Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 mar 2020 21:57

Voorlopig geen MTB voor ondergetekende. Iets met niet onnodig risico willen nemen om op zaterdagmiddag bij de eerste hulp als gecrashte MTB'er binnen te komen. (ik heb mezelf uit veiligheid een MTB verbod opgelegd, want iets met botjes breken in verleden).
Maar gelukkig het alternatief, namelijk mijn gravelracer. Deze fiets is onderhand goed waard voor me.
Om niet steeds op de UHR te trappen, vrij vroeg naar Ede gereden om vanaf daar 2 GPX'en te rijden. Beide van gravelrides.cc. De eerste en lus van 79 km en de 2e iets meer dan 50 km.
In begin frisjes, maar oh zo lekker rustig. Deze omgeving niet zo vaak gereden en oh wat is het daar mooi trappen. Weet nu dat ik vaker deze hoek op ga.
Onderweg relatief veel onverhard en mooie uitzichten en soms pittig klimwerk zoals hieronder.
Afbeelding

Verder alles zonovergoten, alleen die wind vooral in het begin best koud. Maar dit liever als warmer en bagger. Nu stofdroog en zelfs mul.

Overall net iets meer dan 130km en meer dan genoeg voor vandaag https://www.strava.com/activities/3227033303 Daarna nog lekker in de zon op terras thuis.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 mar 2020 11:13

fredmtb-sport schreef: 28 mar 2020 21:57 Voorlopig geen MTB voor ondergetekende. Iets met niet onnodig risico willen nemen om op zaterdagmiddag bij de eerste hulp als gecrashte MTB'er binnen te komen. (ik heb mezelf uit veiligheid een MTB verbod opgelegd, want iets met botjes breken in verleden).
Maar gelukkig het alternatief, namelijk mijn gravelracer. Deze fiets is onderhand goed waard voor me.
Om niet steeds op de UHR te trappen, vrij vroeg naar Ede gereden om vanaf daar 2 GPX'en te rijden. Beide van gravelrides.cc. De eerste en lus van 79 km en de 2e iets meer dan 50 km.
In begin frisjes, maar oh zo lekker rustig. Deze omgeving niet zo vaak gereden en oh wat is het daar mooi trappen. Weet nu dat ik vaker deze hoek op ga.
Onderweg relatief veel onverhard en mooie uitzichten en soms pittig klimwerk zoals hieronder.
Afbeelding

Verder alles zonovergoten, alleen die wind vooral in het begin best koud. Maar dit liever als warmer en bagger. Nu stofdroog en zelfs mul.

Overall net iets meer dan 130km en meer dan genoeg voor vandaag https://www.strava.com/activities/3227033303 Daarna nog lekker in de zon op terras thuis.
Foto is de muur van Mariendal als ik het goed zie🤕
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 29 mar 2020 11:33

Klopt, inderdaad die muur. Kon ik eindelijk mijn lichtste versnelling gebruiken. Wat een “ rotding”, maar omgeving super die dat meer dan goed maakte.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 mar 2020 16:53

fredmtb-sport schreef: 29 mar 2020 11:33 Klopt, inderdaad die muur. Kon ik eindelijk mijn lichtste versnelling gebruiken. Wat een “ rotding”, maar omgeving super die dat meer dan goed maakte.
Klopt,ik ga voor de muur rechts af dan een mooie lopende klim tot hetzelfde punt als je na de muur rechts af gaat.Daar schuin de Schelmseweg oversteken en hup weer naar de mooie gravel paden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 30 mar 2020 10:56

Vond niet vandaag plaats maar wil dit toch nog delen ...

Ging zaterdagochtend fietsen. Ben ik buiten de singels aan de rand van Enschede, knapt mijn ketting.
Nieuwe schakel er in gezet en verder fietsen. Blijkt dat mijn voorderailleur is verschoven: ik kan niet schakelen.
Geprobeerd de derrie recht te zetten maar dat lukt niet. Lastig werken als de fiets niet in de standaard hangt. Fiets op de kop is geen optie want hydraulische schijfremmen. Zou de kabel los hebben moeten maken maar die krijg ik niet meer goed afgesteld zonder tang en die zit niet in mijn multi-tool ☹

Lief oud dametje met ongetwijfeld dito hondje maakt me er op attent dat er een eindje terug een fietsenmaker (JH) zit.
Kom ik in vol ornaat, helm op etc. bij de fm. Leg ik uit wat er is gebeurd en vraag ik vriendelijk of hij me kan helpen de derailleur recht te zetten. Vraag hij: “wanneer moet het klaar zijn?” Ik vraag twijfelend: “eeuuhh.. over tien minuten?” Hij kijkt op zijn planbord en zegt: “Nee daar heb ik geen tijd voor. Maandagmiddag op z’n vroegst”.

