Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 apr 2020 18:40

daniel1975 schreef: 06 apr 2020 18:21
De veiligheidsregio vergadering vanavond heeft dit helaas wel op de agenda staan.....
En dan, ik kan mij niet voorstellen dat ze het wielrennen gaan verbieden. Want waar zit de scheidslijn tussen sportief fietsen of wielrennen.
Strenger controleren mag van mij, zolang je met max 2 bent is er niets aan de hand.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 06 apr 2020 18:49

https://www.dvhn.nl/drenthe/Wielrenner- ... 38079.html

*zucht*

Ik had het ook kunnen plaatsen in het "wielrenners in de media"-topic: de betere kop van dit artikel was geweest "Man spuugt vrouw in het gezicht; vrouw doet aangifte", Het feit dat hij op een racefiets doet er niet zoveel toe, maar het is wel negatieve stemmingmakerij richting onze hobby.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 apr 2020 19:40

Dat is dan ook wel echt te ranzig. Kan me er iets bij voorstellen hoe zoiets gebeurd, vrouw met 3 loslopende kinderen die als jonge honden over de weg dwarrelen terwijl die man net op koers lag voor een PR.

Ik neem de moeite nooit er iets van te zeggen (we delen de weg, dus ik knijp gewoon in de remmen en glimlach vriendelijk), maar kan me voorstellen dat iemand met wat adrenaline er wel iets van zegt en waarschijnlijk de volle laag terug krijgt over hoe kudt wielrenners zijn.

Hoe dan ook geen enkel excuus om zijn actie goed te praten. Wat mij betreft een dikke boete voor wangedrag (met of zonder fiets) en een bosje bloemen van de anti-wieler vereniging voor de gratis reclame.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 apr 2020 19:45

alliance_0 schreef: 06 apr 2020 18:15 Net weer op de tv; motorrijders en wielrenners, de groepen die lak hebben aan de regels.
En doordeweeks de landwerkers en de loonwerkers,vanmorgen bijna voor de 3de keer in 6 dagen aangereden ten tijde dat ze mij passeren en vervolgens afsnijden.Op aangesproken en de volgende keer zou die me dood rijden.Wat een lomp volk is dat helaas.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 apr 2020 20:50

Wat een smerig stuk vreten zeg... elke spaak van zijn fiets anaal inbrengen en een week laten zitten.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 06 apr 2020 21:19

ypuh schreef: 06 apr 2020 19:40
Dat is dan ook wel echt te ranzig. Kan me er iets bij voorstellen hoe zoiets gebeurd, vrouw met 3 loslopende kinderen die als jonge honden over de weg dwarrelen terwijl die man net op koers lag voor een PR.
Vooral in Schoonloo is dit bizar, Dat is een kruispunt van twee provinciale wegen en 10 huizen? Als je hier al over de rooie gaat als "fietser", dan is er sowieso iets mis je.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 apr 2020 21:39

daniel1975 schreef: 06 apr 2020 18:21 Ja, de media zal eens niet de kans aangrijpen om deze groepen in een kwaad daglicht te zetten.
De veiligheidsregio vergadering vanavond heeft dit helaas wel op de agenda staan.....
Aan de andere kant: media krijgen het ook op een presenteerblaadje aangereikt....

Zojuist op het journaal: in de veiligheidsregio besproken. Wielrenners en motorrijders. Men gaat bepaalde gebieden afsluiten voor toeristisch motorverkeer en handhaven op groepen wielrenners. Terecht lijkt me. Alhoewel ik me afvraag of motorverkeer alleen groepen betreft. Iemand die in zijn eentje een rondje rijdt op de motor lijkt me eerder minder schadelijk dan een solo wielrenner.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 06 apr 2020 22:21

In de media: Bepaalde toeristische plekken en kleine landweggetjes worden komend weekeinde afgesloten voor motorrijders en wielerclubs. Dit om wandelaars de kans te geven het komende paasweekeinde van het mooie weer te genieten. Dat hebben de veiligheidsregio’s vanavond in Utrecht afgesproken.

Er zijn genoeg kleine landweggetjes waar geen kip ooit komt maar daar hoef je dan ook niet te controleren...

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 apr 2020 22:26

Dat vind ik een raar besluit. Wielerclubs mogen sowieso niet “als club” fietsen. Dit klinkt als een maatregel voor de bühne.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2020 22:27

Ik denk dat we hier binnen een half uur 80% van de weggetjes kunnen benoemen.
Verstandige beslissing imho.
Groepen tegenhouden en direct ook op de bon.
Less is bore

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 06 apr 2020 23:01

Dus Natuurmonumenten/Staatsbosbeheer wil niet dat wandelaars de bossen in gaan. Vervolgens gaan we de wandelaars de weg op sturen.. waar ze verkeer tegenkomen. Dan sluiten we de kleine wegen zodat wandelaars hun gang kunnen gaan.

Gaan we dan vervolgens de B-wegen afsluiten voor auto's zodat fietsers hun gang kunnen gaan. En de A-wegen alleen toegankelijk maken voor motoren?

Rare wereld leven we in...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 apr 2020 07:48

Gaat het om wielerclubs? Of om wielrenners?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... b-covid-19

Hoe gaat het aangegeven worden of weg A, of gebied X, voor bepaalde doelgroepen verboden terrein is?
En als nu al "wielerclubs" en "wielrenners" door elkaar gebruikt worden..., hoe gaat de handhaving dat straks beoordelen?
In een groep mocht toch al niet, dus als er nu strengere maatregelen zijn.., is het dan simpelweg alles met een krom stuur en lycra pakje aan?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie