Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Jackal
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 dec 2018 19:26

Jackal 23 feb 2020 19:46

mranmo schreef: 23 feb 2020 16:41 Ja ik, Bij ritjes wanneer er een leader en een sweaper waren kwam het regelmatig voor dat de fence op afstand van de leader werd gepositioneerd maar qua tijdsmeting op de sweaper. In de map zag je dan de sweaper ook ineens geel. Met als gevolg dat als de fence aanstond je zelfs uit de rit werd gegooid als je achter de leader fietste en dus visueel gezien heel erg ver achter de fence.
Ah ok, zo dus. Dan snap ik dat ze het even uitgezet hebben. Ik vond het vanochtend niet zo fijn, velen, waaronder ik, reden te ver voor de groep uit en een fence werkt dan toch duidelijker.
Mijn Strava

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 23 feb 2020 20:00

Jackal schreef: 23 feb 2020 19:46
mranmo schreef: 23 feb 2020 16:41 Ja ik, Bij ritjes wanneer er een leader en een sweaper waren kwam het regelmatig voor dat de fence op afstand van de leader werd gepositioneerd maar qua tijdsmeting op de sweaper. In de map zag je dan de sweaper ook ineens geel. Met als gevolg dat als de fence aanstond je zelfs uit de rit werd gegooid als je achter de leader fietste en dus visueel gezien heel erg ver achter de fence.
Ah ok, zo dus. Dan snap ik dat ze het even uitgezet hebben. Ik vond het vanochtend niet zo fijn, velen, waaronder ik, reden te ver voor de groep uit en een fence werkt dan toch duidelijker.
Een groepsrit met veel hoogtemeters zonder fence werkt totaal niet. Vorige week bij the herd group ride was het ook zo.

Vandaag die Zweedse groepsrit gedaan op tic toc en was echt de max. Heel de tijd in een mooie bende dicht bij de leader en 39 km/h gemiddeld op 1u45 min een dikke 68 km gereden. En dat met een gemiddelde van 2, 2 watt/kg. Ideale pace voor een zondagmorgen.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 02 mar 2020 12:52

Gisteren heb ik eindelijk een eerste race volledig gereden in de C klasse.
149 starters in alle categorien en 22 in de C klasse en op de 9e plek geëindigd na een sprint.
Het was best zwaar en ik was ook behoorlijk gaar na de tijd maar erg voldaan en ik wil dit vaker doen. Ik merk dat ik het goed doe op de klimmetjes (trainer difficulty op 100% trouwens) alleen moet ik meer geven op vlak en rust pakken waar mogelijk gezien het echt nonstop knallen is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 02 mar 2020 15:04

jsprbcn schreef: 02 mar 2020 12:52 Gisteren heb ik eindelijk een eerste race volledig gereden in de C klasse.
149 starters in alle categorien en 22 in de C klasse en op de 9e plek geëindigd na een sprint.
...
Mooie prestatie! :like:

Zelf twijfel ik of ik mee ga doen aan dit soort events. Leuk voor de afwisseling en een mooie intensieve trainging. Maar er zitten behoorlijk wat deelnemers bij die meer vermogen wegtrappen dan het opgegeven wattage van de categorie. Ook in jouw race zie ik in de lijst iemand die 3,5 Watt/kg haalt. Vind jij dat niet frustrerend?
"Fietsen is mijn medicijn."

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 02 mar 2020 16:38

Ik heb die persoon met 3,5W/k eerlijk gezegd helemaal niet gezien tot aan het einde tijdens de resultaten. Zelf denk ik dat hij naar B toe moet maar dat niet wil omdat hij dan achteraan moet rijden :lol:

Het is echt een hele goede training gezien het 40min boven sweetspot en ver boven FTP rijden was voor mij. Box hill ben ik ook lekker opgeblazen trouwens met 281W/gem. terwijl als ik alleen rij zonder druk van een race ik op m'n gemak naar boven ga.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 02 mar 2020 17:49

De winnaar van de race is gewoon gecatalogeerd als B-renner, dat wordt bepaald aan de hand van je 3 beste uitslagen (uit het nabije verleden). In principe wordt zo'n renner gewoon uit de uitslag geschrapt. Maar bij deze race vind de organisator het blijkbaar niet belangrijk genoeg om zijn werk te doen :).

Ik rijd de laatste weken ook terug 1 avond de week een race, een goede training is het alvast. Op voorwaarde dat je in je categorie je niet volledig binnenste buiten moet rijden om te kunnen volgen. Een uur lang je volledig choco rijden is niet ideaal.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar Zwift zou bezig zijn om bepaalde barema's te implementeren voor de races, nog voor de zomer.

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 02 mar 2020 18:56

NoChain schreef: 02 mar 2020 17:49 ...
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar Zwift zou bezig zijn om bepaalde barema's te implementeren voor de races, nog voor de zomer.
Dat is goed nieuws, maakt voor mij de drempel een stuk lager! Want ik heb inderdaad geen zin mij volledig choco te rijden (en passant weer een leuke uitdrukking geleerd :lol: ) en het laatste stuk alleen te moeten ploeteren achter de groep.
"Fietsen is mijn medicijn."

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 02 mar 2020 20:38

Gewoon doen! Als je goed kan draften én je beschikt over een goede 1 a 2 minute power (om de knikjes te overleven) dan hoef je geen schrik te hebben om er zo maar afgereden te worden hoor. Je hoeft echt niet tegen de categorielimiet aan te zitten om tot het eind mee te gaan met de eersten.

Ik rijd donderdag om 20u00, Kalas Cup. Afzonderlijke starts en grote groepen, als je gelost wordt val je zelden alleen.

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 02 mar 2020 21:09

Waarschijnlijk heb je gelijk en moet ik gewoon even de mentale hobbel nemen. Denk dat ik dan wel begin met een wat korte race, crit city ofzo. Pak ik meteen een nieuwe wereld mee. :D
"Fietsen is mijn medicijn."

jbams
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 02 mar 2020 23:05

Arko74 schreef: 02 mar 2020 18:56
NoChain schreef: 02 mar 2020 17:49 ...
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar Zwift zou bezig zijn om bepaalde barema's te implementeren voor de races, nog voor de zomer.
Dat is goed nieuws, maakt voor mij de drempel een stuk lager! Want ik heb inderdaad geen zin mij volledig choco te rijden (en passant weer een leuke uitdrukking geleerd :lol: ) en het laatste stuk alleen te moeten ploeteren achter de groep.
In mijn ervaring zijn er altijd wel groepjes achter je waar je op kan terugvallen, voor als alles tegelijk start. Enige echte nare scenario is starttijd per groep en dat D dan als eerste mag. Als je daar wordt gelost rijd je verder alleen.

Verder niet te veel waarde hechten aan wie er in welke categorie rijdt. Sommigen gaan harder en sommigen zachter, die hele verdeling in categorieën en waar de grens licht is sowieso arbitrair en vrij irrelevant. Qua race uitslagen kan je beste ZwiftPower aanhouden, daar wordt eenieder mer verdachte waardes of bijvoorbeeld zonder hartslagmeter uit de uitslag gehaald.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 03 mar 2020 08:02

Het "ergste" van dat racen is dat je er zeer waarschijnlijk sterker van wordt dus zo erg is dat nou ook weer niet :lol: :lol:

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 03 mar 2020 08:48

De nummer 1 van de race van Jasper is volgens mij pas na die wedstrijd omhoog gegaan naar de B catagorie, daarom is hij niet uit de uitslag gehaald :D
(deze rit had hij zijn hoogste waardes getrapt, daarna denk ik over de 3,2 gekomen. )

De 3,5 w/kg trapt nog geen 200 Watt, dat is ook weer een grens, als je daaronder blijft bij je 95% over 20 min. Dan word je ook niet uit de uitslag gehaald.


Wat wel handig is om tijdens een race te doen is naar zwiftpower gaan, de race die je aan het rijden bent en dan het tabblat LIVE aanklikken. Dan zie je je werkelijke plek met evt de B rijders voor je.. die er later dan toch uitgefilterd worden :)

Critcity is een leuk circuit. Gaat volle bak daar!

Plaats reactie