Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 03 mar 2020 10:35

Ik moet zeggen dat ik mijn vraagtekens zet bij deze beslissing om de 3 races door te laten gaan in Noord Italie... :? Waar complete provincies worden afgesloten van de buitenwereld en er véél word gedaan om verspreiding van het corona virus te beperken, gaat het commerciële media-circus in Italie 'gewoon' door.

Waar ligt dan de prioriteit?
Ja.. Geld uiteraard. Dat snap ik ook wel. Maar het welzijn van bevolking lijkt mij ook wat waard. :idea:

Nou ben ik ook wel van mening dat je de boel niet groter moet maken dan nodig. Uiteindelijk is het een 'maar' een griep-virus. Alleen heeft ons lichaam er nog geen afweerstoffen tegen.

Maar toch... het zet mij wel aan het denken.... Ik hoop maar dat de organisatie wél passende maatregelen neemt.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mar 2020 13:23

Dus geen kiss-misses op het podium en eerst desinfecteren voordat je de hoge bobo's op het podium een handje geeft?
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 mar 2020 20:19

waarom zou een wielerwedstrijd gevaar voor besmetting moeten opleveren? De renners kunnen perfect afgescheiden worden van de bevolking. Zelfs hun eten kan meegebracht worden van thuis uit en in hotels kunnen ook de nodige maatregelen worden genomen.
Na de wedstrijd moeten ze dan wel afgeschermd worden van het publiek.
Ik vraag mij wel af waarom voor 1 keer msr geen andere start dan Milaan zou kunnen hebben? Zelfs vertrekken vanuit Rome zou iets charmants hebben.

Tussen haakjes ik verneem dat een begeleider van Ineos aan een hartinfarct overleden is op 40 jarige leeftijd. Nog een geluk dat het geen renner is (als je al van geluk kunt spreken natuurlijk) anders zouden de geruchten en roddels in het rond vliegen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬


Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 mar 2020 21:31

David Dekker ( ja de zoon van ) 3de in een uci 1.1
Daar komt de volgende sprinter van Nederlandse boden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 mar 2020 07:28

fiedoo schreef: 03 mar 2020 20:19 waarom zou een wielerwedstrijd gevaar voor besmetting moeten opleveren? De renners kunnen perfect afgescheiden worden van de bevolking. Zelfs hun eten kan meegebracht worden van thuis uit en in hotels kunnen ook de nodige maatregelen worden genomen.
Na de wedstrijd moeten ze dan wel afgeschermd worden van het publiek.

Ik vraag mij wel af waarom voor 1 keer msr geen andere start dan Milaan zou kunnen hebben? Zelfs vertrekken vanuit Rome zou iets charmants hebben.

......................
Wishful thinking het lijkt me vooral heel erg gecompliceerd en kostelijk..
Wat met hotelpersoneel, wat met de kamers. Ga je alles laten ontsmetten Wie gaat dat betalen. Afscherming voor en na wedstrijd van het publiek, journalisten, organisatoren, sponsors, etc....
Bovendien breng je een massa volk in beweging, die heus niet allemaal met een mondmasker gaan rondlopen, wat het gevaar op verspreiding weer doet toenemen.
Ter illustratie; gisteren liep het dodental op 1 dag in Italie op van 52 naar 79 en kwamen er 500 nieuwe besmettingen bij.
Een organisatie van een koers neemt veel tijd in beslag, je kan niet zomaar zeggen dat je vertrekt vanuit een andere stad een week op voorhand.

