Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 07 apr 2020 07:58

Hanz Bé schreef: 06 apr 2020 22:26 Dat vind ik een raar besluit. Wielerclubs mogen sowieso niet “als club” fietsen. Dit klinkt als een maatregel voor de bühne.
Zo een besluit klinkt ook meteen als: "wielerclubs lappen de regels massaal aan hun laars, en de hele polder stroomt vol met groepen wielrenners".

Dat is vervolgens weer koren op de molen van de groep mensen die toch al een hekel heeft aan wielrenners, die dit nog jaren lang als argument kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2020 08:12

Mijn enige probleem bij het besluit van gisteravond is dat ze spreken over het weren van groepen. Joehoeeeee, groepen mag sowiso niet! Dus gewoon aanpakken ipv afsluiten.
Waarschijnlijk heb ik in het Groene Hart gewoon dit weekend weer de motorterreur, want hier gaan ze echt niet de boel afsluiten (niet nodig ook). Ik heb absoluut niets tegen motoren, maar wel tegen die teringherrie van die aangepaste uitlaten.
Less is bore

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 07 apr 2020 08:36

Op de lekdijk was het ook feest, gelukkig maar een klein stukje in mijn route.
Ik zat er wel een beetje over te piekeren of het nou eigenlijk wel een overtreding van de richtlijnen is, want in tegenstelling tot wielrenners houden motorrijders wel steeds 1.5 meter afstand van elkaar.

Ergens komt er een gevoel op van "wij niet, dus jullie ook niet", maar eerlijk gezegd denk ik dat er niet veel besmettingsrisico is met al die ingepakte gasten.

Aan de andere kant is het bijna niet te ontkennen dat ze met z'n allen ergens hebben afgesproken, en dan heeft een samenscholing plaatsgevonden, dus dan zouden ze daar met terugwerkende kracht op gepakt kunnen worden.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 apr 2020 08:39

vermeulen schreef: 07 apr 2020 07:58
Hanz Bé schreef: 06 apr 2020 22:26 Dat vind ik een raar besluit. Wielerclubs mogen sowieso niet “als club” fietsen. Dit klinkt als een maatregel voor de bühne.
Zo een besluit klinkt ook meteen als: "wielerclubs lappen de regels massaal aan hun laars, en de hele polder stroomt vol met groepen wielrenners".

Dat is vervolgens weer koren op de molen van de groep mensen die toch al een hekel heeft aan wielrenners, die dit nog jaren lang als argument kunnen gebruiken.
Precies,ik ben Zondag 1 groepje van 4 tegen gekomen en reden ook nog uit elkaar.Gisteren alleen maar solo gangers.Maar deze burgervader die het woord voerde valt nog zelf van een 3 wieler af.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 apr 2020 08:40

Net op een radio journaal: "Motorrijders en wielrenners hebben afgelopen weekend voor zoveel overlast gezorgd, dat voor hen komend paasweekend bepaalde wegen en gebieden op slot gaan"

Volgens mij was de uitleg van de veiligheidsregio's, dat het niet zozeer overlast was, maar teveel drukte waardoor wandelaars in de verdrukking kwamen en hun 1,5m niet konden handhaven.

Zeer opmerkelijke paradox, dat de wandelaars die op de wegen en fietspaden te wandelen zijn.., in de verdrukking komen. Dat vervolgens geframed wordt als overlast door wielrenners en motoren. En dat aangepakt zou moeten worden...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 apr 2020 08:45

slugbait schreef: 06 apr 2020 18:49 https://www.dvhn.nl/drenthe/Wielrenner- ... 38079.html

*zucht*

Ik had het ook kunnen plaatsen in het "wielrenners in de media"-topic: de betere kop van dit artikel was geweest "Man spuugt vrouw in het gezicht; vrouw doet aangifte", Het feit dat hij op een racefiets doet er niet zoveel toe, maar het is wel negatieve stemmingmakerij richting onze hobby.

