zojuist 110km op de S3 gereden met 1100 hoogtemeters. na vijf minuten was ik de fiets nu echt weer gewoon zoals vroeger en ik moet er nu wel bij zeggen dat de S3 ivm de R5 idd meer uitnodigde om sneller te rijden en onder in de beugel te hangen.
het betere bochtenwerk met de S3 is volgens mij ook te danken aan het feit dat je met deze geometrie iets meer "achter het bracket zit" met je zadel.
en idd, de lengte tussen de twee wielen bij deze modellen is verschillend denk ik. Op de Tacx spider standaard moet ik de voorste snelspanner naar voor schuiven om de R5 er op te kunnen bevestigen ivm de S3.
Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Idd ypuh, de S Serie van 2015/2018 heeft veel lager aangezette seatstays die ook een stuk dunner zijn, net zoals de R serie.
Die S serie heb ik toevallig een paar weken geleden verkocht, deze was weer iets comfortabeler dan de S serie van 2009/2014.
Maar vooral de aero zadelpen van de S zorgt voor wat minder comfort dan de ronde pen in de R serie.
Die S serie heb ik toevallig een paar weken geleden verkocht, deze was weer iets comfortabeler dan de S serie van 2009/2014.
Maar vooral de aero zadelpen van de S zorgt voor wat minder comfort dan de ronde pen in de R serie.
Volgens mij is dit nog het 'oude' frame, met de pinbeveiliging, zoals in het youtube filmpje wordt verteld. De nieuwe frames hebben die pin niet, waardoor het frame de vork opvangt bij te grote stuuruitslag.detest schreef: ↑03 apr 2020 15:46Prachtige fiets! Maar pas je wel op met de 'doorslagbeveiliging' van het stuur? https://weightweenies.starbike.com/foru ... 3&t=160636
Kan er iemand wijs uit de prijs strategie van de S5?
De ultegra variant kost €5500 terwijl de di2 variant €8000 kost. Het enige verschil dat ik kan vinden is de prijs van de groep (€600 bij Mantel) en de wielen (p1800 kosten ongeveer €300, de Arc 1400 rond de €1500). Dat verklaart zo’n €1800 prijs verschil, niet de €2500 die er nu tussen zit.
De ultegra variant kost €5500 terwijl de di2 variant €8000 kost. Het enige verschil dat ik kan vinden is de prijs van de groep (€600 bij Mantel) en de wielen (p1800 kosten ongeveer €300, de Arc 1400 rond de €1500). Dat verklaart zo’n €1800 prijs verschil, niet de €2500 die er nu tussen zit.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Aan de specs te zien is dat idd het enige verschil.
Dus los frame kopen en zelf opbouwen, kun je goedkoper uitkomen, ik heb bv die wielen in de 48mm uitvoering nieuw voor €1100,- op de kop kunnen tikken.
Wordt het verschil nog groter...
Dus los frame kopen en zelf opbouwen, kun je goedkoper uitkomen, ik heb bv die wielen in de 48mm uitvoering nieuw voor €1100,- op de kop kunnen tikken.
Wordt het verschil nog groter...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Welke spacers bedoel je? En de meeste kleine onderdelen kun je los ook wel via de dealer krijgen is mijn ervaring.
Zou het frame denk ik toch ook het liefste bij een dealer of grote winkel kopen i.v.m. de levenslange garantie.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Bij een S5 frameset hoort ook het stuur, dus de bijgeleverde spacer(s) zitten er dan ook automatisch bij.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur.
Het model van Raven14 is nog met de oude constructie, zie foto hierboven, de nieuwe S5 heeft dat aparte stuur.
En bij dat oude model passen alle verkrijgbare spacers, dus niet specifiek Cervelo.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur.
Het model van Raven14 is nog met de oude constructie, zie foto hierboven, de nieuwe S5 heeft dat aparte stuur.
En bij dat oude model passen alle verkrijgbare spacers, dus niet specifiek Cervelo.
De stuurnok/pen zit dus niet vast aan het stuur. Specifiek kan er daar zowel een hoogte als hoek spacer geplaatst worden. Ook onder de stuurpen is er een mogelijkheid om tot 30mm spacers te plaatsen. Esthetisch is dat natuurlijk een drama (al valt 5mm nog wel mee), maar om aan die spacers te komen is best een dingetje.scottpch schreef: ↑23 mei 2020 07:49 Bij een S5 frameset hoort ook het stuur, dus de bijgeleverde spacer(s) zitten er dan ook automatisch bij.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur