Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Meisjesfiets 20" - info

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 07 apr 2020 08:51

Goeiemorgen,
Mijn dochtertje van bijna 5 is uit haar 16" fietskes uitgegroeid. Nu dus op zoek naar een 20". Ze wil een stadsfietsje, liefst met bagagedrager voor en achter voor haar poppetjes :lol:
Mijn wederhelft had deze gevonden op bol.com, maar ik twijfel...
Afbeelding

iemand hier die onlangs dezelfde zoektocht gemaakt heeft? liefst een online aanbieder wegens alle fysieke winkels gesloten. Tips? Do's en dont's?

Alvast bedankt!
Sven

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 apr 2020 10:26

Wij hebben een maand of 4 terug een zoektocht gehad naar een 16'' fiets voor onze dochter van 3. Mijn ervaring: alles wat ik online had uitgezocht is afgevallen. Tijdens proefritten bij de lokale fietsboeren bleek ze daar niet op te kunnen fietsen om allerlei redenen. Uiteindelijk de fiets gekocht waar zij het snelst en meest vertrouwd op wegfietste. Was niet mijn eerste keus geweest, maar lekker belangrijk. Omdat het voor haar makkelijk gaat op deze fiets, wil ze er heel graag op fietsen en daar gaat het uiteindelijk om denk ik.

Mijn ervaring met zo'n bagagedrager voorop is dat dit je stuur erg zwaar en onvoorspelbaar maakt (door het gewicht gaat het stuur heel snel een kant op trekken bij een beetje naar links of naar rechts hangen). Het maakt trouwens de fiets ook onnodig zwaar.

Om een lang verhaal kort te houden: bij een kinderfiets voor een 5 jarige niet online kopen maar alleen na een proefrit. Vervelend nu de winkels dicht zijn. Wacht er nog maar even mee, op de lange termijn is dat beter.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 apr 2020 12:43

En de ene 20 inch fiets is de andere niet hebben wij gemerkt. Wielmaat zegt maar een klein beetje over de hoogte van het zadel en stuur. Zo kan de ene 16 inch fiets bijna even groot zijn als de andere 20inch

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 07 apr 2020 22:15

We hebben er een paar achter de rug. Veel van de goedkopere fietsjes zijn wel loodzwaar. Om die reden voor onze zoon een duurdere 20 inch Trek gekocht waar gewicht merkelijk lager lag.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 08 apr 2020 18:42

Gewicht is wel een issue idd. En die bagage rekken (waar uiteraard ook een mand/krat op moet) zijn een ramp.

Ik begeleid de klas van mijn dochter (groep 6, 9 a 10 jaar) als ze naar de gymzaal fietsen en er zijn er nog heel veel die amper rechtuit kunnen fietsen omdat die mandjes de boel instabiel maken.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 apr 2020 19:23

Er wordt wel vaak reclame gemaakt met teksten als "het zware stalen frame zorgt voor stabiliteit". Vervolgens zetten ze hun voet neer en donderen om door het gewicht en het rek wat je stuur en fiets om haalt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 apr 2020 23:53

Koop dus een Frog o.id. dan heb je een fiets waar ze mee uit de voeten kan. Het kost wat maar het heeft ook veel meer restwaarde dan zo'n prul dat recht uit de winkel al naar het oud ijzer kan wat mij betreft.

Je kind zelf de fiets laten uitzoeken is ook geen goed idee. Kiezen voor het juiste kleurtje en welke bel is al leuk genoeg voor ze en blij zijn ze toch wel, en al helemaal als ze zich zeker voelen op de fiets en ervaren dat ze de fiets onder controle hebben.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie