Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 17 mar 2020 18:36

Meh. Eerste tripje deze zomer kan ik op mijn buik schrijven. EK 2020 wordt een jaar uitgesteld, geld van hotel ben je kwijt. Heb zo nog een aantal fietstrips staan waaronder de BRM 1200 Bordeaux - Dordrecht, L'Ardechoise en Giro delle Dolomiti.

Acht de kans realistisch dat ze allemaal niet door gaan en dat ik het geld kwijt ben. Niet het eerste om je druk over te maken, maar nu ik een paar jaar student af ben en eindelijk eens wat geld voor leuke dingen heb is dit weer de volgende dreun (leenstelsel, huizencrisis en nu dit weer).

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 mar 2020 18:37

Enzzo schreef: 17 mar 2020 18:03
dario schreef: 17 mar 2020 17:51 ...
Meest schadelijke effect: toenemende alcoholconsumptie - maar wat moet een mens anders... :?
Je moet het ook op je handen smeren he, niet opdrinken ;)
Nou, inwendige ontsmetting lijkt me dezer dagen anders ook wel aangewezen. Als het om mijn gezondheid gaat neem ik liever geen enkel risico! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 17 mar 2020 18:40

Roelants schreef: 17 mar 2020 14:50
Robber77 schreef: 17 mar 2020 14:33 Belgische regering ruimschoots te kort geschoten en dan nog beloond worden, schaamrood kennen ze niet.
Veertien dagen geleden werd corona nog gewoon weggelachen (ook door mij). En mag ik vragen, hoe wordt de regering beloond?
Voor de krokus hadden we al meer maatregelen kunnen nemen.
Dezelfde die tekortschoten mogen eraan blijven 1 grote bende machtswellustigen..

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 17 mar 2020 19:00

Robber77 schreef: 17 mar 2020 18:40
Roelants schreef: 17 mar 2020 14:50
Robber77 schreef: 17 mar 2020 14:33 Belgische regering ruimschoots te kort geschoten en dan nog beloond worden, schaamrood kennen ze niet.
Veertien dagen geleden werd corona nog gewoon weggelachen (ook door mij). En mag ik vragen, hoe wordt de regering beloond?
Voor de krokus hadden we al meer maatregelen kunnen nemen.
Dezelfde die tekortschoten mogen eraan blijven 1 grote bende machtswellustigen..
Toen de regering besliste horeca te sluiten, werden nog massaal 'afscheidsparties' georganiseerd. Die grote bende machtswellustelingen wordt dus wel in balans gehouden door een hoop randdebielen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mar 2020 19:03

lugosi schreef: 17 mar 2020 18:27 Waarom niet? Omdat je niet gelooft dat het werkt (er zijn nochtans praktische voorbeelden) of omdat de bijkomende gevolgen je niet bevallen.
En omdat ik hier de laatste pagina's toch een duidelijke politieke ondertoon opmerk (ondermeer van uzelf) vraag ik me af of die weerstand daartegen dan van utilitaristische of van teleologische aard is. (Ik heb wel een vermoeden :D )
Ik geloof voor 100% NIET in een volledige lockdown. Ben uiteraard geen wetenschapper, maar een lockdown is volgens mij een tijdelijke oplossing.
Het principe van gemeenschapsimmuniteit geloof ik in dat het beter werkt dan een tijdelijke onderdrukking van het virus.

Enige politieke ondertoon zal er misschien wel in mijn posts zitten. Ik heb een hekel aan die populistische blaaskaken langs de zijlijn die niet met feiten werken maar volledig op de onderbuik sturen.
Ik kan momenteel bij geen enkele partij mijn draai volledig vinden, maar als totaal doet het kabinet het nu goed vind ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mar 2020 19:10

De situatie in de landen waar een lockdown wél werkte is wezenlijk anders. Bijvoorbeeld het gezag voor de overheid is vele malen hoger.

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 17 mar 2020 19:15

Roelants schreef: 17 mar 2020 19:00
Robber77 schreef: 17 mar 2020 18:40
Roelants schreef: 17 mar 2020 14:50
Veertien dagen geleden werd corona nog gewoon weggelachen (ook door mij). En mag ik vragen, hoe wordt de regering beloond?
Voor de krokus hadden we al meer maatregelen kunnen nemen.
Dezelfde die tekortschoten mogen eraan blijven 1 grote bende machtswellustigen..
Toen de regering besliste horeca te sluiten, werden nog massaal 'afscheidsparties' georganiseerd. Die grote bende machtswellustelingen wordt dus wel in balans gehouden door een hoop randdebielen.
Dat hadden ze ervoor al moeten doen 'lees' krokus, nu weten ze nog niet wat ze moeten doen, natuurlijk eerst een hoop slachtoffers.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 17 mar 2020 19:29

SqueeZer schreef: 17 mar 2020 18:40 Reisbijstandsverzekering of annulatieverzekering genomen?

Ik snap je hoor .. ik werk al sinds mijn 18 van crisis naar crisis en het lijkt wel dat je iedere keer dat je even adem krijgt financieel er een of andere ramp gebeurd die je terug keihard met beide voeten op de grond zet (en neen wij leven niet op te brede voet :mrgreen: )

Hopelijk kan je een stuk recupereren
Hoef hier niet zielig te gaan doen hoor, maar mij werdt voorgehouden dat ik moest gaan studeren (toen kwamen de hypotheekcrisis en het leenstelsel), een baan moest gaan zoeken (dat lukte gelukkig aardig in de IT) en sparen voor een huisje (toen werden regels aangepast waardoor het onmogelijk is als starter een financiering te krijgen en blijken er helemaal geen starterswoningen te zijn waardoor prijzen de pan uitstijgen).

Nu haal ik wel 2 dingen door elkaar waar een vakantie pure luxe is en dit virus ons weer terug brengt naar de realiteit, maar het wordt wel lastig als er elke 5-10 jaar iets gebeurd waardoor je weer op nul staat.

Een collega van me is binnen een week ruim €8.000 kwijt in zijn beleggingen (ik gok inmiddels wel meer). Enerzijds kun je zeggen dat hij schijnbaar iets over heeft, maar als ik zie wat hij er voor heeft moeten doen en wat er nog moet komen met 3 kleine kinderen...

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 mar 2020 19:32

Daniël wat mij betreft heb je helemaal gelijk.
Je kan iedereen wel opsluiten maar dan komt er nooit resistentie tegen Corona.
Wat ik even niet begrijp is dat er niet word voorgesteld om ouderen en de zwakkeren even zoveel mogelijk in quarantaine te houden..
Zoals ik een paar weken geleden al heb gemeld wel zullen met Corona moeten leren leven.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 17 mar 2020 20:05

Nederland doet een (onverantwoord) maatschappelijk experiment, gaat in tegen de adviezen van de WHO. Over een langdurige immuniteit is er trouwens helemaal niets geweten.

i-mac

i-mac 17 mar 2020 20:19

Zoals het nu is in België, merk je dat een deel van de bevolking geen boodschap heeft aan wat er gevraagd wordt. En dat is eenvoudig : vermijd groepen. En van jong tot oud, overal zie je er in grote getallen samenkomen. Speeltuinen waar het krioelt van de kinderen, 65+ ers die gezellig naast elkaar zitten aan zee, enzovoort. Dan mag je niet vreemd opkijken dat er strengere maatregelen komen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mar 2020 20:27

VRT Nieuws 20u22:
De Veiligheidsraad heeft beslist dat er vanaf morgenmiddag "verregaande maatregelen" worden getroffen om de gezondheid van alle burgers in België te beschermen". Dat heeft VRT NWS vernomen. Niet-essentiële winkels zullen worden gesloten en er komt ook een samenscholingsverbod. Zo meteen volgt een persconferentie die u hieronder live kunt volgen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17 ... -17-maart/
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gesloten