Onderstaande schreef ik als reactie op de Facebook pagina van DVHN. Opvallend genoeg kreeg ik tientallen likes en hartjes op het bericht (was het mij verder niet om te doen)

Afgelopen zondag fiets ik met mijn racefiets en zie op afstand een vader met 2 hele jonge kinderen op het fietspad. Ik nader stapvoets en geef de vader alle tijd om zijn kinderen even veilig te stellen. Een wederzijdse vriendelijke knik en ik ga weer verder. Een half uur later komen mij 2 ruiters tegemoet. Ik rem af en stop even om de paarden mij rustig zonder schrik te laten passeren. Een wederzijdse vriendelijke knik en ga weer verder. Tijdens dezelfde rit nader ik af en toe oudere mensen van achteren die ook lekker aan aan het fietsen zijn op de e bike. Ik fiets er heel rustig achter wacht even tot ze mij hebben opgemerkt en ik geef aan dat ik wel even wacht zodat ze ruimte kunnen maken. Een wederzijdse vriendelijke knik en ik ga weer verder. Dan fiets ik een dorpskern in er staan een aantal auto’s aan de linkerkant geparkeerd. Een tegenligger in een auto die blijkbaar te veel haast heeft en niet het geduld om mij fatsoenlijk voorrang te geven. Volgas rijd hij door. Ik kon nog net de berm in rijden zonder te vallen... helaas geen wederzijdse vriendelijke knik want de auto reed onbekommerd verder.... kutvolk die wielrenners... en wat betreft deze gast.. het zou wel eens net zo’n figuur kunnen zijn geweest als die automobilist die mij bijna onderste boven reed.. gewoon een asociaal stuk vreten. Maar dat heeft weinig te maken met wielrennen..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2020 08:49

MarkVeenstra schreef: 07 apr 2020 08:40
Zeer opmerkelijke paradox, dat de wandelaars die op de wegen en fietspaden te wandelen zijn..,
Omdat ze van de gemeenten en natuurorganisaties niet de bossen in mogen :lol:
Less is bore

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 07 apr 2020 10:54

Wat is trouwens een wielrenner? Kan ik dit weekeinde dan wel op mijn ligfiets gaan fietsen op desbetreffende weggetjes?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 apr 2020 11:14

aloisvonesterhazy schreef: 07 apr 2020 10:54 Wat is trouwens een wielrenner? Kan ik dit weekeinde dan wel op mijn ligfiets gaan fietsen op desbetreffende weggetjes?
makkelijk.., helm, lycra pakje.., en bij voorkeur met een krom stuur. Maar ik gok dat als je aan 2 van de 3 eisen voldoet, ze je ook wel als wielrenner aanmerken ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 apr 2020 11:53

Ach, als je bij zo'n weggetje dat wordt afgezet aankomt, ga je dan op basis van wel of geen helm of je stuur alsnog je plekje opeisen? Of rij je gewoon een blokje om? Ik hoop het laatste. Ik ben blij dat we nog kunnen fietsen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 apr 2020 11:54

Lontjes worden steeds korter :-( rustig even aan het hardlopen op een boerenweggetje (zandpad) in een natuurgebied. (Vlak bij huis) komt een vent in een Dacia duster die mij met 25 km vlak maar dan vlak voorbij gaat (haar op mijn arm vloog omhoog bij wijze van) ik schud nee zodat die ziet in de spiegel. Hij keert komt naar mij toe ik doe zijn deur open en vraag waarom dat nou nodig was? Krijg een hele grote bek dat ik een gaatje in mijn hoofd heb en als toetje dat ik een dikke lul ben... een 65 plusser ttsssss. Ik zou er heel hard om kunnen lachen als het niet zo triest was. Ik gun zijn obese lijf wel een Corona IC’tje :evil:

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 apr 2020 12:38

De psychische gevolgen van de huidige omstandigheden zijn niet te bevatten. Daar krijgen we ook nog wel meer last van.

Plaats reactie