Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 04 apr 2020 17:39

zojuist 110km op de S3 gereden met 1100 hoogtemeters. na vijf minuten was ik de fiets nu echt weer gewoon zoals vroeger en ik moet er nu wel bij zeggen dat de S3 ivm de R5 idd meer uitnodigde om sneller te rijden en onder in de beugel te hangen.
het betere bochtenwerk met de S3 is volgens mij ook te danken aan het feit dat je met deze geometrie iets meer "achter het bracket zit" met je zadel.

en idd, de lengte tussen de twee wielen bij deze modellen is verschillend denk ik. Op de Tacx spider standaard moet ik de voorste snelspanner naar voor schuiven om de R5 er op te kunnen bevestigen ivm de S3.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 apr 2020 18:35

Idd ypuh, de S Serie van 2015/2018 heeft veel lager aangezette seatstays die ook een stuk dunner zijn, net zoals de R serie.
Die S serie heb ik toevallig een paar weken geleden verkocht, deze was weer iets comfortabeler dan de S serie van 2009/2014.
Maar vooral de aero zadelpen van de S zorgt voor wat minder comfort dan de ronde pen in de R serie.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 apr 2020 18:43

Mijn S staat stil nu er geen koersjes bij de nevenbonden zijn...

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 04 apr 2020 20:46

hoeft niet stil te staan hé. ;-) die zal ook wel rijden als een trein?

Gebruikersavatar
kc82
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Gebruikersavatar kc82 06 apr 2020 10:11

detest schreef: 03 apr 2020 15:46
kc82 schreef: 23 mar 2020 09:57 Nieuwe fiets :-)

Afbeelding

Ik had voor de foto misschien even het zadeltasje eraf moeten halen...
Prachtige fiets! Maar pas je wel op met de 'doorslagbeveiliging' van het stuur? https://weightweenies.starbike.com/foru ... 3&t=160636
Volgens mij is dit nog het 'oude' frame, met de pinbeveiliging, zoals in het youtube filmpje wordt verteld. De nieuwe frames hebben die pin niet, waardoor het frame de vork opvangt bij te grote stuuruitslag.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 apr 2020 12:05

raven14 schreef: 04 apr 2020 18:43 Mijn S staat stil nu er geen koersjes bij de nevenbonden zijn...

Afbeelding
:like:

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 22 mei 2020 13:59

Kan er iemand wijs uit de prijs strategie van de S5?
De ultegra variant kost €5500 terwijl de di2 variant €8000 kost. Het enige verschil dat ik kan vinden is de prijs van de groep (€600 bij Mantel) en de wielen (p1800 kosten ongeveer €300, de Arc 1400 rond de €1500). Dat verklaart zo’n €1800 prijs verschil, niet de €2500 die er nu tussen zit.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 22 mei 2020 17:43

Aan de specs te zien is dat idd het enige verschil.
Dus los frame kopen en zelf opbouwen, kun je goedkoper uitkomen, ik heb bv die wielen in de 48mm uitvoering nieuw voor €1100,- op de kop kunnen tikken.
Wordt het verschil nog groter...

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 22 mei 2020 20:29

Inderdaad. Enige probleem is dat de spacers dealer items zijn en niet standaard geleverd worden bij het frame.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 22 mei 2020 21:40

wmc schreef: 22 mei 2020 20:29 Inderdaad. Enige probleem is dat de spacers dealer items zijn en niet standaard geleverd worden bij het frame.
Welke spacers bedoel je? En de meeste kleine onderdelen kun je los ook wel via de dealer krijgen is mijn ervaring.

Zou het frame denk ik toch ook het liefste bij een dealer of grote winkel kopen i.v.m. de levenslange garantie.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 mei 2020 07:49

Bij een S5 frameset hoort ook het stuur, dus de bijgeleverde spacer(s) zitten er dan ook automatisch bij.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur.
Het model van Raven14 is nog met de oude constructie, zie foto hierboven, de nieuwe S5 heeft dat aparte stuur.
En bij dat oude model passen alle verkrijgbare spacers, dus niet specifiek Cervelo.

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 23 mei 2020 14:07

scottpch schreef: 23 mei 2020 07:49 Bij een S5 frameset hoort ook het stuur, dus de bijgeleverde spacer(s) zitten er dan ook automatisch bij.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur
De stuurnok/pen zit dus niet vast aan het stuur. Specifiek kan er daar zowel een hoogte als hoek spacer geplaatst worden. Ook onder de stuurpen is er een mogelijkheid om tot 30mm spacers te plaatsen. Esthetisch is dat natuurlijk een drama (al valt 5mm nog wel mee), maar om aan die spacers te komen is best een dingetje.

Plaats reactie