Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 17:59

Ik weet niets over management functies in bedrijven maar ik heb in het onderwijs wel de omslag meegemaakt. Steeds meer managers op steeds meer verzonnen functies. En dat was in mijn en vele collega’s optiek echt een ramp!! De doodsteek voor goed onderwijs.
Ik heb ook de tijd voor die invoering meegemaakt en toen liep alles prima omdat iedereen gewoon zijn taken uitvoerde uit verantwoordelijkheid (uitzondering daargelaten)

Maar je kunt onderwijs moeilijk vergelijken met het bedrijfsleven. Net zo min als je de zorg intrinsiek kunt vergelijken met dat bedrijfsleven. De grote fout in mijn optiek is de vermarkting van de zorg en dan vooral in de hoek van ouderenzorg. Excel managers die bepalen hoeveel seconden je mag doen over het schoonmaken van een toilet en dergelijke nonsens!! Daar ligt volgens mij het probleem.

Of dwalen we nu echt af ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 21 mar 2020 18:00

ik werk ook in de zorg, maar ervaar het zo anders :)

i-mac

i-mac 21 mar 2020 18:10

bever schreef: 21 mar 2020 18:00 ik werk ook in de zorg, maar ervaar het zo anders :)
Het hoeft ook niet altijd negatief te zijn. Ook bij ons hebben we veel punten die goed werken, maar dat is dan meestal met de hoofdverpleegkundigen van onze dienst. Die luisteren wel naar hun personeel, en betrekken ze ook bij diverse zaken.
Wij hebben bv. voor de werklijst al ettelijke jaren een eerlijk systeem in werking. En in 95% van de verlangens, werkt dat goed. Er zijn natuurlijk altijd eens pijnpunten, maar er is zelden echt miserie daarover.

Het mag ook gezegd, onze huidige diensthoofd is wel iemand die zeer goed luistert en aanvoelt hoe onze dienst werkt. En dat scheelt echt veel. Meer zelfs, voor zo iemand wil je al eens extra inspanning doen.

En om terug te keren op de oorspronkelijke topic, in België hebben ze er goede hoop op dat de piek misschien tegen eind volgende week kan dalen. Het virus zal zeker niet weg zijn, maar als iedereen de gevraagde regels blijft opvolgen :like:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 18:12

Ondertussen begint het hier en daar toch wat te wrijven.
Ik kan me dit zo goed voorstellen!! Kom je thuis van je 12 uurs shift, schappen leeggehamsterd en moet je ook nog zien hoe iedereen gewoon lak heeft aan alle regels en adviezen.
Klappen is leuk maar doe liever iets meer!! Aldus zorgverleners in Noord Nederland:

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220293/Z ... waardering
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

bikerke
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 21 mar 2020 18:13

Allerhande bedrijven en mensen hebben het nu zéér moeilijk.
En dit vooral op financieel vlak.
En dan heb je een miljonair zanger, die al jaren geen cent belastingen betaald.
En wat doet die ipv eens in zijn portefeuille te tasten?
Een liedje kweelen....
Hopelijk gaat de politiek na deze crisis het geld eens halen waar het grote geld zit.
Maar ik denk van niet.....

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 18:17

Enzzo schreef: 21 mar 2020 18:12 Ondertussen begint het hier en daar toch wat te wrijven.
Ik kan me dit zo goed voorstellen!! Kom je thuis van je 12 uurs shift, schappen leeggehamsterd en moet je ook nog zien hoe iedereen gewoon lak heeft aan alle regels en adviezen.
Klappen is leuk maar doe liever iets meer!! Aldus zorgverleners in Noord Nederland:

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220293/Z ... waardering
Klein bumpke. Voordat deze verzuipt in alle berichten ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 mar 2020 18:31

Er is ook al weer een initiatief om boodschappen te halen voor de zorgverleners.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 19:46

Ben wel onder de indruk van de Belgische “blijf in uw kot’ actie!!

Heb ook al wat filmpjes van vrienden binnen gekregen. Veel positieve sfeer en eerlijk gezegd heel wat constructiever dan klappen, liedjes synchroon draaien op radiozenders en gedweep van een koning...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 mar 2020 19:50

lugosi schreef: 21 mar 2020 16:59 ..............

Ik begrijp uw argument niet.
.................
Dat het vooral buitenlandse winkels zijn die aan huis leveren heeft nu eenmaal met Vlamingen zelf te maken. ...........
Je schrijft het zelf.
Buitenlandse winkels blijven wel gewoon leveren terwijl de plaatselijke middenstand, en dan heb ik het echt niet, zeker niet, op, de eerste plaats over fietswinkels, verplicht moeten sluiten.
En dat wij minder grote webshops hebben heeft in eerste instantie te maken met onze politici en vakbonden die aan de grote internetbedrijven bijna onmogelijke eisen stellen om zich bij ons te vestigen.
Maar we dwalen af.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37662
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 19:53

Ik ken de Blijf in je kot actie niet, maar het zou niet nodig moeten zijn. Waarom als een stel domme schapen naar Zandvoort (alle horeca is dicht mensen!), waarom allemaal naar de Bloesemtuin?
Ik ben benieuwd hoeveel procent van dit volk op Wilders of Baudet stemt.....
Less is bore

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 21 mar 2020 20:17

daniel1975 schreef: 21 mar 2020 19:53 Ik ken de Blijf in je kot actie niet, maar het zou niet nodig moeten zijn. Waarom als een stel domme schapen naar Zandvoort (alle horeca is dicht mensen!), waarom allemaal naar de Bloesemtuin?
Ik ben benieuwd hoeveel procent van dit volk op Wilders of Baudet stemt.....
Ik ben dan weer benieuwd hoeveel procent van dit volk op Jetten stemt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37662
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 20:39

Ik ben nog meer benieuwd waarom mensen niet gewoon zelf hun verantwoordelijkheid pakken :-)
Less is bore

Gesloten