Ik kijk om me heen en vraag me af waar de camera van Bananasplit hangt.
Die zie ik niet, maar hij heeft wel genoeg ruimte om een bordje op te hangen met de tekst: “Om klachten over service te voorkomen geven wij geen service meer!” Wat een EIKEL!
Let wel, ik wil best even wachten en service is voor mij beslist niet het synoniem van gratis.

Ik besluit om op het binnenblad vóór en op het middelste blad áchter rustig naar Hans, mijn eigen fm in Losser te fietsen. Kom ik op het idee dat er op weg naar Losser nog een fm zit. De grootste en bekendste van Enschede: Ten Tusscher. Ik fiets de winkel in, direct naar de werkplaats. Blijkt dat het daar drukker is dan op de markt waar ik een half uur geleden nog overheen reed.

Leg ook daar uit wat er is gebeurd en stel op dezelfde manier de vraag als bij de ander fm. Mijn fiets wordt van me overgenomen en ik stel me op ruime afstand van de rest van de aanwezigen op. Na tien minuten krijg ik mijn fiets terug met de mededeling dat de derriebevestiging iets was verbogen. Ze hebben het zo goed als het gaat teruggebogen. Ze kunnen geen ander beugeltje leveren want verkopen geen Merkcx; daar heb ik alle begrip voor.
Ik had mijn betaalpas al in de hand om contactloos te betalen en vraag hoeveel de kosten bedragen. Het antwoord was: “Neem maar mee, is goed zo, fijne dag verder!”
Kijk, da’s niet alleen service (vlot en goed geholpen) maar zelfs gratis. Dat maakt je dag weer goed.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 mar 2020 14:33

Net een rondje gerold op de mtb route van Zeist.
Gewoon rustig, geen gekke risico's gepakt.

Route begint op plekken al flink zanderig te worden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 mar 2020 15:05

Viel mij vorige week al op tijdens het gravellen.... eerst waren de paden zeiknat, nu zanderig. Beetje regen zou welkom zijn.

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 30 mar 2020 18:32

Als je vandaag (op het juiste moment :) ) langs het Amsterdamrijn kanaal had gereden had je vollop van de regen kunnen genieten :(

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 30 mar 2020 19:18

Vanochtend voor het eerst een ritje gemaakt met mijn vrouw (zij op de ebike van haar moeder). Leek op papier leuk om samen eens een stuk te fietsen, maar zo'n ebike gaat niet al te snel en helemaal niet als de accu leeg is na 7 km.
Na 14km kwam zij moe en ik steenkoud thuis (te weinig inspanning / te koud gekleed). Volgende keer zij beter de accu opladen en ik meer kleding aan.

i-mac

i-mac 30 mar 2020 19:55

na 35km kwam abrupt een einde van mijn rit. Scheur in de buitenband. Die was te groot om met een ParkTool plakker te dichten. Dan maar mijn vrouw gebeld of ze even een essentiële verplaatsing kon maken met de auto.

Geluk bij een ongeluk, de regenbuien trotseerde ik in de auto. Elk nadeel heb zijn voordeel ;-)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 mar 2020 20:24

De Tukker schreef: 30 mar 2020 10:56 Fiets op de kop is geen optie want hydraulische schijfremmen.
Huh waarom zou dat niet mogen, het is toch een gesloten systeem :?

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 30 mar 2020 20:40

DDX schreef: 30 mar 2020 20:24
De Tukker schreef: 30 mar 2020 10:56 Fiets op de kop is geen optie want hydraulische schijfremmen.
Huh waarom zou dat niet mogen, het is toch een gesloten systeem :?
Heb ik ook nooit begrepen.

Plaats reactie