Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2020 21:38

lugosi schreef: 22 mar 2020 21:23 Voor zij die van statistieken houden, de druk op de gezondheidssystemen van elk land, met elk uur een update. Verrassende resultaten.

http://www.covid-hcpressure.org/home/he ... pitalbeds/
Statistiek is niet bruikbaar in dit geval. Te weinig dagen, teveel variabelen.
Puur op de cijfertjes zou NL namelijk exact gelijk op lopen met Italie, in praktijk ligt het allemaal iets anders.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 mar 2020 21:40

Ernie C. schreef: 22 mar 2020 21:34

En over mijn straffe uitspraak: volgens mij is daling van de wereldbevolking nog niet
eens aan de orde. Zou God van plan zijn de mensheid uit te roeien met dit virus, dan was hij nu aan balen dat de grens met België gesloten is. Daar gaan de moestuinders van hier namelijk altijd naartoe om wat sterker spul te halen.
Volgens mij al langs gekomen, maar hier gooien ze statistisch nog wat tegengas omtrent de impact van het virus. Onder andere omdat het rekenen met absolute aantallen niet in lijn is met hoe ziekte/sterfte normaliter gemeten wordt.

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... -covid-19/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 22 mar 2020 21:59

daniel1975 schreef: 22 mar 2020 21:38
lugosi schreef: 22 mar 2020 21:23 Voor zij die van statistieken houden, de druk op de gezondheidssystemen van elk land, met elk uur een update. Verrassende resultaten.

http://www.covid-hcpressure.org/home/he ... pitalbeds/
Statistiek is niet bruikbaar in dit geval. Te weinig dagen, teveel variabelen.
Puur op de cijfertjes zou NL namelijk exact gelijk op lopen met Italie, in praktijk ligt het allemaal iets anders.
Waarom zou Nederland moeten gelijk lopen? De grote aantallen van geïnfecteerden loopt toch helemaal verschillend?
En deze cijfers zeggen iets over gebruik en beschikbaarheid ziekenhuisbedden. Niet hoe de ziekte wordt voorkomen of zich verspreid. Je kan er alleen uit lezen wat erin staat. Dit zijn de cijfers uit de praktijk.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 mar 2020 08:11

alien schreef: 22 mar 2020 21:31”Nihil” lijkt me aan de lage kant, ................
Taal is bindend, nihil is een woord met een duidelijke betekenis, ga je dat nu interpreteren? In het vervolg kan je er misschien een adjectief aan toevoegen; matig nihil of extreem nihil,....
Laatst gewijzigd door lugosi op 23 mar 2020 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 mar 2020 08:15

walter- schreef: 22 mar 2020 21:59
daniel1975 schreef: 22 mar 2020 21:38
lugosi schreef: 22 mar 2020 21:23 Voor zij die van statistieken houden, de druk op de gezondheidssystemen van elk land, met elk uur een update. Verrassende resultaten.

http://www.covid-hcpressure.org/home/he ... pitalbeds/
Statistiek is niet bruikbaar in dit geval. Te weinig dagen, teveel variabelen.
Puur op de cijfertjes zou NL namelijk exact gelijk op lopen met Italie, in praktijk ligt het allemaal iets anders.
Waarom zou Nederland moeten gelijk lopen? De grote aantallen van geïnfecteerden loopt toch helemaal verschillend?
En deze cijfers zeggen iets over gebruik en beschikbaarheid ziekenhuisbedden. Niet hoe de ziekte wordt voorkomen of zich verspreid. Je kan er alleen uit lezen wat erin staat. Dit zijn de cijfers uit de praktijk.
Inderdaad Walter, deze grafieken zeggen niets over Corona op zich, wel over de impact ervan op het gezondheidssysteem, en die is in elk land verschillend.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 mar 2020 08:23

+1 voor lugosi

Ondertussen stap ik als TS uit dit topic omdat aan het verzanden is een taarten smijtwedstrijd tussen NL en BE. En een “mijn statistiek is groter dan de jouwe” strijd.

En dat er nog mensen zijn die durven te beweren dat er eigenlijk niets aan de hand is maakt me heel boos dus uit zelfbescherming kruip ik maar even in quarantaine

Veel Discussieerplezier verder.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 mar 2020 09:07

@lugosi: (multi-interpretabele) betekenis van "nihil". Ik dacht dat dit algemeen zo gebruikt werd (BE-NE?), maar blijkbaar niet.

Verder geen inhoudelijke reacties van mij meer in dit topic, maar deze vond ik wel treffend (uit de speld)
de speld schreef: Aantal virologen in Nederland gestegen naar 12 miljoen. Vooral Twitter blijkt infectiehaard

Het aantal virologen in Nederland stijgt schrikbarend snel. Slechts een paar maanden terug was het nog een kleine en beheersbare beroepsgroep, inmiddels zijn 12 miljoen mensen viroloog. Vooral Twitter blijkt een infectiehaard.

