Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

john65
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 mei 2016 19:14

john65 14 feb 2020 15:56

Die ervaring heb ik ook geen inruil kreeg waardebon 500 euro

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 24 feb 2020 12:29

Nieuwe fiets van mijn vriendin.

Afbeelding

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 25 feb 2020 20:29

Ik hoop dat je vriendin knapper is 😜

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 25 feb 2020 20:39

En dat zegt iemand met een Giant😉

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 25 feb 2020 20:51

obbe schreef: 25 feb 2020 20:39 En dat zegt iemand met een Giant😉
Ik ben te lelijk voor specialized :lol:

yellow1978
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19

yellow1978 22 mar 2020 09:58

obbe schreef: 24 feb 2020 12:29 Nieuwe fiets van mijn vriendin.

Afbeelding
Vooral heel onderscheidend, ik houd daar wel van! Hoewel ik er zelf niet zo snel voor kies omdat ik 'bang' ben om er binnen 'mijn afschrijvingstermijn' op uitgekeken te zijn.
Welk model is het? Alles Sprint? Hoe bevalt de AXS?
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 22 mar 2020 10:30

obbe schreef: 25 feb 2020 20:39 En dat zegt iemand met een Giant😉
Is Giant te min ofzo?
Ik koop liever een Giant met meer waar voor mijn geld, als dat ik er bij moet horen om een fiets te moeten hebben waarvoor je alleen maar voor de naam betaald.
Doe eens normaal zeg!
Net alsof je alleen mee telt als je een Specialized hebt.💩 En ja die fiets op de foto is gewoon erg lelijk.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 22 mar 2020 11:16

sensawielerfan schreef: 22 mar 2020 10:30
obbe schreef: 25 feb 2020 20:39 En dat zegt iemand met een Giant😉
Is Giant te min ofzo?
Ik koop liever een Giant met meer waar voor mijn geld, als dat ik er bij moet horen om een fiets te moeten hebben waarvoor je alleen maar voor de naam betaald.
Doe eens normaal zeg!
Net alsof je alleen mee telt als je een Specialized hebt.💩 En ja die fiets op de foto is gewoon erg lelijk.
+1
En dan te bedenken dat Specialized frames bij/door Giant worden geproduceerd...haha :lol:

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 22 mar 2020 11:25

Jaap Telder schreef: 22 mar 2020 11:16
sensawielerfan schreef: 22 mar 2020 10:30
obbe schreef: 25 feb 2020 20:39 En dat zegt iemand met een Giant😉
Is Giant te min ofzo?
Ik koop liever een Giant met meer waar voor mijn geld, als dat ik er bij moet horen om een fiets te moeten hebben waarvoor je alleen maar voor de naam betaald.
Doe eens normaal zeg!
Net alsof je alleen mee telt als je een Specialized hebt.💩 En ja die fiets op de foto is gewoon erg lelijk.
+1
En dan te bedenken dat Specialized frames bij/door Giant worden geproduceerd...haha :lol:
Merida bedoel je lijkt me !
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 22 mar 2020 12:12

sensawielerfan schreef: 22 mar 2020 10:30 ja die fiets op de foto is gewoon erg lelijk.
Ja. Dit werkt dus niet zo met 'lelijk/mooi'.

Ontopic: ik vind het een leuke fiets. Leuker kleurschema dan een standaard zwarte fiets. Veel plezier ermee (aan je vriendin)!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 22 mar 2020 13:36

specializedmerida schreef: 22 mar 2020 11:25
Jaap Telder schreef: 22 mar 2020 11:16
sensawielerfan schreef: 22 mar 2020 10:30

Is Giant te min ofzo?
Ik koop liever een Giant met meer waar voor mijn geld, als dat ik er bij moet horen om een fiets te moeten hebben waarvoor je alleen maar voor de naam betaald.
Doe eens normaal zeg!
Net alsof je alleen mee telt als je een Specialized hebt.💩 En ja die fiets op de foto is gewoon erg lelijk.
+1
En dan te bedenken dat Specialized frames bij/door Giant worden geproduceerd...haha :lol:
Merida bedoel je lijkt me !
Je hebt gelijk. Voorheen werden ze wel door Giant gefabriceerd.
In ieder geval laat Specialized zijn frames door een ander merk maken. :D

yellow1978
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19

yellow1978 22 mar 2020 16:19

Na het moddergooien maar weer een Specialized artikel. Want dit is het Specialized topic. Voor mensen die blij zijn met, of trots zijn op hun Specialized. Of interesse hebben in dit merk en een vraag willen stellen. Voor andere merken heb je andere topics. En als laatste; reageren is top, maar houd het respectvol.

Zo, en nu mijn post.

Mijn Tarmac SL4 Pro is inmiddels een jaar of 7 oud. Ik vind het nog steeds een top fiets en de DI2 10 speed doet het ook gewoon nog zoals deze bedoeld is.
Vanwege alle nieuwe ontwikkelingen op de fietsmarkt van de afgelopen jaren vond ik echter dat het tijd was voor nieuw exemplaar, of om te beginnen een oriëntatie van de mogelijkheden.

Omdat ik mij niet altijd even zeker voel met mijn full carbon wielen, met name wanneer er onverwachts een druppel valt, en ik vrij laks ben met het wisselen van wielen en blokken, zou vooral de overstap naar schijfremmen aantrekkelijk zijn voor mij. Daarmee had ik dan ook voor mijzelf (en het thuisfront ;-) voldoende argumentatie voor het doorhakken van deze knoop. Eind 2019 ben ik voorzichtig om mij heen gaan kijken. Mijn criteria waren: schijfremmen, elektronisch schakelen, snelle fiets voor de polders in Zuid Holland. Daarnaast was werd ik wel erg enthousiast van de manier waarop de bekabeling is weggewerkt door de cockpit.

In eerste instantie wekte de Focus Izalco Max met AXS mijn interesse. Simpelweg omdat ik zowel het cleane model en de lichtblauwe kleurstelling heel mooi vind. Een bijkomstigheid was dat Focus obv gelijke afmontage ruimschoots goedkoper is dan Specialized. Een nadeel van Focus is hiervoor in Zuid Holland amper dealers zitten en ik de betreffende fiets dus nergens heb kunnen bewonderen. Wel de DI2 uitvoering, maar die vind ik in het zilver minder aansprekend. En een fiets bestellen die ik niet in het echt heb gezien doe ik niet. Ik wil ‘m gewoon kunnen zien, voelen en ervaren. Daarom mijn focus maar weer verlegd.

De reden dat ik niet direct naar de Specialized dealer ben gegaan had uitsluitend een financiële reden. Als Specialized rijder weet ik als geen ander dat over de kwaliteit van deze fietsen niet te twisten valt. Bovenal ben ik al jaren zeer tevreden met mijn fiets en kan ik hier nog steeds vol trots naar kijken. En wat ook leuk is, je ziet ‘m een heel stuk minder voorbijkomen dan andere (meer betaalbare) merken. Daarnaast wordt het kwaliteitsniveau nog eens bevestigt door de prestaties die met deze fietsen worden behaald in het profpeloton.

Dus toch maar weer naar Specialized. Met de Tarmac was ik bekend. Het geëvolueerde model is in uiterlijk erg naar de Venge getrokken. En waar ik de Venge (Vias) nooit mooi heb gevonden, viel mij op dat het nieuwe model Venge juist in positieve zin is veranderd. Hij zou ook comfortabeler zijn dan zijn voorganger. Dit wekte mijn interesse!
Ik vond de Venge fantastisch om te zien. De S-Works is voor mij een brug te ver. Maar de Pro uitvoering met Holographic details vond ik in de basis heel cool. De paarse Pro uitvoering vond ik wel spannender, maar de lomp uitgevoerde voorderrie van AXS schrok mij toch wel echt af. Maar van het frame was ik nu wel echt overtuigd. Wat mij hierin aanspreekt is het Riders-First principe. Daarnaast is het Venge Pro frame identiek aan het S-Works frame, afgezien van het spuitwerk. Het verschil in deze fietsen zit uitsluitend in het niveau van afmontage.
Na wat research en het lezen van recensies ter bevestiging, heb ik gekozen voor de Specialized Venge Pro in de mat zwarte uitvoering, voorzien van DI2. Ten opzichte van het origineel zijn hier de volgende wijzigingen op aangebracht: keramische lagers in de bottom bracket, s-works power zadel (carbon rail), s-wrap hd zwart stuurlint, s-works turbo 28mm banden voor ‘wat’ comfort.

Afgelopen week heb ik de eerste kilometers gemaakt met mijn Venge. Wat een heerlijke fiets! Ik vond de windgevoeligheid van de CL50 wel wat groot, maar het is dan ook steeds windkracht 4/5. Dat valt niet mee in onze polders. Als de Venge niet steeds zo naar mij zou staan te lonken zou ik dan ik minder eigenwijs op de Tarmac met lagere wielset stappen.

In vergelijking met mijn Tarmac ben ik er met mijn Venge op de volgende punten op vooruit gegaan:
- Schrijfremmen
- 11-speed
- keramische lagers (bb)
- (Mogelijkheid voor) bredere banden
- DI2 besturing geïntegreerd in zadelpen
- Aero s-works cockpit
- Bekabeling door cockpit, geen wirwar aan kabels zichtbaar
- 7 ontwikkeljaren verder
- En natuurlijk de looks; hier kan ik mooi weer 7 jaar mee vooruit

Hierbij enkele foto’s van (een deel van) mijn renstal. Ps ik heb de Venge niet gepoetst. He’s on duty ;-)
IMG_9741.jpeg
IMG_9742.jpeg
IMG_9744.jpeg
IMG_9745.jpeg
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro

Plaats reactie