Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pijn onderrug bij klimmen

korneeldebruyn
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 aug 2017 17:17

korneeldebruyn 18 apr 2020 23:24

Ik let altijd op mijn cadans, probeer altijd rond de 90 of hoger te zitten dus te zwaar trap ik vrijwel nooit.

Ik ben ondertussen begonnen met core-oefeningen.

Verder ga ik nog eens wat proberen spelen met zadelhoogte.... Eens zien of dit een effect heeft...

panguano
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2008 23:34

panguano 20 apr 2020 21:14

Heeft iemand misschien goede tips voor "Core Training"? Met name specifiek met een transfer naar fietsen/wielrennen? En hoe vaak moet je je Core trainen?

Met google kan ik natuurlijk het nodige vinden. En ik weet er zelf ook wel wat vanaf. Ik heb wel eens een tijdje een schema gebruikt, maar na een tijdje verwaterd het en ik vond het ook moeilijk inschatten of het ook echt effect had..... Ik zoek echt tips die in de praktijk getoetst zijn.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 20 apr 2020 21:37

Start eens met planken, hierdoor train je in een korte tijd best veel spieren. Met name je buikspieren.
Er zijn oefeningen welke je 5 minuten kosten, doe dit 2x daags (ochtend, avond)
Zoek maar eens op 5 min plank Workout
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 20 apr 2020 22:02

Internot stikt hiervan. Ook het hoog gewaardeerde cyclingtips heeft vorige week een artikel hier aan gewijd: https://cyclingtips.com/2020/04/7-stren ... r-cycling/

FlinkenFugel
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 feb 2019 07:42

FlinkenFugel 20 apr 2020 22:13

Ik kwam er achter dat de rug erg zwak was. Bij de fysio een plan opgesteld voor core verbetering. Belangrijk om de oefeningen in de goede houding te doen. Inderdaad 2x per dag 5 tot 10 minuten op een yogamatje aan de slag en binnen een paar weken goed resultaat. Ik heb er veel profijt van bij het fietsen maar ook andere activiteiten (bij tuin klusjes merk ik heel veel verbetering).

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en veel minder last van de onderrug. Voor ik er aan begon ook de chiropractor bezocht een paar keer. Of sit heeft bijgedragen aan een resultaat op lange termijn blijft gissen. Succes!

Plaats reactie