Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 25 sep 2019 10:59

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Hugograve
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 jun 2016 16:10

Hugograve 02 nov 2019 15:03

Mijn Jan Janssen Paris Nice.
Leuk om af en toe een winter ritje op te maken 8-)

Afbeelding

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 02 nov 2019 16:37

ziet er gaaf uit! heeft op de foto wel iets van titanium weg....
veel fietsplezier erop gewenst.

jeroen80race
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 aug 2019 20:39

jeroen80race 02 nov 2019 23:41

mhr-zip schreef: 25 sep 2019 10:59 https://www.janjanssen.nl/product-categ ... cefietsen/

Zo zo, nieuwe modellen.
Bedankt. Had deze niet gezien. Blade. Mooie aero racer. Alle kabels intern. En ook met 105 afmontage om prijs te drukken. Zouden meer topmerken moeten doen. Weet iemand een fm waar de blade staat?

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 01 feb 2020 08:26

Nu pas echt gezien, ziet er verdorie wel gelikt uit
Die zwarte blade is echt een parel zoals afgebeeld op de site
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

WD-40
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 apr 2019 13:16

WD-40 17 mar 2020 09:43

Wel beetje jammer dat het bij de blade volgens mij gewoon een open mould frame betreft en dat er dan wordt gedaan alsof ze deze fiets zelf ontwikkeld hebben.
Dit lijkt mij gewoon een tt-x12. Zeer herkenbare balhoofdbuis en stuur (HB010).

http://tantancycling.com/index.php?_m=m ... w&p_id=811

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 17 mar 2020 09:55

Uiteraard zijn Jan Janssens allemaal China open mould. Merk is veel te klein om zelf eea te ontwikkelen. Exact hetzelfde businessmodel als bv Apex

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 17 mar 2020 15:21

WD-40 schreef: 17 mar 2020 09:43 Wel beetje jammer dat het bij de blade volgens mij gewoon een open mould frame betreft en dat er dan wordt gedaan alsof ze deze fiets zelf ontwikkeld hebben.
Dit lijkt mij gewoon een tt-x12. Zeer herkenbare balhoofdbuis en stuur (HB010).

http://tantancycling.com/index.php?_m=m ... w&p_id=811

Hendrik77 schreef: 17 mar 2020 09:55 Uiteraard zijn Jan Janssens allemaal China open mould. Merk is veel te klein om zelf eea te ontwikkelen. Exact hetzelfde businessmodel als bv Apex
Bijna alle frames worden in China gemaakt. En dat is ook helemaal geen probleem.

Wat wel verschilt tussen alle frames is de kwaliteit van het productieproces en de controle daar op.


Dus als JJ open-mold frames koopt in China is dat geen probleem, mits ze maar de kwaliteit controleren. JJ is te klein om zelf frames te produceren. Ik ga ervan uit dat hun naam te groot is om die te grabbel te gooien om een paar frames te bestellen via Aliexpress.


Stevens gebruikt volgens mij ook gewoon open-mold frames, als de controle goed is geen probleem.


Als je hetzelfde frame rechtstreeks bestelt in China heb je in principe dezelfde fiets. Alleen gaat niemand je garanderen dat jij niet een frame krijgt dat afgekeurd is uit een batch van JJ.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

WD-40
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 apr 2019 13:16

WD-40 17 mar 2020 18:21

Begrijp me goed, er is niks mis mee, en het is zelfs vanzelfsprekend, dat de frames in China worden gemaakt. Er is echter wel degelijk een verschil tussen merken die een fiets zelf ontwerpen, en vervolgens de productie in China laten doen. Voor de consument is het ook bepaald niet gunstig dat iedereen zomaar zijn eigen fietsenmerk kan beginnen, zonder ook maar enig aandeel te hebben in het ontwikkelen van een fiets.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 17 mar 2020 19:54

Logisch een eigen productie starten met een nieuw merk is onmogelijk tegen een concurrerende prijs. De carbon know how zit bovendien ook bij de fabrieken in China.

Dat jj open mold frames besteld is wel iets waardoor ik ze nu een stuk lager heb zitten. Normaal zou je toch zeker bij zo'n merk met die lange traditie "exclusieve" frames verwachten of in elk geval exclusief voor Europa en geen frames die ook op AliExpress staan.

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 17 mar 2020 21:17

tom de groot schreef: 17 mar 2020 19:54 Dat jj open mold frames besteld is wel iets waardoor ik ze nu een stuk lager heb zitten. Normaal zou je toch zeker bij zo'n merk met die lange traditie "exclusieve" frames verwachten of in elk geval exclusief voor Europa en geen frames die ook op AliExpress staan.
Dat doet inderdaad toch wel een beetje afbreuk aan het 'merkgevoel' dat ik al jarenlang bij mijn JJ heb. Jammer, maar het is en blijft wel een klasse bedrijf, en voor mij een mooi merk met echte vakmensen die de fietsen hier uitstekend in elkaar zetten en zelf spuiten (meer tenminste 1 laag meer dan de andere merken staat mij bij).

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 17 mar 2020 23:03

tom de groot schreef: 17 mar 2020 19:54 Logisch een eigen productie starten met een nieuw merk is onmogelijk tegen een concurrerende prijs. De carbon know how zit bovendien ook bij de fabrieken in China.

Dat jj open mold frames besteld is wel iets waardoor ik ze nu een stuk lager heb zitten. Normaal zou je toch zeker bij zo'n merk met die lange traditie "exclusieve" frames verwachten of in elk geval exclusief voor Europa en geen frames die ook op AliExpress staan.
En dan ook pas in 2020 met een disc racer komen. (Als je dan toch een open-mold inkoopt.....)


Mijn irritatie was ook groot toen er nog geen disc racer was. Maar er wel met veel bombarie de 1968 - limited edition werd aangekondigd. Vind het echt een super leuk idee. Maar het is geen cashcow, wie zit er nu op te wachten op die 1968 fiets. Behalve een paar diehard fans met te veel geld.

Verder als merk
Ze hebben nog geen gravel bike.
Customisation waar ze goed in waren doen andere merken al beter.
Website en social media is flut.
De naam Jan Janssen als tour winnaar neemt ook af. Als je in ‘68 18 jaar was, ben je nu 70 jaar....
Het merk wordt links en rechts ingehaald door de realiteit. De videotheek in de tijd van Netflix.

Dit ga je niet winnen met een laklaagje extra. Ik ben bang dat ze teveel de perfectionistische techneut zijn in Hoogerheide, en wat te weinig de realistische commerciële man.

Ik heb 1 dunne banden fiets, en dat is een Jan Janssen. Maar jammer genoeg waarschijnlijk wel mijn laatste.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie