Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 15 mar 2020 18:29

Ik werk op een basisschool, en verwacht dat we op mijn school per toerbeurt (tussen de collega's zonder verkoudheidsklachten) gaan letten op de kinderen van ouders uit de zogenaamde vitale beroepen.

Wat een toestand zeg. Echt erg onwerkelijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2020 18:32

EmPeHa schreef: 15 mar 2020 18:13 Ik zou het toch liever actief in plaats van reactief zien. Bij reisadviezen was het al maanden te mager. Er kwamen afgelopen weekend nog mensen terug uit skivakantie's met après ski en alles.
Dan geef je een waarschuwing voor Brabant, maar de rest gaat gewoon door met allerlei onnodige zaken.

Een beetje onrust mag best om aan te geven hoe serieus de situatie is. Veel mensen beseffen het nog steeds niet.
Ik begrijp echt niet dat dit weekend de cafe’s en dansgelegenheden gewoon vol waren, dat er “uitgaanstoerisme” plaats vond. Hoe kortzichtig ben je dan?
En dat zijn waarschijnlijk dezelfde idioten die heel de social media vol stouwen met geklaag over Rutte en de regering.

Ja het wordt pittig en ja ik baal ook als een stekker; maar liever nu even door de zure appel heen dan dit door laten gaan en wellicht een nog ergere situatie dan Italie.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2020 18:35

robbebopper schreef: 15 mar 2020 18:29 Ik werk op een basisschool, en verwacht dat we op mijn school per toerbeurt (tussen de collega's zonder verkoudheidsklachten) gaan letten op de kinderen van ouders uit de zogenaamde vitale beroepen.

Wat een toestand zeg. Echt erg onwerkelijk.
Tsja, wat is vitaal?
Ik ben leidinggevende van een aantal mensen die gewoon écht aan de slag moeten. Ik kan het gewoon niet maken zelf wel continue thuis te zijn. Ik beschouw mijzelf niet als vitaal (zoals kabinet bedoelt), maar het wordt een enorme spagaat. Enerzijds kind/gezin, anderszijds de verantwoordelijkheid voor mensen die dit ook niet willen. Hollands polderen dus ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 15 mar 2020 18:38

Ik hoor ook verhalen over ontruimen café's en restaurants. Inderdaad bizar dat je dit weekend nog gezellig op stap gaat. Reed gisteren langs een volle Mac. Er stond een groep jongeren buiten die afscheid van elkaar nam, inclusief omhelzing en zoenen 🤔
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 mar 2020 18:42

Die grens van "100' begreep ik gelijk al niet. Voor welke groep was dat bedoeld om nog te kunnen samen komen? Ga het liefst thuis werken, maar in een weekend kun je met bijna 100 mensen op elkaar kruipen. WTF!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2020 18:44

robbebopper schreef: 15 mar 2020 18:29 Ik werk op een basisschool, en verwacht dat we op mijn school per toerbeurt (tussen de collega's zonder verkoudheidsklachten) gaan letten op de kinderen van ouders uit de zogenaamde vitale beroepen.

Wat een toestand zeg. Echt erg onwerkelijk.
Ik denk dat het bij ons ook zo zal gaan maar ik vind het van de zotte dat ze hier op zondag laat in de middag mee komen terwijl het al gisteravond duidelijk was dat dit ging gebeuren. We zijn nu van alles aan het regelen maar morgenochtend weten we (en de ouders en kinderen!) pas echt waar we aan toe zijn.
In ieder geval gaan we zoveel mogelijk onderhoud in deze weken plannen. Ik (conciërge) heb de komende week dus genoeg te doen. Omdat mijn vrouw ploegen werkt kunnen we het wel geregeld.

We krijgen ook meteen een leuke vuurproef voor het nieuwe computersysteem waar we onlangs op zijn overgestapt. Online lesgeven zou moeten kunnen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mar 2020 18:48

Nu beslissen of donderdagavond had welgeteld één schooldag uitgemaakt. Dus het traag reageren valt echt wel mee. Dat gezegd hebbende, het was donderdagochtend al duidelijk dat de scholen open houden publicitair onhoudbaar was.

Les 1 in de communicatie (toevallig mijn vak): feiten zijn niet belangrijk, meningen wel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 mar 2020 18:54

daniel1975 schreef: 15 mar 2020 18:32 Ik begrijp echt niet dat dit weekend de cafe’s en dansgelegenheden gewoon vol waren, dat er “uitgaanstoerisme” plaats vond. Hoe kortzichtig ben je dan?
En dat zijn waarschijnlijk dezelfde idioten die heel de social media vol stouwen met geklaag over Rutte en de regering.

Ja het wordt pittig en ja ik baal ook als een stekker; maar liever nu even door de zure appel heen dan dit door laten gaan en wellicht een nog ergere situatie dan Italie.
Snap idd de kortzichtigheid van mensen ook niet. Iedereen zou nu toch wel van de ernst van de situatie doordrongen moeten zijn.
We kennen allemaal de verhalen over de situatie in Italië wel denk ik.
Ik ben in ieder geval van mening dat je je niet meer achter "het zal wel" kan verschuilen.

Als ik dan lees dat;
- vandaag oproepen worden gedaan om zuiptoerisme vanuit Belgie tegen te gaan,
- vandaag parkeerplaatsen in Zeeland gesloten worden om de toeloop van winkelende Belgen te stoppen
- op de radio hoor dat vanmiddag om 17:45 uur nog mensen de horeca binnen komen lopen om een vorkje te prikken,

Schiet mij maar lek, ik snap dit niet.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 mar 2020 18:58

Ernie C. schreef: 15 mar 2020 15:08 Op dat gebied had ik graag wat meer daadkracht gezien.
Je kan de Europese regeringen de laatste decennia onmogelijk verdenken van enige daadkracht die het verschil gemaakt heeft.
Je zou denken dat net nu de EU van nut zou kunnen zijn, maar ook nu is het oorverdovend stil wat betreft maatregelen op een Europese schaal
Wat dan eens te meer bewijst dat de EU vooral een geldverslindend monster zonder toegevoegde waarde is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 mar 2020 19:10

Ach, "ze" doen het toch nooit goed.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 15 mar 2020 19:13

Dit behoort in mijn optiek bij uitstek tot de bevoegdheid van de landen zelf. Bovendien, stel dat de EU nu de maatregelen had afgekondigd. Dan hadden nog meer mensen daar schijt aangehad als gevolg van de scepsis/kritiek jegens EU. Je kunt het nu gewoonweg nooit goed doen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mar 2020 19:18

Vrij verkeer van goederen en mensen is inderdaad totaal zinloos.

(wat niet wegneemt dat de EU op veel vlakken totaal faalt)
Laatst gewijzigd door havana op 15 mar 2020 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten