Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 03 mar 2020 11:43

Dat live meekijken is wel een goeie inderdaad, ga ik proberen de volgende keer.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 mar 2020 22:02

Op de livetab kijken van Zwiftpower doe ik ook. Niet enkel voor de tegenstand maar ook om zelf te weten wat mijn gemiddeld wattage is.
Het zou toch wel handig zijn moest Zwift wat meer customizable zijn. Dat je zaken als gemiddeld wattage, NP, TSS kunnen toevoegen aan je beeldscherm. Nu zet nogal wat volk hun Garmin dan ook maar op, eigenlijk is dat belachelijk hé.

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 06 mar 2020 18:04

Eergisteren voor de eerste keer een Zwift race gedaan. Zeer confronterend voor de conditie :)
In categorie C gestart om te proberen. (2,5-3,1 w/kg) Na 20 minuten en een gemiddelde snelheid van 41 km/u ben ik moeten stoppen, helemaal dood. Wel vreemd, ik trapte continue meer dan 3W/KG en toch stond ik nog maar 98ste van de 160. Vraag me af hoe hard de rest dan wel niet reed, en tegen welke wattages. Het is wel eens een leuke afwisseling, maar moet het nog eens goed uitzoeken hoe en wat.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 06 mar 2020 18:09

Vizionary schreef: 06 mar 2020 18:04 Eergisteren voor de eerste keer een Zwift race gedaan. Zeer confronterend voor de conditie :)
In categorie C gestart om te proberen. (2,5-3,1 w/kg) Na 20 minuten en een gemiddelde snelheid van 41 km/u ben ik moeten stoppen, helemaal dood. Wel vreemd, ik trapte continue meer dan 3W/KG en toch stond ik nog maar 98ste van de 160. Vraag me af hoe hard de rest dan wel niet reed, en tegen welke wattages. Het is wel eens een leuke afwisseling, maar moet het nog eens goed uitzoeken hoe en wat.

Het ding is dat je samen rijdt met de a, b, c en d categorie.. Naast hun naam kun je zien voor welke categorie ze ingeschreven waren.

Je hebt dus wss een hogere cat. willen volgen. En er zijn er ook veel die meer dan 3 w/kg trappen en zich dan in een lage categorie inschrijven gewoon om te winnen.

Hoog tijd dat ze dat eens aanpakken, maar het schijnt dat ze daar mee bezig zijn en dat dit tegen de zomer opgelost zou zijn.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 mar 2020 19:13

Het schijnt ook vooral in de C-categorie te gebeuren waar A en B rijders de boel verstieren.

Kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je als A/B rijder een ritje rustig aan wilt doen, maar als er eenmaal (snel) gestart wordt is de verleiding te groot om niet te laten lopen. Het rijden in een groep is dan niet zo zwaar en op een klim zetten ze toch even aan zodat het voor de rest niet meer leuk is.

Hoop ook dat Zwift voor volgende winter met iets komt dat je gewoon verplicht wordt in je categorie te starten. Daar zijn ook wel renners die het wat rustiger aan doen.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 06 mar 2020 20:34

ypuh schreef: 06 mar 2020 19:13 Het schijnt ook vooral in de C-categorie te gebeuren waar A en B rijders de boel verstieren.
Als je een A bent met 4,4w/kg dan rijd je niet weg van een B-peloton, toch niet op een vlak parcours. Zo'n renner zal dus eerder inhouden gedurende het merendeel van de race en dan op een bepaald bergje of naar het einde toe de boel uit elkaar ranselen. Ook voor een A is 4w/kg trappen geen gezondheidswandel.
Naar de C's toe is het verschil veel groter, 3w/kg is zelfs voor de betere B's een endurance rit. Dan kan je gewoon met het C peloton spelen.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 06 mar 2020 20:38

NoChain schreef: 06 mar 2020 20:34
ypuh schreef: 06 mar 2020 19:13 Het schijnt ook vooral in de C-categorie te gebeuren waar A en B rijders de boel verstieren.
Als je een A bent met 4,4w/kg dan rijd je niet weg van een B-peloton, toch niet op een vlak parcours. Zo'n renner zal dus eerder inhouden gedurende het merendeel van de race en dan op een bepaald bergje of naar het einde toe de boel uit elkaar ranselen. Ook voor een A is 4w/kg trappen geen gezondheidswandel.
Naar de C's toe is het verschil veel groter, 3w/kg is zelfs voor de betere B's een endurance rit. Dan kan je gewoon met het C peloton spelen.
Als 3w/kg een endurance rit is dan moet je bij de a groep rijden.

jbams
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 06 mar 2020 22:43

Wat maken jullie je toch druk om de categorieen. Sommigen gaan harder, sommigen minder hard. Als je buiten wordt ingehaald ga je toch ook niet mopperen dat snellere renners niet in je buurt mogen komen.

Wat ik trouwens mooie races vind: point races. Sowieso elke woensdagavond, zijn er vast meer van. Doe je een x aantal rondes op een kort parcour, met punten bij elke ronde finish. Dat wordt vanzelf tactischer én je traint mooi op kort nog dieper gaan terwijl je doorgaans al op je omslagpunt zit.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 06 mar 2020 23:24

jbams schreef: 06 mar 2020 22:43 Wat maken jullie je toch druk om de categorieen. Sommigen gaan harder, sommigen minder hard. Als je buiten wordt ingehaald ga je toch ook niet mopperen dat snellere renners niet in je buurt mogen komen.

Wat ik trouwens mooie races vind: point races. Sowieso elke woensdagavond, zijn er vast meer van. Doe je een x aantal rondes op een kort parcour, met punten bij elke ronde finish. Dat wordt vanzelf tactischer én je traint mooi op kort nog dieper gaan terwijl je doorgaans al op je omslagpunt zit.

Het gaat om races waar je je voor in schrijft per categorie.. Net zoals een elite renner ook niet mee kan doen in een amateurwedstrijd.

Vergelijk met gewoon buiten rijden gaat niet op. Gewoon buiten rijden = free ride in zwift.

Racen in categorie moet per categorie blijven zodat iedereen een race kan winnen. Anders moeten ze geen categorieën hebben.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 07 mar 2020 11:58

Djemz schreef: 06 mar 2020 23:24Vergelijk met gewoon buiten rijden gaat niet op. Gewoon buiten rijden = free ride in zwift.
kleine aanvulling de tour tochten in Zwift kun je ook met een NTFU toertocht vergelijken waar iedereen zijn eigen tempo kan rijden.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 07 mar 2020 14:05

NoChain schreef: 03 mar 2020 22:02 Op de livetab kijken van Zwiftpower doe ik ook. Niet enkel voor de tegenstand maar ook om zelf te weten wat mijn gemiddeld wattage is.
Het zou toch wel handig zijn moest Zwift wat meer customizable zijn. Dat je zaken als gemiddeld wattage, NP, TSS kunnen toevoegen aan je beeldscherm. Nu zet nogal wat volk hun Garmin dan ook maar op, eigenlijk is dat belachelijk hé.
Bij mijn laatste race werkte Zwift power niet goed. De live tab liet niks zien en ik stond niet eens in de lijst van deelnemers terwijl ik toch echt in de race zat.
Uiteindelijk na de race tijdens de resultaten kwam ik toch ineens in de lijst.
De volgende keer weer proberen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 mar 2020 16:28

Voor de liefhebbers, je kunt morgen ochtend 11.00 uur meerijden met Mitchelton Scott.

Plaats reactie