Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Gedachten de vrije loop bij fietsen

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 26 mar 2020 19:16

Tijdens mijn rit afgelopen dinsdag maar weer een bevestiging dat fietsen je filosofisch kan maken en gedachten de vrij loop kunnen gaan. Plots zie je de grote verbanden. ;)

Ik wil dit met jullie delen :

Afgelopen voorjaar zijn we in de maand februari elk weekend overvallen door slecht weer. In februari door gebonden te zijn aan de zondagen 0 km op teller kunnen zetten.

Eerst opvallend op de zondagen 3 en 10 februari door een grote hoeveelheid regen. Op 16 februari hebben we te maken gehad van de storm Ciara gevolgd op 23 februari gevolgd door Dennis.
De gevolgen van Ciara waren voor de zuidelijke provincies minder. Dennis had meer effect in het zuiden en viel samen met Carnaval.

Opvallend de keuze voor de namen die aan de stormen gegeven zijn.
Ciara is een Ierse meisjesnaam en betekend zwart.
Dennis is afgeleid van de Griekse god Dionysos, de god van de wijn. Daarnaast in de christelijke wereld werd de naam bekend door Dionysius de Areopagiet, die in de Bijbel wordt genoemd. Hij was een van de eerste bekeerlingen tot het christendom in Athene.

Door deze beide stormen zijn talloze evenementen afgelast. Evenementen waarbij vele duizenden op de been zouden zijn. Voetbalwedstrijden, festival Karnaval in Moergestel met 12.500 gasten, talloze optochten.

Uiteindelijk zitten we nu met Corona, Latijnse naam voor jongens en meisjes en betekend kroon. Het virus dat ons nu in de greep houdt.
De incubatietijd van het Corona virus is 2 weken. Op 11 maart wordt Brabant als provincie afgesloten en worden er uitgebreide noodmaatregelen van kracht. Aswoensdag, einde van het carnaval en begin van de vastentijd voor christenen, is precies 2 weken eerder geweest.

Brabant is het episch centrum.
Maar hoe zou het in Brabant zijn geweest als al die evenementen door gegaan waren ?

Zondag is van oorsprong de dag van rust. Elke zondag in februari heeft het geregend. Dus trekken mensen er niet massaal op uit. Anders dan afgelopen weekend tijdens de crisis.

Hebben we dus nog geluk gehad ? Is dit een toevalligheid van omstandigheden, of bestaat toeval niet ?

Dennis, vernoemd naar de god van de wijn en eerste bekeerling in Athene. Drank en christendom. Is dat niet de basis van het Carnaval, of was het dat niet in het verleden ?

Ciara, Ierse naam voor zwart. Doet deze niet denken aan de zwarte pest die in de middeleeuwen door Europa woedde en waarbij mensen machteloos stonden ?

En Corona, kroon. Een virus dat dood en verderf wil zaaien en vanuit zijn oogpunt helaas een kroon op zijn werk zet en de hele wereld in zijn greep houdt….

Zijn we onbewust gewaarschuwd…. ;)
Laatst gewijzigd door ceon op 26 mar 2020 21:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 19:19

Als jij dat geloven wilt dan is dat prima.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 mar 2020 19:44

ik geloof anders helemaal niet dat Brabant zo episch is
;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 mar 2020 20:11

Als je prettig vind om dit te geloven , ga je gang!
Voor mij is het onzin, ik geloof niet en ben ook niet bijgelovig!

Dat sommige christenen nu mensen een schuldgevoel aan willen praten en daarbij gebruik maken van de angst voor het corona-virus vind ik pas echt kwalijk, en daar heeft jou verhaal ook iets van weg!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 26 mar 2020 20:35

colnagofreak schreef: 26 mar 2020 20:11 Als je prettig vind om dit te geloven , ga je gang!
Voor mij is het onzin, ik geloof niet en ben ook niet bijgelovig!

Dat sommige christenen nu mensen een schuldgevoel aan willen praten en daarbij gebruik maken van de angst voor het corona-virus vind ik pas echt kwalijk, en daar heeft jou verhaal ook iets van weg!
Totaal niet mijn bedoeling. De onderlinge relatie van de gekozen namen vond ik wel frappant. Anders had ik het niet in deze rubriek geplaatst. Ik meld toch dat het gedachten zijn, niet wat ik geloof....
Laatst gewijzigd door ceon op 26 mar 2020 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 20:48

Dat had ik er niet in gelezen. Ik dacht toch echt dat je ons met een evangelie kennis wilde laten maken.

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 26 mar 2020 21:02

Jans schreef: 26 mar 2020 20:48 Dat had ik er niet in gelezen. Ik dacht toch echt dat je ons met een evangelie kennis wilde laten maken.
Meen je dat ? Voordat ik op de brandstapel gezet wordt er voor de zekerheid maar een paar smiley’s in gezet.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

guzzi
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 feb 2018 21:22

guzzi 26 mar 2020 21:05

Je moet meer gaan fietsen. Dat helpt om gedachten te verzetten. :(

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 26 mar 2020 21:20

Ik begrijp best wat je bedoeld uit te leggen ,denk ik.Ten eerste je bent in elk geval behoorlijk "bij"....om zulke verbanden te kunnen herkennen en ten tweede omdat ook zo op papier te kunnen zetten.

Elke christelijke fundamentalist met zulke gedachtes, had dat nooit zo beschreven.
Dat kan je wel vergeten.Die gaan uit van vastgestelde aannames.Compleet oogkleppen op.

het lijkt mij dat nu best veel mensen zich afvragen hoe en waarom dit nu gebeurd.....zonder nu gelijk te denken dat het door een soort opperwezen geregelt wordt.
Daar hoef je niet christelijk voor te zijn.

veelfietsgedachtes toegewenst.
(ik kan ook van alles "bij het hoofd hebben,tijdens het fietsen).:)

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 26 mar 2020 21:51

codex schreef: 26 mar 2020 21:20 Ik begrijp best wat je bedoeld uit te leggen ,denk ik.Ten eerste je bent in elk geval behoorlijk "bij"....om zulke verbanden te kunnen herkennen en ten tweede omdat ook zo op papier te kunnen zetten.

Elke christelijke fundamentalist met zulke gedachtes, had dat nooit zo beschreven.
Dat kan je wel vergeten.Die gaan uit van vastgestelde aannames.Compleet oogkleppen op.

het lijkt mij dat nu best veel mensen zich afvragen hoe en waarom dit nu gebeurd.....zonder nu gelijk te denken dat het door een soort opperwezen geregelt wordt.
Daar hoef je niet christelijk voor te zijn.

veelfietsgedachtes toegewenst.
(ik kan ook van alles "bij het hoofd hebben,tijdens het fietsen).:)
Fijn dat je ruimte creëert ipv reduceert. Prima reflectie van wat je denkt te mogen lezen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 26 mar 2020 21:52

Dat je uberhaupt zoveel kunt denken op de fiets :).

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 27 mar 2020 07:38

Dan rijdt hij niet hard genoeg :mrgreen:
Gr Roos

Plaats reactie