“We zijn de controle over de groei van virologen compleet kwijt”, zegt viroloogloog Flemmo te Gader. “Er is sprake van exponentiële groei. Iedere viroloog is gemiddeld verantwoordelijk voor drie nieuwe. Het is zaak de groei snel in te dammen door nieuwbakken virologen te isoleren en stiekem hun Twitter-wachtwoord te veranderen. We moeten weer terug naar de situatie waarin we alleen Ab Osterhaus hebben.”

Ook het aantal BN’ers en politici die viroloog zijn groeit snel, stelt Te Gader vast. “André Hazes jr., Gers Pardoel, Geert Wilders. Er is geen houden meer aan. En dan denk je: nou en, maar dit zijn superverspreiders. Ze komen met heel veel mensen in contact en maken dus nog veel meer mensen viroloog. Als we deze epidemie het hoofd willen bieden, moeten we beginnen met hen volledig van de buitenwereld te isoleren.”
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 23 mar 2020 09:10

lugosi schreef: 23 mar 2020 08:11
alien schreef: 22 mar 2020 21:31”Nihil” lijkt me aan de lage kant, ................
Taal is bindend, nihil is een woord met een duidelijke betekenis, ga je dat nu interpreteren? In het vervolg kan je er misschien een adjectief aan toevoegen; matig nihil of extreem nihil,....
LOL. De stelling “kans is nihil” kwam niet van mij. Ik zou er in dat geval zeker, bijvoorbeeld, “vrijwel nihil” van gemaakt hebben.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 mar 2020 09:13

"Nihil" kwam van mij. In de gebruikte context was de betekenis "verwaarloosbaar klein" ("vrijwel nihil" was taalkundig idd beter geweest). Gebaseerd op de informatie die tot nu toe bekend is (objectieve getallen dus), is de stelling "De kans dat mama en papa overlijden aan corona is verwaarloosbaar klein" goed houdbaar IMHO.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mar 2020 09:15

Enzzo schreef: 23 mar 2020 08:23 Ondertussen stap ik als TS uit dit topic omdat aan het verzanden is een taarten smijtwedstrijd tussen NL en BE. En een “mijn statistiek is groter dan de jouwe” strijd.
Dat haalt bij mij de goesting (als Nederlander ben ik wel jaloers op dit woord) ook weg!
Jammer. Dit forum en dit topic zou juist een plek kunnen zijn om wat steun bij elkaar te vinden.
Steun hoe we toch onze hobby enigszins in kunnen vullen maar ook inzicht in dagelijkse problemen.
Hobby's en sport zijn nu nog meer dan ooit belangrijk omdat ze zorgen voor fysieke en mentale fitheid die nodig is om deze tegenstander SAMEN te verslaan.

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 23 mar 2020 10:03

Ik heb gelukkig weinig moeite om alleen te gaan fietsen en dat doe ik dan ook, in tegenstelling tot een aantal van mijn fietsmaatjes die nog steeds met een man of 4 gaan fietsen. Wij hebben een eigen whatsapp groep met ca. 20 leden waarvan een man of 8 harde kern welke gemiddeld 4x per week fietsen. Probeerde ze op andere gedachten te brengen maar weinig suc6, het is HUN leven, zucht........ Doe er nu verder maar het zwijgen toe, hou er niet zo van anderen terecht te wijzen en/of de moraalridder uit te hangen maar als iedereen er zo over denkt dan word het helemaal niets.....

Gisteren heerlijk gefietst vanuit Eygelshoven (Kerkrade) richting oosten door fraaie Duitse dorpjes en dwars door de akkers en velden, echt schitterend. Het was wel angstvallig stil, echt bizar! Soms kom je toch terecht op een provinciaal stukje weg zonder fietspad waar je gewoon mag fietsen. Kwam ook een aantal wandelaars tegen op diezelfde weg!! De wandelaars die ik ben tegen gekomen houden zich aan de regels (befehl ist befehll :lol: ;) ) Ze mogen nog met 2 naar buiten maar ook als compleet gezin.

Ik ben ook voor een totale lockdown maar denk niet dat het hier in het anarchistische Nederland echt helpt, het zit in de landsaard en mentaliteit om het gezag te ondermijnen. Tot zolang het duurt profiteer ik er nog van om 3 tot 4x per week in mijn eentje voorlopig een fraai stukje te gaan fietsen en wanneer het niet meer kan dan moet ik maar weer op mijn fietstrainer stappen om met Rouvy, Bkool of Kinomap te gaan fietsen virtueel.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 mar 2020 10:38

Tja. Ik fiets nu ook maar gewoon solo. Niet eens zozeer omdat ik denk dat anders de wereld vergaat, maar gewoon om aan de publieke opinie en maatschappelijke plicht te voldoen.

Mijn inziens haalt zo'n situatie ook het beste/slechtste in Nederlanders naar boven, waarbij heel veel mensen ineens met hun vingertje gaan wijzen en door een paar regels een stok hebben om mee te slaan.

Los daarvan mag het gewoon niet en doe ik het daarom ook niet. Zo simpel is het gelukkig ook weer.

Gesloten