Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Konmari zelfhulp topic

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 mar 2020 18:18

Wat ik voor het laatst gekocht heb?!?! Wat denk je zelf? Veel te veel natuurlijk! :evil:

Afscheid nemen van fietsen en fietsonderdelen is natuurlijk 10x moeilijker dan lekker wéér op die bestelknop van Bike-components of futurumshop klikken. Daarom dit topic voor een stukje emotionele support naar je medeforummerts toe bij het declutteren van hun mancave.

Wat heb jij laatst weggedaan? Waar hik je nog tegenaan? Deel het hier en steun elkaar.
Laatst gewijzigd door scepticus op 02 mar 2020 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 mar 2020 18:22

Ik begin:


Trots op
-Vorige maand verkocht: mtb frameset (Monocog) + wat parts die ik al bijna 12 jaar had. Door nieuw aangeschafte Surly KM én de Ogre die ik al had, was de Monocog echt redundant, maar al vóór ie de kans kreeg om stof te gaan happen heb ik 'm verkocht aan iemand die er een leuk project van heeft geklust. Moeilijk afscheid, was een fiets waar ik erg aan gehecht was en heel veel op reed, maar ben wel blij dat er nu iemand weer lol van heeft.

Blij mee:
- Vandaag op de post gedaan: de originele wielen die in mijn (1,5 jaar geleden alweer) nieuwe Giant zaten, maar die ik meteen vervangen had door Fulcrums en FFWD's. Geen spijt van, geen moeite mee, had ik eerder kunnen doen.

- Mogelijk morgen al de deur uit: setje 29'er mtb/trekking wieltjes voor velgremmen. Ik heb nu zelf geen mtb's voor velgremmen meer, en een collega die altijd de leukste gravel/monstercrossers bouwt had er wel interesse in. Fijn.

Nog moeite met
- Waar ik nog over twijfel en tegenaan hik: mijn Trek Superfly hardtail: 4 jaar geleden gekocht, het is een prima capabele fiets, maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. Op de Heuvelrug rijd ik liefst star en singlespeed, dus hij gaat vooral mee op Eifel/Ardennen tripjes, maar daarvoor kan ik de Karate Monkey in geared setup nu ook prima gebruiken. Dus die Trek hangt er een beetje bij, en ik vind 'm irritant gecompliceerd in onderhoud (vering, versnellingen, pressfit, geveerde vork, hydraulische remmen) voor hoeveel ik er eigenlijk mee rijd.
Ik hik vooral tegen de sunk costs van de afschrijving aan, én het idee dat ik datgene waar ik m voor gekocht had (mtb marathons) nooit echt ben gaan doen, omdat er andere sportieve uitdagingen langs kwamen. En als ik dat nou ooit alsnog wil gaan doen..... dan is een serieuze snelle XC fiets wel fijn natuurlijk....


Wat zijn jouw opruimperikelen?
Laatst gewijzigd door scepticus op 02 mar 2020 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 mar 2020 18:58

Leuk idee!

Ik heb als laatste de chroom “bling bling” wieltjes verkocht, die ik zelf voor mijn Gazelle Champion Mondial gebouwd had.
En op de nominatie voor verkoop staat mijn Rose X-lite CRS (zie onderschrift)
Eigenlijk zou de Gazelle zelf ook in de verkoop gaan, maar dat is (bij nader inzien en vooralsnog) toch een brug te ver......

Dit alles dan wel ter ondersteuning van de aanschaf van een Fairlight Secan gravelbike 😜

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 mar 2020 19:53

Goed bezig!

Misschien zou (zou zou zou....) mijn oude Trek (17 jaar oud, alu, Ultegra 9-speed) ook wel weg kunnen, maar die houd ik er voorlopig toch in als reservefiets, voor als ik training moet geven in de regen :lol: :oops:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 mar 2020 08:07

Zaterdag m'n Cervelo S2 met Campa Record verkocht, m'n Reynolds Strike wielen en nog wat klein spul. :(
Setje Dt Swiss ARC 1400 Dicut disc wielen 48mm gekocht voor m'n Foil.
Ben weer helemaal bij en blij... ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 mar 2020 11:37

Mijn gouden tip is 1x per jaar een sale te doen. Dan doet het afscheid nemen maar 1x pijn.

Mijn laatste grote verkoop is mijn Time. Ik overwoog 'm te houden, maar vond 4 fietsen gewoon echt te veel. Nu dus terug naar 3 wat ook al heel veel is.

Persoonlijk heb ik als rationeel persoon maar heel weinig moeite met het afscheid nemen van spullen. Spullen zijn maar spullen en doorgaans eenvoudig te vervangen. Als mijn fiets gestolen of beschadigd zou raken zou ik daar niet eens 1 seconde van wakker liggen, echt niet.
Laatst gewijzigd door havana op 03 mar 2020 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 mar 2020 12:04

havana schreef: 03 mar 2020 11:37 Mijn gouden tip is 1x per jaar een sale te doen. Dan doet het afscheid nemen maar 1x pijn.
En door het vergaarde goud kun je in een keer een groot aankoop doen ipv vele kleintjes over het jaar heen.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1360
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 03 mar 2020 14:37

Eigenlijk tegenovergesteld: ik heb na maanden evalueren toch een zadeltasje gekocht. 't is al bij al maar 23km w-w en ik passeer nog meerdere treinstations, maar verkies toch repareren ipv de trein en dan heb ik wel iets nodig om het 1 en ander mee te dragen :)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 mar 2020 16:06

Alle pijn in éen keer nemen en alles wat te oud is of niet meer gebruikt wordt wegdoen. Die pijn direct wegschrijven naar je langetermijngeheugen en die herinnering actief wissen. Daarna met een schone lei beginnen. Fietsen waar emotioneel aan gehecht ben laat ik niet door een boerenlul afraggen en die gaan ook geen 'ik bied de helft' traject bij MP in. Die schenk ik aan een beginnende jonge wielrenner

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 mar 2020 18:21

havana schreef: 03 mar 2020 11:37 Persoonlijk heb ik als rationeel persoon maar heel weinig moeite met het afscheid nemen van spullen. Spullen zijn maar spullen en doorgaans eenvoudig te vervangen. Als mijn fiets gestolen of beschadigd zou raken zou ik daar niet eens 1 seconde van wakker liggen, echt niet.
Ik zie mijn fietsen als gebruiksvoorwerpen, maar het zijn toch wel heel dierbare gebruiksvoorwerpen :oops:


havana schreef: 03 mar 2020 11:37 Mijn gouden tip is 1x per jaar een sale te doen. Dan doet het afscheid nemen maar 1x pijn.
Als ik spullen wegdoe, begin ik vaak met dingen die ik niet zo moeilijk vind, en als ik dan eenmaal bezig ben, gaan er ook makkelijk dingen de deur uit waarvan ik dacht moeilijker afscheid te kunnen nemen,
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 mar 2020 07:45

Het ergste van dingen verkopen, is dat je meestal idioten hebt die debiele biedingen doen of na een miljoen vragen ineens niets meer laten horen en ga zo maar door (hier op het forum valt het wel veel beter mee, vooral 2de hands en Facebook zijn vreselijk)

Gisteren nog zo 1 over de vloer gehad voor de Giant, ja erg mooi frame, ja ik wil het maar ik heb maar 150€ :roll: (waarom kom je dan langs, kansloos)

Ritchey stuur is wel al weg, langs Facebook voor een correcte prijs (het kan dus wel maar het is altijd zo'n gedoe)
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 mar 2020 08:32

Daarom verkoop ik bijna alles via het forum, dan heb je eigenlijk nooit gezeur.

Plaats reactie