Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

Tom Jacobs
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51

Tom Jacobs 02 dec 2017 20:07

Ik kan sinds enkele weken geen ritten manueel meer uploaden nr garmin connect (op huawei P9). Auto synchro heeft nooit gewerkt maar nu dus manueel uploaden ook niet meer. Iemand een idee wat ik kan doen?

guver
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 okt 2011 11:16

guver 14 mar 2018 16:01

Ik heb sinds enkele weken een rare registratie van mijn cadans op de 800. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Het betreft een Edge 800 icm een GSC 10.

Akties die ik tot nu toe heb uitgevoerd:
Batterij GSC 10 vervangen en opnieuw geregistreerd
Edge teruggezet naar fabrieksinstellingen en vervolgens opnieuw geconfigureerd

De snelheid lijkt goed, maar ik weet niet of de snelheid nu via GPS geregistreerd wordt of via de sensor
Alle overige functies van de Edge werken naar behoren.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 14 mar 2018 16:04

Misschien de positie van je magneet op je crank niet correct t.o.v. de sensor?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

guver
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 okt 2011 11:16

guver 14 mar 2018 16:14

hmm, staat op ca 4-5 mm afstand. Zou toch goed moeten zijn

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mar 2018 19:04

De magneet kan ook z'n kracht hebben verloren. Ik heb hier nog wel een paar magneten voor in het pedaal, gratis af te halen...

Of de Garmin de GPS gebruikt of niet is makkelijk te testen. Stil gaan staan, fiets optillen, wiel spinnen waar de magneet aan zit en kijken of de computer aan springt.

De GSC-10 heeft me uiteindelijk dermate veel kopzorgen bezorgd dat ik over ben gestapt op de magneetloze sensoren. Zien er wel minder uit (vooral de cadanssensor is een redelijk gedrocht) maar werken wel probleemloos.

Ik rijd tegenwoordig met vermogensmeters en dan heb je geen cadanssensor meer nodig, is wel een beetje een dure oplossing :lol:

guver
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 okt 2011 11:16

guver 15 mar 2018 12:04

Dank voor het aanbod, maar ik heb nog magneten genoeg. (Heb ze zelf vroeger verkocht...). Die tip vd gps ga ik doen. Mocht het probleem zich handhaven, dan denk ik dat het adieu GSC wordt. (Misschien toch die vermogensmeter maar, leuk vaderdag cadeautje.... ;-)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 11 nov 2019 11:03

Heb dit weekend voor iemand een Edge 800 gereset en van nieuwe kaartmateriaal voorzien. Wat me opvalt is dat als ik de 800 opstart ik direct in de trainingsschermen kom, niet in het menu. Bij mijn 810 kom ik eerst in het menu, pas als ik de startbutton gebruik ga ik naar mijn trainingschermen.

Kan ik dit op de 800 ergens instellen zodat ik na het opstarten gewoon in het Menu terecht kom?

bertpleizier
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50

bertpleizier 09 feb 2020 20:25

Ik heb mijn Garmin Edge 800 zojuist voorzien van de nieuwe full layer Benelux en Benelux + Duitsland kaart van openFietsMap.

Als ik in het menu van de Edge kijk bij <instellingen> <systeem> <kaarten> dan zie ik allebei de kaarten er ineens dubbel in staan (heb ik nooit eerder gehad). Als vijfde kaart staat de basiskaart van Garmin zelf er in. Ik heb nu 1 Benelux kaart en de basiskaart aan staan. De rest staat uit.

Is een iets niet in orde of is er iets nieuws?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 29 mar 2020 19:01

Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van de Garmin Edge 800. Batterij duur is nog uitstekend, koppeling sensoren zonder problemen en ik kan hem bij wijze van spreken met mijn ogen dicht bedienen. Mijn ogen zijn nog in een staat dat het niet nodig is om naar een groter scherm of hogere resolutie te gaan. M.a.w. ik wil helemaal geen ander apparaat op dit moment.

Sinds de laatste weken heb ik alleen dat hij mijn geheugenkaart niet altijd goed leest o.i.d. Op mijn geheugenkaart staan de 1. Standard Basemap, 2,OFM (Germany) en 3. OFM (West Europa). Waarbij ik de laatste heb ingeschakeld en de andere uitgeschakeld staan.
Als ik het toestel aanzet dan gaat het bij 1 van de 3 keer niet goed met laden van de kaarten. Ik heb dan geen kaart op de achtergrond. Hij laat dan in het menu ook enkel de kaarten zien welke uitstaan geschakeld. Na een aantal pogingen met aan/uitzetten van het toestel laat ie plots wel weer de actieve kaart zien.

Ik heb de geheugenkaart al opnieuw geformatteerd en de kaarten opnieuw er op gezet. Resultaat geen verbetering.

Iemand hier met dezelfde ervaring en een idee wat hiervan de oorzaak is. Ligt dit aan het toestel of aan de geheugenkaart.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

bertpleizier
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50

bertpleizier 30 mar 2020 00:20

De nieuwe openfietsmap kaarten mogen niet overlappen. Bijvoorbeeld Nederland (of Benelux) en West-Europa gaat niet. Ook niet als één van de twee is uitgeschakeld.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 30 mar 2020 09:01

Geen antwoord op je vraag maar misschien nog een tip.
Ik heb een 810 en merk dat die best wel wat sneller is als er geen grote kaarten op staan. En ik denk dat die ook minder crasht maar dat is niet “bewezen”.
Standaard staat benelux-ofm erop. Als ik op vakantie ga creëer ik zelf een (kleine) kaart op http://garmin.openstreetmap.nl/
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 01 apr 2020 15:45

Update: geheugenkaart leeggemaakt. De laatste OFM kaarten gedownload van Benelux, Central Eu, Spain en deze op de geheugenkaart geladen.
Het lijkt nu weer te werken zoals bedoeld.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie