Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuwe racer, tips en ervaringen gevraagd

bibike
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2020 10:07

bibike 28 feb 2020 10:16

Luitjes,

Na lang sukkelen op een te kleine fiets de stap genomen om een degelijke racer aan te gaan schaffen. Echter staan er nog teveel mogelijke kandidaten op de lijst en ik had graag jullie ervaringen met deze bikes geweten. Zo kan ik wat schrappen. Ben zelf +/- 90 Kg en stevige gebouwd. 182cm en het doel is om minstens 2x per week tochtjes te doen van 150km en af en toe eens een lokale wedstrijd mee te rijden. Uitmeten gebeurt komende week in een gekend meetcentrum zodat ook de exacte maat en aanpassingen kunnen gebeuren. budget +/- 3000 euro.

de kanshebbers:
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0
Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0
Radon Vaillant 9.0 Disc
Trek emonda SL6 Disc (Evt Pro)

Graag had ik jullie ervaringen, voor- en nadelen van deze fietsen gehoord zodat ik toch een juiste keuze kan maken. Op de duur zie je door de bomen het bos niet meer...

Alvast dank!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 feb 2020 11:11

Tussen de Canyons is het een kwestie welke geometrie past het beste, je kunt na je meettest dus 1 van beide afstrepen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 feb 2020 19:01

Hoe kom je bij de Radon uit?
I know myself like no one else
Nothing to defend

bibike
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2020 10:07

bibike 29 feb 2020 09:51

De tip voor de radon kreeg ik via een collega, betaalbare kwaliteit en heel mooi design, enkel wat beperkt qua garantie en service punten. Ook aanpassingen aan cranck en stuurpen zijn hier niet mogelijk bij het bestellen, weer een meerprijs dus. Ook had ik hier liever een iets betere wielset op gezien maar dat kan achteraf nog wel eens ooit.

De trek lag het beste qua geometrie, maar elke fiets viel wel binnen de marges om juist af te stellen. Natuurlijk was trek ook wel de duurste uit de bende.
De canyons zijn dan weer niet direct leverbaar in de maat M. en ook hier geen aanpassingen mogelijk bij bestelling.

Ik ben nog even aan het navragen of de trek pro ook in de rode kleur verkrijgbaar is omdat het toch hetzelfde frame is als de standaard SL6. Dan heeft deze toch de lichte voorkeur wegens betere service, garantie en aanpasbaar bij aankoop. Zoniet.... zoeken we verder naar oplossingen.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 feb 2020 11:02

Lcsmet schreef: 28 feb 2020 19:01 Hoe kom je bij de Radon uit?
Ik kon het merk ook niet maar een zeer fraaie fiets voor een mooie prijs, mocht de geometrie je passen zeker een goede keuze lijkt mij!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

hayes

hayes 29 feb 2020 12:32

Ik ga in zo'n geval voor de fiets die prijs-kwaliteit het meest biedt. En waar ik verliefd op wordt.
Hier is dat de Radon.

Al vindt ik de Spire nog mooier, maar de Vaillant heeft nu wel €400 korting.

De Spire in dit blauw :shock:
Afbeelding

Quicksilver
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 apr 2018 09:46

Quicksilver 29 feb 2020 21:18

Toevallig ben ik vandaag bij de trek dealer geweest omdat de emonda ook aan mijn lijstje staat. Wellis waar met Di2 maar frame is het zelfde.

De Sl6 pro disc is er alleen in het zwart wit. Is inderdaad niet echt in het ook springend maar echt een strakke fiets. Met een heel mooi wielset! Met een adviesprijs van 3500 boven je budget maar daar is denk ik wel nog iets aan korting te bedingen.

Ik weet niet in welke regio je woont maar ik zou zeker eens bij een trek dealer gaan kijken daar krijg je echt service, in plaats van een paar tientjes besparen via internet of bij een grote retailer.

bibike
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2020 10:07

bibike 01 mar 2020 20:38

Net even bij de lokale verdeler geweest, daar kon ik de trek SL6 disc pro krijgen met het rode frame van de gewone SL6 en de keuze van wielset aeolus 3 of 5. Met de standaard korting van 10% viel deze net boven budget maar met zulke materialen moeten we dan maar wat creatiever zijn met het budget.
Topfiets met top looks dus... Dinsdag wordt ie besteld !!

Plaats reactie