Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 mar 2020 08:47

Nee, er moet gewoon voorkomen worden dat we mensen enkel aan de zuurstof leggen die beademd hadden moeten worden en vervolgens volledig alleen in isolatie sterven.

Ik werk zelf bij een multinational en bij ons is sinds het begin veel daadkrachtiger opgetreden. In Noord Italië geweest (of een huisgenoot) was 2 weken in quarantaine.
Thuis werken is saai, maar het is nu ook niet het einde van de wereld. En dat tijdens iedere call je op z'n minst 1 kind op de achtergrond hoort, tja, het is wat het is. Iedereen begrijpt nu dat er kinderen thuis zijn en dat het niet ideaal is qua werk.

Nu eerst nog ff lekker fietsen, hopelijk mogen we dat wel blijven doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mar 2020 08:53

En anders zetten we wel de Tacx in de tuin.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2020 09:04

havana schreef: 15 mar 2020 08:53 En anders zetten we wel de Tacx in de tuin.
Hahah, ik had hem ook al bedacht. Volgende week streepjes kweken in de achtertuin :D

Maar serieus: wat ga je een kind van bijna 4 laten doen? Dat het pa & ma tijd en energie kost is niet erg, maar een kind wat niet met vriendjes kan spelen, die niet naar de speeltuin kan, die eigenlijk zelfs niet naar buiten mag....pffff.
Gelukkig hebben wij een groot woonerf met afgesloten hek, daar kan ze lekker fietsen, rennen, etc. Maar voor al die kindjes die in een appartement oid wonen....
ik hoop echt dat we hier bij een totale lock down vandaan blijven.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2020 09:11

Djemz schreef: 15 mar 2020 07:54
Ernie C. schreef: 15 mar 2020 00:41 Eergisteren: vrouw en kinderen ziek thuis, huisarts gebeld: Waarschijnlijk corona maar we testen niet. Ik gisteravond keelpijn. Vanmorgen iedereen weer beter. Was dit nu dat vreselijke virus?
Of misschien was het geen corona.. Of mss wel en heb je ook oude mensen besmet die binnenkort op ic liggen aan de beademing en sterven. Meer nog, de helft van de ic patiënten zijn hier onder de 50 jaar. En de meeste die op ic belanden gaan het wss niet halen volgens een ic dokter op het nieuws gisteren.

Lijkt me dat er in Nederland tot nu toe nog veel te luchtig over gedaan wordt net zoals hier in België een paar dagen geleden,maar dat is hier vlug veranderd.

Zolang er geen besef is van de bevolking en er lacherig over gedaan wordt gaat het nog veel erger worden tot er overal een volledige lockdown is en dan is het ook gedaan met buiten fietsen.

Volledige landen zitten in totale lockdown. Voor 2 dagen keelpijn gaan ze dat niet doen.
Zonder test weten we dat dus niet en de zieken zijn braaf thuis gebleven. Het is in ieder geval niet zo dat iedereen zwaar ziek wordt.

Ik geloof niet dat dit nog te stoppen is en lukt het dit jaar dan komt het volgend jaar vrolijk weer terug. Hoeveel virussen hebben we al helemaal kunnen uitschakelen wereldwijd?

Ik ben eerder bang dat we hier richting derdewereldlanden gaan qua economie met al die maatregelen. Dat gaat nog veel meer doden opleveren.

Af en toe een rondje natuurlijke selectie hoort bij het leven op deze planeet. Ik wil daarmee het leed van ernstig zieken en nabestaanden niet bagatelliseren maar het is imho de harde realiteit.
Campagnolo Ultra Dork

hayes

hayes 15 mar 2020 09:17

Het grote probleem is dat we moeten zorgen dat de gezondheidszorg het nog aankan. Als we deze maatregelen niet nemen, sterven mensen zoals in Italië alleen op een veldbedje zonder afscheid van familie te kunnen nemen, sterven mensen omdat dringende niet corona-gerelateerde operaties niet op tijd kunnen plaatsvinden, worden zorgverleners zelf ziek,... Zo krijg je snel een sneeuwbaleffect. Dat is de voornaamste reden voor al de maatregelen.

Frankrijk houdt vandaag verkiezingen, maar zal dan heel snel in 'lockdown' gaan denk ik. Nederland verstrengt deze week de maatregelen gok ik, (vrijetijds)reizen zal snel helemaal verboden worden, in België/Europa zullen de maatregelen na 3 april verlengd worden,... De eerste week of twee weken worden cruciaal. Hoeveel nieuwe gevallen elke dag er zijn wordt cruciaal.

Ik werk in een cultuurcentrum. We zijn sinds vrijdag dicht. Alle activiteiten afgelast. Dat is even paniek maar dan begin je gewoon aan de afhandeling. Hotels voor artiesten annuleren, nieuwe data zoeken voor voorstellingen, alle klanten verwittigen, terugbetalingen regelen, alle steeds veranderende maatregelen communiceren, ongeduldige klanten te woord staan,... Voorlopig werk ik gewoon verder maar als dit lang blijft duren, zal ik noodgedwongen overuren, recupe moeten opnemen. Gelukkig zijn we nu ook al in vollle voorbereiding van cultuurseizoen 20-21.

hayes

hayes 15 mar 2020 09:21

Ernie C. schreef: 15 mar 2020 09:11
Ik ben eerder bang dat we hier richting derdewereldlanden gaan qua economie met al die maatregelen. Dat gaat nog veel meer doden opleveren.
Is dit ook geen 'natuurlijke' opkuis? We leven gewoon boven onze stand door middel van belachelijk veel schulden. Als zoiets dan gebeurt, kan het hele systeem in elkaar storten. De economie moet jaarlijks groeien of er is paniek. Zoiets is op termijn gewoon niet vol te houden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2020 09:29

hayes schreef: 15 mar 2020 09:21
Ernie C. schreef: 15 mar 2020 09:11
Ik ben eerder bang dat we hier richting derdewereldlanden gaan qua economie met al die maatregelen. Dat gaat nog veel meer doden opleveren.
Is dit ook geen 'natuurlijke' opkuis? We leven gewoon boven onze stand door middel van belachelijk veel schulden. Als zoiets dan gebeurt, kan het hele systeem in elkaar storten. De economie moet jaarlijks groeien of er is paniek. Zoiets is op termijn gewoon niet vol te houden.
Sad but true.
De bubbel spat nu volledig uiteen. Zowel mevr75 als ik zitten op posities waar geen klappen zullen vallen, hebben het huishoudboekje op orde, maar ik hou mijn hart vast voor heel veel banen, de zzpr’s, etc. :-(
Met de mensen die willens en wetens boven hun stand een huis hebben gekocht heb ik dan weer minder medelijden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2020 09:31

hayes schreef: 15 mar 2020 09:21
Ernie C. schreef: 15 mar 2020 09:11
Ik ben eerder bang dat we hier richting derdewereldlanden gaan qua economie met al die maatregelen. Dat gaat nog veel meer doden opleveren.
Is dit ook geen 'natuurlijke' opkuis? We leven gewoon boven onze stand door middel van belachelijk veel schulden. Als zoiets dan gebeurt, kan het hele systeem in elkaar storten. De economie moet jaarlijks groeien of er is paniek. Zoiets is op termijn gewoon niet vol te houden.
Daar heb je in principe gelijk in, alleen als dat systeem op deze manier onderuit wordt gehaald krijg je voornamelijk chaos. Dat zie ik liever op democratische wijze veranderen.
Campagnolo Ultra Dork

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 mar 2020 09:36

amclassic-fan schreef: 15 mar 2020 08:47 Nu eerst nog ff lekker fietsen, hopelijk mogen we dat wel blijven doen.
In Italie en Spanje mag je nog gewoon naar je werk reizen, gewoon op de fiets dus ;)

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 mar 2020 09:39

Ik zoek geen gelijk over Corona. En ja ik maak mij ook grote zorgen. Maar niet eens zozeer om het Corona virus maar om de complete maatschappelijke ontwrichting en vooral het feit het totale perspectief ontbreekt. De ene expert roept, volgende week is iedereen dood (gechargeerd) de andere expert roept, even afwachten straks is het voorjaar en dan blaast Corona zichzelf schoon (ook gechargeerd).

ik welke hoek wil je zitten? Die van de totale angst? Of de hoek van relativering.

Ik ga echt niet voor de totale angst. Sorry daar ben ik gewoon te nuchter voor. En nee ik onderschat het niet. 2 jaar geleden doodziek geweest van een griep die ik van mijn dochter kreeg (zij had er bijna geen last van) doodziek terwijl ik in topconditie was. Maar na 2 weken was ik ook gewoon weer beter. De conditie opbouwen duurde nog iets langer. Maar nooit zal ik roepen na deze ervaring het was maar een griepje. Maar ik heb er niks aan over gehouden. Was een tijdje doodziek maar dat was het. De kans dat iemand doodziek van de normale griep word is iets van alle tijden. Toch raakt niemand in totale paniek als het griepseizoen begint. Meestal blijft het bij een klein blokje in het journaal dat er sprake is van een landelijke griep epidemie. En iedereen haalt de schouders op. En ik heb het over echte griep en niet over een verkoudheidje wat voor een griepje doorgaat.

Nu heb je Corona, heel ernstig wat er allemaal speelt. Maar de olievlek is zich aan het verspreiden. Maar hoe je het went of keert. De mens kan alleen maar zijn eigen weerstand inzetten om een griepvirus zoals Corona te verslaan. En het overgrote deel van de mensen die dit overkomt zal zijn eigen weerstand de enige oplossing zijn om Corona bij zichzelf te verslaan. Want er bestaan eenmaal geen medicijnen tegen virussen.

Een complete ontwrichtende lockdown van de samenleving/maatschappij? Corona zal dan niet ophouden te bestaan. Het virus leeft gewoon door in de lichamen van de mensen die het virus hebben overwonnen (de weerstand houd het virus gewoon onder de duim, maar blijft gewoon aanwezig). Net zoals gewone (de bekende) griepvirussen zal die blijven bestaan en elk winterseizoen weer opduiken. Corona zal een onderdeel van de mensheid uit blijven maken en elk jaar weer mensen aansteken.

Maar de angst is momenteel groter dan het virus. De angst om alles te verliezen. Daarom gaan mensen hamsteren ze proberen zich te beschermen tegen iets waar je je helemaal niet tegen kunt beschermen. Alleen je eigen weerstand kan je beschermen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mar 2020 09:45

De mens kan alleen maar zijn eigen weerstand inzetten om een griepvirus zoals Corona te verslaan.
Klopt, maar de verspreiding kan de mens wél beïnvloeden. En zoals iedereen weet: voorkomen is beter dan genezen.

Voorlopig lijkt het NL overheid een aantal cruciale beslissingen te nemen die niet geheel evidence based zijn

- als je geen verschijnselen hebt, kun je het ook niet verspreiden (aantoonbaar onjuist)
- kinderen kunnen het virus niet/veel minder snel overdragen (aantoonbaar onjuist).

Het lijkt er nu op zat ze wakker worden en dat de scholen vanaf morgen dicht gaan. Als ouder had ik dit liever vrijdag al gehoord, maar soit.
Laatst gewijzigd door havana op 15 mar 2020 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 mar 2020 09:49

Het probleem is, niet alles is nu ineens Corona. De gewone griepvirussen tieren ook nog steeds welig. Daarnaast heb je dat heel veel mensen een buikgriep hebben (waar je ook doodziek van bent). En dan heb ik het nog niet eens over normale verkoudheden of allergieën (pollen seizoen is al begonnen).

Maar door de culture of fear die heerst draait alles alleen nog maar om Corona. Testen doet men nagenoeg niet meer waardoor niemand weet wat hij/zij zelf heeft als men ziek is.

Mijn eigen vrouw heeft momenteel een flinke buikgriep. Symptomen komen niet overeen met de Corona symptomen. Behalve mijn vrouw heeft niemand in ons gezin er last van. Maar zeg je nu nu mijn vrouw heeft buikgriep aan een buitenstaander dan is het eersts wat men denkt; zal wel Corona zijn.
Laatst gewijzigd door RVV op 15 mar 2020 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten