Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Verpakking van bestellingen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 feb 2020 23:17

Wij kregen op werk laatst een poster binnen in een doos van een halve kuub...

Ik denk dat het onder de streep goedkoper is om een halve gare een grote doos met luchtkussentjes te laten vullen en daar ergens de producten bij te flikkeren dan dat ze personeel dat een beetje ruimtelijk inzicht heeft proberen vast te houden.
Zelf heb ik ook in allerlei magazijnen gewerkt (oa DHL en UPS) en iedereen die een beetje efficiënt kon verpakken zagen ze daar heel erg graag maar dat waren bijna allemaal mensen die meer in hun mars hadden en dus niet lang bleven hangen om k#twerk te doen tegen iets meer dan minimumloon.

Het is een logisch gevolg aan de race to the bottom waar allemaal aan meedoen als we bij die lekker goedkope webshops bestellen.
Campagnolo Ultra Dork

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 19 feb 2020 07:12

Ernie C. schreef: 18 feb 2020 23:17 Het is een logisch gevolg aan de race to the bottom waar allemaal aan meedoen als we bij die lekker goedkope webshops bestellen.
:winkthumb:

Jackal
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 dec 2018 19:26

Jackal 19 feb 2020 07:14

Het is waarschijnlijk inderdaad altijd een kosten vraagstuk. Het ergste voorbeeld voor mij is het volgende. We mochten zelf ons kerstpakket samenstellen en een boekenbon leek me wel leuk. Wat denk je? Sturen ze die bon, waar overigens alleen een code voor een online boek shop op stond (sic!), in een mega doos op! Was blijkbaar gewoon de doos voor de fysieke cadeaus...
Mijn Strava

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 feb 2020 07:40

Ernie C. schreef: 18 feb 2020 23:17
Het is een logisch gevolg aan de race to the bottom waar allemaal aan meedoen als we bij die lekker goedkope webshops bestellen.
:winkthumb: :winkthumb:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 feb 2020 10:57

Er valt nog een wereld te winnen inderdaad. Met Sinterklaas bestelden wij zeker 10 cadeaus via Bol.com. Kregen we 8 verschillende dozen afgeleverd.... :cry: ik snap best dat dit uit meerdere warehouses komt, maar toch...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 feb 2020 11:25

havana schreef: 19 feb 2020 10:57 Er valt nog een wereld te winnen inderdaad. Met Sinterklaas bestelden wij zeker 10 cadeaus via Bol.com. Kregen we 8 verschillende dozen afgeleverd.... :cry: ik snap best dat dit uit meerdere warehouses komt, maar toch...
Heb je dan een voorstel hoe het wel zou moeten?

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 19 feb 2020 12:02

De epiloog uit een lang(er) verhaal (niet het mijne) over tickets voor een treinreis. Of hoe ook de simpelste dingen gecompliceerd gemaakt kunnen worden:

"Een mens gaat zich onwillekeurig afvragen: willen ze wel dat wij met de trein rijden? Hebben we hier niet te maken met een grote, geheime samenzwering van de kerosine-elite? (Merk op hoe ‘mee’ ik ben: ik gebruik het woord “elite” zomaar in een zin. Nog even en “de mensen” doen hun intrede.)

Ik mag hopen dat het inderdaad een complot is. In het andere geval is ons internationale treinverkeer in handen van een bende idioten. Wij bestelden onze Interrailpassen via het internet en kregen vrijwel onmiddellijk de blijde mare: ze zouden ons eerstdaags worden bezorgd door – gaat u even staan, want ik viel van mijn stoel – DHL Express.

Wat bleek? Interrailtickets worden in Ierland afgedrukt, vakkundig verpakt in een dikke kartonnen envelop en dan (hier begin ik een beetje te huilen) per vliegtuig naar België gebracht, alwaar een ‘white van man’ tegen de klok het halve land doorkruist om het pakje met draaiende motor (maar tijdig) bij ons aan de deur aan te bieden.

Dat hebben wij dan toch weer goed gedaan voor het klimaat."

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 feb 2020 12:16

Dit soort verhalen zijn toch van alle tijden? De suiker die van Nederland naar Ghana werd verscheept om daar snoepjes van te maken (Quality Street) en vervolgens werden de snoepjes weer terug verscheept naar Europa om te verkopen...

@ Jans

De oplossing is natuurlijk om de pakhuizen dicht bij elkaar te zetten. Dat is overigens ook Bol.com's wens weet ik uit betrouwbare bron. Overigens is het bij Bol nu ook zo dat soms 2 pakjes geleverd worden zelfs als de spullen uit hetzelfde warehouse komen. Dat heeft te maken met bepaalde robots die artikel X wel kunnen grijpen maar artikel Y niet.

Nog een leuk voorbeeld. Ik bestel iedere week boodschappen bij Albert Heijn. De boodschappen zitten in kratjes die hergebruikt worden (hulde). Maar er zit ook altijd een plastic tas bij met spullen die gekoeld moeten worden. Onnodig, zorg gewoon dat de piepschuimen koeldozen die ze in de bus gebruiken zo groot zijn dat er een kratje in past.

Maar het wordt nog erger. In die plastic tas met koude spullen zit dan weer een losse plastic tas met diepvries spullen.... waarom?

En spullen die uit een ander warehouse komen (bijvoorbeeld iets als een gasaansteker), komen los in een papieren tas, en soms dit daarin dan weer een plastic tas en dáárin zit welgeteld één gasaansteker :roll:

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 19 feb 2020 13:05

havana schreef: 19 feb 2020 12:16 Dit soort verhalen zijn toch van alle tijden? De suiker die van Nederland naar Ghana werd verscheept om daar snoepjes van te maken (Quality Street) en vervolgens werden de snoepjes weer terug verscheept naar Europa om te verkopen...
Een bedrijf dat twee rechtstreekse concurrenten inschakelt omdat ze zelf niet in staat is een logische dienstverlening (bijvoorbeeld via zustermaatschappijen, of je zou de tickets ook gewoon thuis kunnen printen) te verzekeren, dat is toch nog wat anders.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 feb 2020 13:34

Zou; even naar de appie of het NS station fietsen niet gewoon de oplossing zijn?
Het is hier tenslotte een fietsforum.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 feb 2020 13:53

Ja, een verschrikkelijk fenomeen, maar onze katten zijn wel heel blij met de doosjes en de kartonnen opvulling.


Ik heb in de loop der jaren al de gekste dingen gezien, een paar handschoenen in een doos met plastic opvulling, een spaakspanner of cranktrekker oid. in een doos van 20x30x30 cm. Bij de fietskoerier (daar maken sommig webshops al gebruik van) hebben ze vaak wel herbruikbare verpakking.

Maar nog erger vind ik semi-professionele webshoppers die een paar schoenen in drie maten bestellen, en dan drie van de vier gratis terugsturen met het al bijgeleverde retourformulier.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 19 feb 2020 13:58

Enzzo schreef: 19 feb 2020 13:34 Zou; even naar de appie of het NS station fietsen niet gewoon de oplossing zijn?
Het is hier tenslotte een fietsforum.
als die kruimeldief in zijn originele verpakking zit wel ja, CoolBlue kennende gooien ze er een koelkastdoos er omheen....

:mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie