Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 02 apr 2020 23:57

superb11 schreef: 02 apr 2020 21:39 Iets noordelijker bij Elten/Emmerich kun je ook gewoon de grens over, is mijn ervaring van eerder deze week,
ook geen bijzonderheden gezien, behalve tanktoeristen.
Iets zuidelijker kon ik de afgelopen dagen (inclusief vandaag) gewoon de grens over. O.a. rond het Meinweggebied en de Selfkant.

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 03 apr 2020 09:19

Is het nu zo moeilijk om eventjes binnen de landsgrenzen te blijven?

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 03 apr 2020 09:27

uninvitedguest schreef: 02 apr 2020 21:53
anderson99 schreef: 02 apr 2020 12:19 Ik zie opeens veel dikkertjes hardlopen die hebben waarschijnlijk gehoord dat het virus gek is op obesitas.
Hahaha, heb inderdaad ook al een aantal stevige medemensen zien skeeleren/fietsen/hardlopen in ogenschijnlijk splinternieuwe sportoutfits met een dikke rooie kop!!!!

Ooit zijn we allemaal voor het eerst begonnen, en wie weet waar het toe leidt.
Dat is zeker zo hopelijk houden ze het vol en krijgen ze het hardloop virus of fiets virus te pakken beter dan een griep virus.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 03 apr 2020 09:48

Pallieter schreef: 03 apr 2020 09:19 Is het nu zo moeilijk om eventjes binnen de landsgrenzen te blijven?
Ja, als het stukje tussen de 2 landsgrenzen maar 7 kilometer bedraagt.
Bovendien (en dat zien mensen in Brussel en Den Haag niet) zijn de landsgrenzen in het grensgebied volledig arbitrair en komen niet overeen met het natuurlijk verloop van het landschap.

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 03 apr 2020 13:12

ultra_ivo schreef: 03 apr 2020 09:48
Pallieter schreef: 03 apr 2020 09:19 Is het nu zo moeilijk om eventjes binnen de landsgrenzen te blijven?
Ja, als het stukje tussen de 2 landsgrenzen maar 7 kilometer bedraagt.
Bovendien (en dat zien mensen in Brussel en Den Haag niet) zijn de landsgrenzen in het grensgebied volledig arbitrair en komen niet overeen met het natuurlijk verloop van het landschap.
Ook bij Elten gaat het om een stukje waar de grens niet aansluit bij natuurlijke grenzen, zoals verderop langs de Rijn bij Spijk wel het geval is, Het gebied rond Elten was zelfs na de 2e WO nog een tijdje Nederlands,

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 03 apr 2020 14:19

Vandaag in het parool ivm mooie weer dit weekend: Gemeente Amsterdam heeft aangekondigd dat er voor groepjes fietsers die langs de Amstel fietsen in groep geen coulance is. De boete voor het overtreden van het samenscholingsverbod is 390 euro.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 03 apr 2020 14:54

ultra_ivo schreef: 03 apr 2020 09:48
Pallieter schreef: 03 apr 2020 09:19 Is het nu zo moeilijk om eventjes binnen de landsgrenzen te blijven?
Ja, als het stukje tussen de 2 landsgrenzen maar 7 kilometer bedraagt.
Bovendien (en dat zien mensen in Brussel en Den Haag niet) zijn de landsgrenzen in het grensgebied volledig arbitrair en komen niet overeen met het natuurlijk verloop van het landschap.
Bijkomend voordeel is wel dat het Corona virus zich wel strikt aan de landsgrenzen houdt. Dus die laat zich wel stoppen bij de grens........

Oh, wacht, als het eenmaal binnen het Schengen gebied is, dan heeft het vrij verkeer binnen het gehele gebied toch??? ;)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 apr 2020 14:58

vantheman schreef: 03 apr 2020 14:19 Vandaag in het parool ivm mooie weer dit weekend: Gemeente Amsterdam heeft aangekondigd dat er voor groepjes fietsers die langs de Amstel fietsen in groep geen coulance is. De boete voor het overtreden van het samenscholingsverbod is 390 euro.
Terecht lijkt me. Als heb ik de laatste dagen niet meer het idee dat wielrenners of overige weggebruikers nou echt nog het probleem zijn. Ik verwacht wel dat door het mooie weer gewoon heel veel eenlingen/families besluiten dat zondagmorgen wel een goed moment is om weer eens een luchtje te gaan scheppen in het lokale recreatiegebied.

Zo stelde mijn moeder voor dit weekend de fietsen achterop te zetten en een rondje door de Drentse bossen te rijden, maar gelukkig heeft m'n vader nog wel verstand. Je hebt nu bijna 7 dagen per week en 15u per dag de kans hebt om naar buiten te gaan, waarom moet iedereen dan per se op zondagochtend er op uittrekken vraag ik mij af? Is de mens dan zo'n gewoontedier?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 apr 2020 14:59

Amsterdam ook de grachten dicht en de parken eveneens. Terecht lijkt me.

Vanmorgen door de miezer toch nog best wel wat fietsers gezien, vrijwel allemaal solo overigens...

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 03 apr 2020 15:04

ypuh schreef: 03 apr 2020 14:58
vantheman schreef: 03 apr 2020 14:19 Vandaag in het parool ivm mooie weer dit weekend: Gemeente Amsterdam heeft aangekondigd dat er voor groepjes fietsers die langs de Amstel fietsen in groep geen coulance is. De boete voor het overtreden van het samenscholingsverbod is 390 euro.
Terecht lijkt me. Als heb ik de laatste dagen niet meer het idee dat wielrenners of overige weggebruikers nou echt nog het probleem zijn. Ik verwacht wel dat door het mooie weer gewoon heel veel eenlingen/families besluiten dat zondagmorgen wel een goed moment is om weer eens een luchtje te gaan scheppen in het lokale recreatiegebied.

Zo stelde mijn moeder voor dit weekend de fietsen achterop te zetten en een rondje door de Drentse bossen te rijden, maar gelukkig heeft m'n vader nog wel verstand. Je hebt nu bijna 7 dagen per week en 15u per dag de kans hebt om naar buiten te gaan, waarom moet iedereen dan per se op zondagochtend er op uittrekken vraag ik mij af? Is de mens dan zo'n gewoontedier?
Thuiswerken gaat gewoon door, en de scholen ook, dus veel mensen kunnen nog steeds alleen het weekend er op uit.
Het zou ook nog iets kunnen zijn in de strijd tegen corona; het hele idee van een weekend afschaffen, en gewoon twee vrij uit te kiezen dagen per week vrij krijgen.
Dan spreid je de drukte.

Maar goed, de uitzonderingen die zich toch misdragen kunnen ze niet streng genoeg beboeten wat mij betreft.

Anyways, vorige week ben ik 110km gaan fietsen, en als ik boetes uit had mogen delen aan groepen wielrenners, dan had ik dat twee keer kunnen doen. Het overgrote meerendeel van de wielrenners houdt zich gewoon netjes aan de regels.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 03 apr 2020 15:41

Nu gaan ze te ver! :twisted:

Overigens is de Nederlandse vertaling erbarmelijk. Misschien was de enige Nederlandstalige ambtenaar met ziekteverlof?

Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 apr 2020 15:54

ypuh schreef: 03 apr 2020 14:58 Terecht lijkt me. Als heb ik de laatste dagen niet meer het idee dat wielrenners of overige weggebruikers nou echt nog het probleem zijn.
Vanmorgen nog paar groepjes van 2-4 man gezien langs de Rondehoep.

Plaats reactie