niet uit en dan moet stuur ook vervangen worden)
De -15° pen is dan ook nog eens wat platter.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12626
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 apr 2020 15:44

Dat heb ik inderdaad niet gezien, dat scheelt dan ook nog wel een centimeterje.

Ramses_98
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 dec 2019 12:11

Ramses_98 22 apr 2020 17:51

Beste fietsliefhebbers,

ik rijd nu al anderhalf jaar met de racefiets namelijk de Merida scultura 4000. Zeer tevreden over, niks op aan te merken. Nu kriebelt het wel om een nieuwe fiets te kopen, ik vind de canyon aeroad serie's zeer mooi, ondanks dat mijn fiets het nog perfect doet overweeg ik toch om de Aeroad CF SL Disc 8.0 te halen, Dit zou opzich wel een mooie upgrade zijn, aangezien ik van shimano 105 naar ultegra zou gaan en van velg remmen naar disc brakes. Nu vroeg ik mij af, of er mensen ervaring hebben met deze fiets, de service van canyon zelf en hoe de bike fitting is. Als ik mijn lengte en been lengte ingeef stellen ze de 2XS voor, dit lijkt me wel heel klein niet? Het grootste struikelblok voor mij is dat je geen beroep kunt doen op een dealer in de buurt, terwijl ik bij Merida een heel goede lokale dealer in de buurt heb. Verder weet ik ook dat een aeroad meer weegt dan andere modellen, ik woon dan wel in de vlaamse ardennen maar ga zeker niet in frankrijk de bergen in, dus opzich is dat geen probleem. Verder ben ik ook nog redelijk jong en atletisch, dus inboeten in comfort zou ook geen probleem mogen zijn.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Ramses_98 op 22 apr 2020 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 apr 2020 18:04

wasbeer2006 schreef: 22 apr 2020 15:44 Dat heb ik inderdaad niet gezien, dat scheelt dan ook nog wel een centimeterje.
Bij een stuurpen van 12cm (die ik nodig heb) zelfs 1.7cm (-7°) of 1.9cm (-6°)
Wat wel jammer is want anders zou ik de Timemachine ook overwogen hebben (maar ik betwijfel of die beter zou rijden dan mijn roadmachine :mrgreen: )
Afbeelding

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 22 apr 2020 18:09

Ramses_98 schreef: 22 apr 2020 17:51 Beste fietsliefhebbers,

ik rijd nu al anderhalf jaar met de racefiets namelijk de Merida scultura 4000. Zeer tevreden over, niks op aan te merken. Nu kriebelt het wel om een nieuwe fiets te kopen, ik vind de canyon aeroad serie's zeer mooi, ondanks dat mijn fiets het nog perfect doet overweeg ik toch om de Aeroad CF SL Disc 8.0 te halen, Dit zou opzich wel een mooie upgrade zijn, aangezien ik van shimano 105 naar ultegra zou gaan en van velg remmen naar disc brakes. Nu vroeg ik mij af, of er mensen ervaring hebben met deze fiets, de service van canyon zelf en hoe de bike fitting is. Als ik mijn lengte en been lengte ingeef stellen de de XS voor, dit lijkt me wel heel klein niet? Het grootste struikelblok voor mij is dat je geen beroep kunt doen op een dealer in de buurt, terwijl ik bij Merida een heel goede lokale dealer in de buurt heb. Verder weet ik ook dat een aeroad meer weegt dan andere modellen, ik woon dan wel in de vlaamse ardennen maar ga zeker niet in frankrijk de bergen in, dus opzich is dat geen probleem. Verder ben ik ook nog redelijk jong en atletisch, dus inboeten in comfort zou ook geen probleem mogen zijn.

Alvast bedankt!
Er zijn genoeg fietswinkels die er wél aan willen werken hoor.. Gewoon wat rondvragen.

En de canyon mag je tot 30 dagen retour sturen als hij je niet bevalt (je moet er natuurlijk ook geen 1000kms mee rijden) . Er zijn niet veel FM die deze garantie bieden.

Plaats reactie