Wat er ook van zij, en zoals ik al vermoedde, heeft het RCS voor zijn beurt gesproken en heeft eigenlijk een beslissing genomen die zij niet kan nemen.
Het is de verantwoordelijkheid van de besturen (lokale, provinciale of nationale) om die beslissing te nemen.
Een onderzoekscomite, opgericht op vraag van permier Conte, heeft de regering nu geadviseerd om een maandlang alle sportevenementen te verbieden.
https://sporza.be/nl/2020/03/03/toch-ge ... l%7Cteaser
Hoe graag ik de komende weken ook naar de Italiaanse koersen zou kijken, het lijkt me een logische beslissing.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 mar 2020 09:15

+1 !!!!
Het is eigenlijk onverantwoord. Haal je eens de beelden voor de geest van een aankomst in MSR. Al die mensen opeen met handen aan de dranghekken. Als je een uitbraak wilt moet je vooral heel veel mensen op een klein oppervlak bijelkaar zetten! En denk eens aan al die spullen die van hand tot hand gaan: bidonnen, gelletjes, zweterige handdoeken, regenjassjes, mouwstukken....
Maar bovenal: het gaat niet zozeer om de renners maar al het volk wat naar zo’n koers komt, die lopen allemaal gevaar.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2020 09:40

En wat te denken straks van de vlaamse koersen.....
Laat het maar heel snel serieus voorjaar worden, met een lekkere droge wind. Dan krijgen de meeste virussen het lastig. Dat werkt 100x beter dan welke maatregel dan ook, alleen heb je dit niet voor het zeggen.
Verbaast mij dat in NL alle grote evenementen nog zonder twijfel door mogen gaan. Dit weekend City-pier-city bijv.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 mar 2020 10:15

fiedoo schreef: 03 mar 2020 20:19
Ik vraag mij wel af waarom voor 1 keer msr geen andere start dan Milaan zou kunnen hebben? Zelfs vertrekken vanuit Rome zou iets charmants hebben.
Zeker heeft dat iets charmants (van mij mag Milaan-Rome weer in het leven worden geroepen) maar niet realistisch met vergunningen van gemeentes, Maar ik heb elders de suggestie gedaan om San Remo-Genua-San Remo te rijden. Dat zal praktisch - mits de goede wil er is - wel te doen zijn.

Ik vrees echter dat we de beelden van vorig jaar nog een keer moeten bekijken.

We zijn zelf net terug uit Italië. M'n vrouw mag niet op haar werk komen en onze dochter moest getest worden..............het gaat nog een zwaar voorjaar worden.
Matig weer, veel beperkingen EN geen koers op TV? Haal de wodka maar uit de kelder om het nog een beetje leuk te maken.

Wel een schitterende koers gister gezien. Stapte zelf net van de fiets om Blaak over laatste kasseien te zien vliegen. Koers was toen al gedaan en wat een mooie overwinning.
Bij de mannen was het helemaal feest. Lekkere koers en wat heb ik genoten van die Hofstatter. Stoere bonk vol met tattoos en dikke waterslanders.
Wat een mooie sport is het toch alleen.............ik ben bang dat we niet erg vaak voor de buis gaan zitten.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 mar 2020 10:47

Gastheerg schreef: 04 mar 2020 10:15 .........................
Wel een schitterende koers gister gezien. Stapte zelf net van de fiets om Blaak over laatste kasseien te zien vliegen. Koers was toen al gedaan en wat een mooie overwinning.
Bij de mannen was het helemaal feest. Lekkere koers en wat heb ik genoten van die Hofstatter. Stoere bonk vol met tattoos en dikke waterslanders.
Wat een mooie sport is het toch alleen.............ik ben bang dat we niet erg vaak voor de buis gaan zitten.
Inderdaad, de Samyn is geen koers voor watjes. Zowel bij de dames als bij de heren vediende winnaar. Respect.

Wat corona betreft:
Gaviria besmet?
https://www.hln.be/sport/zorgen-om-fern ... ~aaaaeb2a/

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 mar 2020 11:10

Nu vragen ook de artsen van de teams om afgelasting wielerwedstrijden

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200304_04875355

QuickStep ondertekent vraag niet, CCC, Jumbo, Lotto Soudal, etc wel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 mar 2020 12:00

lugosi schreef: 04 mar 2020 11:10 Nu vragen ook de artsen van de teams om afgelasting...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200304_04875355

QuickStep ondertekent vraag niet, ...
Die hebben zo hun eigen medische ethiek naar het schijnt ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie